تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
2

۵ راهکار کلیدی برای داشتن موهایی سالم

  • کد خبر : 17562
  • 22 خرداد 1402 - 10:21
۵ راهکار کلیدی برای داشتن موهایی سالم
برای داشتن موهایی سالم، باید از روند خاصی پیروی کرد. در ادامه، پنج نکته کلیدی برای داشتن موهایی سالم را با شما به اشتراک می‌گذاریم. با ما همراه باشید.

«صبح من» با زیبایی: بیشتر خانم‌ها آرزوی داشتن موهایی پرپشت و بلند را دارند اما استفاده زیاد از رنگ موهای شیمیایی و آلودگی هوا، باعث خشک، نازک و شکننده شدن موها می‌شود.

به گزارش «صبح من»، برای داشتن موهایی سالم، باید از روند خاصی پیروی کرد. در ادامه، پنج نکته کلیدی برای داشتن موهایی سالم را با شما به اشتراک می‌گذاریم. با ما همراه باشید.

پیش از دوش گرفتن، موهای خود را شانه کنید

۶۰ ثانیه برس زدن مو پیش از حمام، باعث می‌شود وقتی موها خیس می‌شوند، در معرض شکستگی قرار نگیرد. باز کردن گره‌های مو پیش از حمام، روغن طبیعی پوست را روی موهای شما پخش می‌کند و از در هم پیچیدن و شکستن تارهای مو، جلوگیری می‌کند.

اگر موهای چرب دارید، شستشوی بیشتری انجام دهید

اینکه هرچند وقت یک بار موهای خود را شستشو دهید، به میزان چربی تولید شده در پوست سر شما بستگی دارد. اگر پوست سر شما چرب است، ممکن است حتی لازم باشد آنها را یک بار در روز، شستشو دهید.

پوست سر را با شامپو شستشو دهید

هنگام شستن موها، کافی است به جای شستن کامل تارهای مو، پوست سر و ریشه‌ی موها را به شامپو آغشته کرده و بشویید. این کار از شکنندگی و پف مو، جلوگیری می‌کند.

از نرم‌کننده استفاده کنید

بهتر است پس از هر باز استحمام، از نرم‌کننده مو استفاده کنید. این کار باعث افزایش درخشندگی مو و محافظت از آنها در برابر اشعه‌های مضر می‌شود. دقت کنید نرم‌کننده را به ریشه مو نزنید و فقط ساقه‌های مو را به مواد نرم‌کننده آغشته کنید.

هنگام شنا از موهای خود محافظت کنید

در استخرها معمولا از کلر استفاده می‌شود. پیش از شنا، کلاه شنای محکمی بپوشید تا این مواد، به موهای شما آسیب نرسانند همچنین پس از شنا، موها را با شامپو و نرم‌کننده، بشویید.

رعایت این نکات و استفاده از تغذیه‌ی مناسب، سلامت موهای شما را تضمین خواهد کرد.

ترجمه و تنظیم: صبح من ـ استفاده از مطلب تنها با ذکر منبع، مجاز است.
لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=17562

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.