تاریخ : سه شنبه, ۲۰ شهریور , ۱۴۰۳ Tuesday, 10 September , 2024
6

آشنایی با روش های تمیز کردن نی ها و بطری ها

  • کد خبر : 17186
  • 17 خرداد 1402 - 14:00
آشنایی با روش های تمیز کردن نی ها و بطری ها
بطری‌های آب قابل استفاده مجدد تبدیل به یک لوازم جانبی تقریباً ضروری شده‌اند و نی‌های قابل استفاده مجدد مانند آن‌هایی که از قهوه چمبرلین تولید می شوند، محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند. تنها چیزی که آنها ارائه نمی دهند راحتی استفاده و پرتاب پلاستیک های یکبار مصرف است. در ادامه مطلب قصد داریم طرز شستن و تمیز کردن نی ها و بطری هایی که قابلیت استفاده مجدد را دارند، به شما آموزش دهیم پس با ما همراه باشید.

«صبح من» با زندگی: کاهش میزان پلاستیک یکبار مصرف که هر روز استفاده می کنیم برای محیط زیست مفید است و می تواند برای بودجه ما مفید باشد. بطری‌های آب قابل استفاده مجدد تبدیل به یک لوازم جانبی تقریباً ضروری شده‌اند و نی‌های قابل استفاده مجدد مانند آن‌هایی که از قهوه چمبرلین تولید می شوند، محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند. تنها چیزی که آنها ارائه نمی دهند راحتی استفاده و پرتاب پلاستیک های یکبار مصرف است.

به گزارش صبح من، در ادامه مطلب قصد داریم طرز شستن و تمیز کردن نی ها و بطری هایی که قابلیت استفاده مجدد را دارند، به شما آموزش دهیم پس با ما همراه باشید.

نحوه تمیز کردن نی های قابل استفاده مجدد

یک محلول پاک کننده را مخلوط کنید

چند قطره مایع ظرفشویی را با آب داغ در سینک یا ظرف شویی مخلوط کنید تا محلول تمیز کننده ای برای نی ها ایجاد شود.

از برس نی استفاده کنید

یک برس نی باریک یا پاک کننده لوله (یا ساقه شنل) را در محلول تمیز کننده آغشته کنید و آن را در نی فرو کنید و از تمام طول نی عبور دهید.

ذرات سرسخت را حذف کنید

اگر هنوز می‌توانید تکه‌هایی از میوه اسموتی را ببینید که به داخل نی چسبیده است، برس مرطوب یا پاک‌کننده‌های لوله را در مقداری جوش شیرین آغشته کنید و دوباره امتحان کنید. جوش شیرین یک ساینده ملایم است که به حذف مواد گیر کرده کمک می کند.

بشویید و خشک کنید

با آبکشی نی در آب داغ به پایان برسانید و اجازه دهید به صورت عمودی در یک لیوان تمیز یا آبکش ظرف خشک شود.

محفظه یا کیسه نی را تمیز کنید

کیف یا کیسه نی نیز باید تمیز شود. این کیس باکتری ها و رطوبت را در یک مکان تاریک و گرم به دام می اندازد و این کیس محل مناسبی برای رشد میکروب ها و حتی کپک ها است. هر هفته، کیسه نی را در ماشین لباسشویی بیندازید. یک کیس سخت را در آب گرم صابون بشویید یا داخل کیس را با دستمال ضدعفونی کننده پاک کنید.

تمیز کردن بطری های قابل استفاده مجدد

یک محلول پاک کننده را مخلوط کنید

در سینک ظرفشویی یا ظرف شویی، آب داغ و چند قطره مایع ظرفشویی را مخلوط کنید تا محلول تمیز کننده ای ایجاد شود.

بطری را بشویید

چه شیشه، فولاد ضد زنگ یا بطری پلاستیکی سخت داشته باشید، تمیز کردن یکسان است. از یک برس بطری و آب گرم و صابون برای رسیدن به هر سطح داخلی استفاده کنید. به گردن بطری توجه ویژه ای داشته باشید. آب داغ و مایع ظرفشویی به پاک کردن روغن و کثیفی انباشته شده از دستان شما از بیرون نیز کمک می کند.

اگر یک بطری با نی یا کلاه ورزشی پاپ آپ دارید، اینها نیز نیاز به توجه بیشتری دارند. یک برس بطری کوچک یا پاک کننده لوله را از داخل نی عبور دهید تا داخل آن کاملا تمیز شود.

بشویید و خشک کنید

همه اجزا را به خوبی با آب گرم بشویید و اجازه دهید در آبکش ظرف با هوا خشک شوند.

بطری را ضدعفونی کنید

آب داغ و صابون هر نوع باکتری را از بین نمی برند. یک بار در هفته، باید بطری ها و نی ها را با سفید کننده کلر یا سرکه سفید مقطر ضد عفونی کنید تا همه باکتری ها و هاگ قارچ ها از بین برود.

برای استفاده از سفید کننده کلر، سینک تمیز یا ظرف ظرفشویی را با یک گالن آب داغ پر کنید. یک قاشق غذاخوری سفید کننده کلر اضافه کنید. بطری ها و درب ها را به محلول اضافه کنید و بگذارید پنج تا ۱۵ دقیقه بماند. با آب داغ بشویید و اجازه دهید در هوا خشک شود.

اگر دوست ندارید از سفید کننده استفاده کنید، محلولی از دو قاشق غذاخوری سرکه سفید مقطر را به ازای هر یک فنجان آب داغ مخلوط کنید. به اندازه کافی برای پر کردن بطری آب و مقداری اضافی برای خیس کردن درب آن درست کنید. بطری را پر کنید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. آن را خالی کرده و با آب داغ بشویید و اجازه دهید در هوا خشک شود.

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=17186

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.