تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
6

طرز تهیه یخنی لوبیای اصفهانی؛ غذایی سنتی و اصیل

  • کد خبر : 18490
  • 30 خرداد 1402 - 14:20
طرز تهیه یخنی لوبیای اصفهانی؛ غذایی سنتی و اصیل
تنوع غذایی در دسته خورشت، خوراک، انواع پلو، دسر، نوشیدنی و بسیاری دیگر از موارد در استان اصفهان توانسته فرصتی را برای افراد غیر بومی این ایجاد نموده و این افراد پس از بازدید می توانند از غذا های محلی بی نظیر مصرف داشته باشند. در این قسمت آموزش طرز تهیه یخنی لوبیا به روش حرفه ای و کاربردی را برای شما همراهان همیشگی تهیه کرده ایم. مواردی که در این بخش برای شما تدارک دیده ایم می تواند برای شما بسیار مفید باشد.

«صبح من» با غذاهای محلی ایرانی: اصفهان از جمله استان های برتر و جذاب ایران زمین می باشد که شرایط بسیار مناسبی در میان دیگر استان های کشور داشته و این به دلیل وجود مزایایی است که این منطقه نسبت به دیگر استان های کشور دارد. این استان با در دست داشتن آثار باستانی غنی و بی نظیر توانسته تا شرایط جذب گردشگران را به اندازه قابل توجهی افزایش داده و در این میان می توان به تنوع غذایی این استان نیز اشاره نمود.

تنوع غذایی در دسته خورشت، خوراک، انواع پلو، دسر، نوشیدنی و بسیاری دیگر از موارد در این استان توانسته فرصتی را برای افراد غیر بومی این ایجاد نموده و این افراد پس از بازدید می توانند از غذا های محلی بی نظیر مصرف داشته باشند.

به گزارش صبح من، در این قسمت آموزش طرز تهیه یخنی لوبیا به روش حرفه ای و کاربردی را برای شما همراهان همیشگی تهیه کرده ایم. مواردی که در این بخش برای شما تدارک دیده ایم می تواند برای شما بسیار مفید باشد.

آموزش طرز تهیه یخنی لوبیا اصفهان برای ده نفر

مواد لازم

۲۵۰ گرم گوشت بدون استخوان گوسفند

۲۵۰ گرم گوشت قلوه گاه

۶۰۰ گرم سبزی (تره، جعفری و شنبلیله)

۱ عدد پیاز

۱ عدد سیب زمینی

۱ پیمانه لوبیا سفید

۱/۲ پیمانه برنج

نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم

دستور تهیه
مرحله اول : آماده سازی مواد اولیه یخنی لوبیا

لوبیا ها را به مدت یک شب در آب خیس کنید و هر چند ساعت یک بار آب آن را عوض کنید تا نفخ آن گرفته شود. پیاز ها را نگینی خرد کنید. در یک قابلمه روغن ریخته و اجازه دهید داغ شود. سپس پیاز ها را اضافه کنید و هم بزنید تا طلایی رنگ شوند.

گوشت ها را ریخته و تفت دهید تا رنگشان تیره شود. لوبیا ها را به همراه مقداری آب بریزید و شعله را زیاد کنید تا جوش آید سپس حرارت را کم کرده در قابلمه را گذاشته اجازه دهید بپزند.

مرحله دوم : پخت یخنی لوبیا

سیب زمینی را پوست بگیرید. سبزی ها را شسته و تره ها را نصف کنید. وقتی لوبیا ها به حدی که بتوانید آن ها را با دستتان له کنید رسیدند، برنج و سیب زمینی را به همراه سبزی ها به آن اضافه کنید. مقداری نمک، فلفل و زردچوبه بریزید و اجازه دهید مواد خوب بپزند.

سپس آن را از روی حرارت برداشته، آب آن را جدا کنید واجازه دهید کمی خنک شوند سپس با گوشتکوب آن را بکوبید.

ترفندها

  • دقت داشته باشید که در سبزی این غذا تره و جعفری کمتر از شنبلیله باشد.
  • می توانید به دلخواه کمی دنبه نیز به آبگوشت اضافه کنید. به این صورت که پس از پخت مواد دنبه را بکوبید و وقتی غذا هیچ آبی نداشت به آن اضافه کنید.
  • به جای گوشت گوسفند می توانید از گوشت بوقلمون و شترمرغ نیز استفاده کنید.
  • بهتر است از گوشت کوب برقی استفاده نکنید زیرا سبزی ها اطراف تیغه آن می چرخند و ممکن است دستگاهتان خراب شود.

نکات کلیدی

این نکات کلیدی و تاثیرگذار در رابطه با دستور پخت یخنی لوبیا عبارت است از:

همواره به شما توصیه می کنیم تا در تهیه و پخت انواع غذا و آبگوشت از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت استفاده نمایید.

توجه داشته باشید تا در ابتدای مراحل پخت یخنی لوبیا از زردچوبه، فلفل و نمک استفاده کنید تا طعم و مزه ادویه ها دلنشین تر برای شما شوند.

نکته ای دیگر که در تهیه و پخت یخنی لوبیا دارای اهمیت می باشد این مورد است که شما با مصرف بیشتر گوشت گوسفندی به طبع طعم بهتر و دلپذیر تری را تجربه می نمایید.

از دیگر مواردی که لازم است تا به آن توجه داشته باشید این است که از دنبه در هنگام پخت یخنی استفاده نمایید.

شما می توانید از دنبه به جای روغن استفاده نمایید اما در صورتیکه قصد دارید تا از روغن استفاده کنید، می توانید روغن های گیاهی نظیر کانولا، کنجد و ذرت را بکار ببرید.

به شما پیشنهاد می کنیم تا از برنج ایرانی برای تهیه و پخت این یخنی لوبیا استفاده کنید تا بتوانید عطر و طعم بینظیری را بدست آورید.

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=18490

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.