تاریخ : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳ Saturday, 5 October , 2024
0

(تصاویر) مشق نظامی دوران قاجار و پهلوی در میدان توپخانه

  • کد خبر : 17715
  • 23 خرداد 1402 - 9:33
(تصاویر) مشق نظامی دوران قاجار و پهلوی در میدان توپخانه
بیشتر عکس‌هایی را که در این‌جا ملاحظه می‌کنید توسط آنتوان سوروگین، عکاس معروف دورۀ قاجار از مشق نظامی در میدان توپخانه گرفته شده است.

«صبح من» با تاریخ: به جز عکس های دوران قاجار از میدان توپخانه، یک عکس نیز در سال ۱۳۲۰ به ثبت رسیده که تغییر قابل توجه این میدان را به تصویر می کشد.

به گزارش «صبح من»، میدان توپخانه یکی از قدیمی ترین میدان های تهران است که در سال ۱۲۴۶ هجری قمری در دوره ناصرالدین شاه ساخته شد. میدانی که ساختمان‌های گرداگرد آن بارها تخریب و نوسازی شدند.

شروع کار ساخت میدان توپخانه به سال ۱۲۴۶ شمسی یعنی ۱۵۶ سال قبل می‌رسد. این میدان در بدو احداث تا مدت‌ها مرکزی برای تجمعات مردمی و همچنین مشق نظامی بوده است.

در طی زمان ساختمان‌هایی در اطراف این میدان احداث شدند که هر کدام در زمان خود از مهم‌ترین مراکز دولتی ایران به شمار می‌رفتند. از جملۀ این ساختمان‌ها به ساختمان نظمیه، ساختمان بانک شاهی و عمارت بلدیه می‌توان اشاره کرد.

عکس‌هایی را که در این‌جا ملاحظه می‌کنید بخش اعظم شان توسط آنتوان سوروگین، معروف به آنتوان خان، عکاس معروف دورۀ قاجار گرفته است.

آنتوان خان در سال ۱۲۴۹ به ایران مهاجرت کرد و حدود پنج دهه در ایران به فعالیت عکاسی ادامه داد. این عکس‌ها، انجام مشق نظامی در میدان توپخانۀ تهران را به تصویر کشیده‌اند.یک عکس نیز در سال ۱۳۲۰ به ثبت رسیده که تغییر قابل توجه این میدان را به تصویر می کشد.

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=17715

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.