تاریخ : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ Saturday, 21 September , 2024
2

چگونه در تابستان خودروی خود را به سرعت خنک کنیم؟

  • کد خبر : 18456
  • 30 خرداد 1402 - 12:09
چگونه در تابستان خودروی خود را به سرعت خنک کنیم؟
وقتی خودروی شما زیر نور خورشید قرار می‌گیرد، بسیار گرم می‌شود. اما برای خنک کردن سریع آن، چه راهکارهایی وجود دارد؟ در ادامه، با ما همراه باشید.

«صبح من» با ترفندها: وقتی خودروی شما زیر نور خورشید قرار می‌گیرد، بسیار گرم می‌شود. اما برای خنک کردن سریع آن، چه راهکارهایی وجود دارد؟ در ادامه، با ما همراه باشید.

یک پنجره و یک درب خودرو را باز کنید (در جهت مخالف ـ پنجره شاگرد و درب سمت راننده). با ایجاد اختلاف فشار هوا در خودرو و راه پیدا کردن مقداری هوا به داخل آن، کمی از حرارت داخل آن کاسته می‌شود.

درب خودرو را به بادبزن تبدیل کنید! درب را باز کنید با سرعت به طرف بسته شدن آن را هدایت کنید و پیش از بسته شدن درب، توقف کنید. این کار را چند بار تکرار کنید.

خودرو را روشن کنید. از آنجایی که تهویه مطبوع برای حرکت بر روی کندانسور به هوا نیاز دارد، کار کردن تهویه در حالت دور آرام خودرو، خودروی شما را سریع خنک نمی‌کند. کمی رانندگی، خودروی شما را با سرعت بیشتری خنک خواهد کرد.

هنگام رانندگی، کولر خودرو را روشن کرده و روی سردترین درجه تنظیم کنید. هنگامی که برای اولین بار کولر گازی را در یک ماشین گرم روشن می‌کنید، احتمالا هوای گرمی خواهد داشت اما به تدریج، دما پایین می‌آید. از تنظیم هوای تازه برخلاف تنظیم چرخش هوا استفاده کنید تا زمانی که دمای هوای داخلی، پایین‌تر از دمای بیرون شود.

پنجره‌های خودرو را برای یک یا دو دقیقه پایین نگه دارید تا هوای گرم اولیه کولر، در گردش باشد.

ترجمه و تنظیم: صبح من ـ استفاده از مطلب تنها با ذکر منبع، مجاز است.
لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=18456

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.