تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ Sunday, 7 July , 2024
0

خوردن زردآلو چه خواصی برای بدن دارد؟

  • کد خبر : 17288
  • 20 خرداد 1402 - 11:00
خوردن زردآلو چه خواصی برای بدن دارد؟
پزشکان قلب و عروق به کسانی که از مشکلات قلبی رنج می‌برند، توصیه می‌کنند، زردآلو را در رژیم غذایی خود بگنجانند. این میوه، خواص کم نظری دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

«صبح من» با تغذیه: زردآلو دارای درصد بالایی پتاسیم است؛ عنصری که نقشی مهم در بهبود سلامت قلب و عروق دارد.

به گزارش «صبح من»، پزشکان قلب و عروق به کسانی که از مشکلات قلبی رنج می‌برند، توصیه می‌کنند، زردآلو را در رژیم غذایی خود بگنجانند. این میوه، سلامت رگ‌های خونی را حفظ کرده و بدن را در برابر بسیاری از بیماری‌ها، ایمن می‌سازد.

زردآلو به دلیل داشتن درصد بالایی پتاسیم، در درمان تپش قلب، موثر است. این میوه با تأثیری که بر روند ادرار می‌گذارد، برای کسانی که از فشار خون بالا و یا تورم پا و مشکلات کلیه در رنج هستند، بسیار مفید است.

به گفته متخصصان، پتاسیم وضعیت رگ‌های خونی را بهبود بخشیده و فرایند دفع سموم و کلسترول اضافی را تسریع می‌کند.

بهتر است بدانید، زردآلوی خشک، ۵ تا ۶ برابر زردآلوی تازه، پتاسیم دارد. خوردن زردآلوی خشک به بهبود شرایط گردش خون بدن، ضعف عضلانی و آریتمی قلبی، کمک می‌کند.

از خواص دیگر زردآلو، وجود مقدار زیادی بتاکاروتن در این میوه است. نتایج علمی ثابت کرده است بتاکاروتن می‌تواند به طور موثر نه تنها از پیشرفت بیماری قلبی بلکه حتی از سرطان نیز جلوگیری کند.

زردآلو حاوی مقدار ویتامین C و A است. ویتامین A و بتاکاروتن‌ها آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمندی هستند که برای محافظت از چشم و سلول‌های بدن در برابر رادیکال‌های آزاد، موثر عمل می‌کنند و کمبود این مواد در بدن ممکن است باعث شب کوری شود.

از آنجایی که زردآلو سرشار از فیبرهای مهم غذایی است، در آسان شدن هضم غذا و جلوگیری از یبوست، نقش موثری دارد. این میوه، سلامت دستگاه گوارش را بهبود بخشیده و در برابر بسیاری از مشکلات و اختلالات، از آن محافظت می‌کند.

در پایان بهتر است بدانید، زردآلوی تازه و خشک و حتی لواشک شده، منبع غنی آهن است که برای عملکرد هموگلوبین و گلبول‌های قرمز خون و پیشگیری از کم‌خونی بسیار موثر بوده و به دلیل وجود ویتامین C، جذب و استفاده از آهن در بدن را بهبود می‌بخشد.

ترجمه و تنظیم: صبح من ـ استفاده از مطلب تنها با ذکر منبع، مجاز است.
لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=17288

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.