تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
4

طرز تهیه ماکارون شکلاتی؛ یک شیرینی خوشمزه فرانسوی

  • کد خبر : 17655
  • 22 خرداد 1402 - 14:50
طرز تهیه ماکارون شکلاتی؛ یک شیرینی خوشمزه فرانسوی
ماکارون یکی از انواع شیرینی و کیک‌های خوشمزه‌ای است که به کشور فرانسه تعلق دارد. از این شیرینی خوشمزه می‌توانید در مراسمات مختلف برای پذیرایی از مهمانان استفاده کنید. این شیرینی خوشمزه برای تزیین کیک نیز مناسب بوده و با طعم‌های بسیار متفاوت نیز تهیه می‌شود. در ادامه با آموزش طرز تهیه ماکارون شکلاتی به صورت مرحله به مرحله و تصویری آشنا خواهید شد.

«صبح من» با آشپزی: ماکارون یکی از انواع شیرینی و کیک‌های خوشمزه‌ای است که به کشور فرانسه تعلق دارد. از این شیرینی خوشمزه می‌توانید در مراسمات مختلف برای پذیرایی از مهمانان استفاده کنید.

به گزارش صبح من، این شیرینی خوشمزه برای تزیین کیک نیز مناسب بوده و با طعم‌های بسیار متفاوت نیز تهیه می‌شود. در ادامه با آموزش طرز تهیه ماکارون شکلاتی به صورت مرحله به مرحله و تصویری آشنا خواهید شد.

مواد لازم برای تهیه ماکارون شکلاتی

آرد ۲ پیمانه

شکر دانه ریز یک پیمانه

پودر کاکائو ۳/۴ پیمانه

جوش شیرین یک قاشق چای‌خوری

نمک ۱ قاشق چای‌خوری

کره ۱۰ قاشق غذاخوری

شیر یک پیمانه

تخم مرغ بزرگ ۱ عدد

وانیل ۱ قاشق چای‌خوری

خامه قنادی به مقدار لازم

طرز تهیه

برای تهیه ماکارون باید مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

مرحله اول

برای تهیه ماکارون شکلاتی در ابتدا فر را روی ۳۷۵ درجه سانتی‌گراد تنظیم کرده و سپس داخل سینی فر، کاغذ روغنی بیاندازید.

بعد از تنظیم فر، کاسه‌ای مناسب انتخاب کرده، سپس آرد، پودر کاکائو، نمک و جوش شیرین را داخل کاسه بریزید و مواد را با استفاده از قاشق به خوبی مخلوط کنید.

نکته: استفاده از جوش شیرین در این طرز تهیه اختیاری بوده و اگر در همان روز پخت، ماکارون‌ها را میل خواهید کرد، نیازی به افزودن ماکارون نیست.

مرحله دوم

در این مرحله کاسه‌ی مناسب دیگری انتخاب کرده، سپس کره و شکر را داخل کاسه بریزید و با استفاده از همزن، شکر و کره را باهم ترکیب کنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که رنگ مخلوط روشن شود.

نکته: کره را یک ساعت قبل از شروع تهیه ماکارون، در فضای آشپزخانه قرار دهید، تا به دمای محیط رسیده و ذوب شود و کار با آن راحت و بدون دردسر باشد.

مرحله سوم

حال به ترکیب آماده شده شکر و کره، تخم‌مرغ و وانیل بیافزایید و با همزن به خوبی مواد را باهم ترکیب کنید.

نکته: استفاده از وانیل و یا عصاره وانیل بستگی به شما دارد.

مرحله چهارم

سرعت همزن را روی کم تنظیم کرده و سپس نصف مخلوط آماده شده آرد را داخل مخلوط کره و شکر بریزید و با همزن مخلوط را هم بزنید. حال شیر و باقیمانده مخلوط آرد را قاشق قاشق به مخلوط بیافزایید و در آخر مواد را به خوبی با همزن، هم بزنید. مواد را تا زمانی هم بزنید که مخلوطی چشبناک و ضخیم به دست آید.

مرحله پنجم

با استفاده از یک قاشق غذاخوری، مقداری از مخلوط را برداشته و به صورت گرد روی کاغذ روغنی با فاصله ۳ سانتی متر قرار دهید. اگر نیاز باشد، می‌توانید انگشتان خود را به آب سرد آغشته کرده و روی مخلوط را با انگشتان خود صاف کنید.

مرحله ششم

ماکارون‌های آماده شده را به مدت ۱۴۰ دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید، تا ماکارون‌ها به خوبی بپزند. سپس ماکارون‌ها را از فر خارج کرده و در محیط آشپزخانه به مدت ۵ دقیقه قرار دهید تا خنک شوند.

برای خنک شدن، ماکارون‌ها را روی یک قفسه آشپزی قرار دهید و سپس روی آن‌ها در صورت دلخواه پودر قند بپاشید و داخل ماکارون‌ها را با خامه قنادی خوشمزه پر کنید.

ماکارون‌های شما آماده است. به همین راحتی شما می‌توانید ماکارون خوشمزه در خانه خود تهیه کنید.

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=17655

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.