تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
4

راه هایی برای جدا کردن برچسب روی انواع شیشه

  • کد خبر : 15555
  • 31 اردیبهشت 1402 - 15:41
راه هایی برای جدا کردن برچسب روی انواع شیشه
گاهی اوقات پیش می آید که نیاز به شیشه های سس، مربا یا... داشته باشید؛ اما دوست دارید برچسب این شیشه ها را کامل جدا کنید. در بیشتر موارد برچسب‌ها و چسب‌ها به‌سادگی کنده می‌شوند و از بین می‌روند ، اما در بعضی از مواقع این چسب‌ها قوی بوده و به‌سادگی کنده نمی‌شوند ( مثلاً در شیشه ماشین یا شیشه مربا ) و یا اینکه کاملا کنده نمی‌شوند و جای آنها رو شیشه باقی خواهد ماند . شما با استفاده از حرارت ، آب و صابون ، الکل ، اسپری روان کننده WD-40 و غیره می‌توانید به‌راحتی این چسب‌ها و برچسب‌ها را بکنید. تمامی موارد گفته شده کاملا توضیح داده خواهد شد.

«صبح من» با زندگی: گاهی اوقات پیش می آید که نیاز به شیشه های سس، مربا یا… داشته باشید؛ اما دوست دارید برچسب این شیشه ها را کامل جدا کنید. در بیشتر موارد برچسب‌ها و چسب‌ها به‌سادگی کنده می‌شوند و از بین می‌روند ، اما در بعضی از مواقع این چسب‌ها قوی بوده و به‌سادگی کنده نمی‌شوند ( مثلاً در شیشه ماشین یا شیشه مربا ) و یا اینکه کاملا کنده نمی‌شوند و جای آنها رو شیشه باقی خواهد ماند .

به گزارش صبح من، شما با استفاده از حرارت ، آب و صابون ، الکل ، اسپری روان کننده WD-40 و غیره می‌توانید به‌راحتی این چسب‌ها و برچسب‌ها را بکنید. تمامی موارد گفته شده کاملا توضیح داده خواهد شد، با ما همراه باشید

استفاده از آب داغ و صابون

شیشه را در آب داغ و صابون خیس کنید . بین ۱۰ تا ۳۰ دقیقه خیس کردن مناسب است و می‌تواند باعث شل شدن برچسب و راحت کنده شدن آن با دست شود .

آب و صابون به حل کردن چسب و کندن آن از شیشه کمک می‌کند .

اگر نمی‌توانید شیشه موردنظر را در آب غوطه‌ور کنید ( مثلاً برای برچسب روی شیشه ماشین ) ، پارچه یا اسفنجی را خیس کنید و محل موردنظر را نمدار کنید .

برچسب را بکنید . با انگشت خود اقدام به کندن برچسب از گوشه آن کنید یا با چاقوی کندی گوشه‌های برچسب را بلند کنید . سپس به‌آرامی برچسب را بکشید تا کنده شود .

حتماً از چاقوی کند استفاده کنید تا روی شیشه خط و خش نیافتد یا اینکه برچسب را نبرد .

همچنین می‌توانید تیغ خراشنده خریداری کنید که جهت برداشتن چسب از روی سطوح طراحی‌شده است .

استفاده از جوش‌شیرین

شیشه را در آب داغ و صابون خیس کنید . بین ۱۰ تا ۳۰ دقیقه خیس کردن مناسب است و می‌تواند باعث شل شدن برچسب و راحت کنده شدن آن با دست شود .

آب و صابون به حل کردن چسب و کندن آن از شیشه کمک می‌کند .

اگر نمی‌توانید شیشه موردنظر را در آب غوطه‌ور کنید ( مثلاً برای برچسب روی شیشه ماشین ) ، پارچه یا اسفنجی را خیس کنید و محل موردنظر را نمدار کنید .

برچسب را بکنید . با انگشت خود اقدام به کندن برچسب از گوشه آن کنید یا با چاقوی کندی گوشه‌های برچسب را بلند کنید . سپس به‌آرامی برچسب را بکشید تا کنده شود .

حتماً از چاقوی کند استفاده کنید تا روی شیشه خط و خش نیافتد یا اینکه برچسب را نبرد .

همچنین می‌توانید تیغ خراشنده خریداری کنید که جهت برداشتن چسب از روی سطوح طراحی‌شده است .

میزان مساوی جوش‌شیرین و روغن آشپزی را با یکدیگر مخلوط‌کنید . جوش‌شیرین غیر سمی ، طبیعی و ایمن است . جوش شیرین یکی از پاک‌کننده‌های جهانی بوده و می‌تواند کثیفی و چربی را در خود حل کند . اضافه کردن روغن باعث راحت کردن استفاده از آن می‌شود .

از روغنی مانند روغنی زیتون ، کانولا و گیاهی می‌توانید استفاده کنید .

سطوح نزدیکی که نمی‌خواهید تمیز شوند یا آسیب ببینند را بپوشانید . با پارچه ، کاغذ و نوارچسب نواحی‌ای را که نمی‌خواهید تمیز شوند را بپوشانید .

سطوحی که ممکن است بخواهید از آن‌ها محافظت کنید می‌تواند شامل : پلاستیک ، سطوح رنگ‌شده ، چوب یا پارچه باشد .

جوش‌شیرین تقریباً ایمن بوده و اگر خمیر روی جایی ریخت می‌توانید آن را پاک‌کنید .

جوش‌شیرین و روغن را روی شیشه بمالید . به مدت چند دقیقه بگذارید جوش‌شیرین روی شیشه بماند تا معجزه رخ دهد.

اگر چسب خیلی سرسخت و سمج است ، بگذارید تا ۱ شب جوش شیرین روی آن بماند .

خمیر را پاک‌کنید . چسب و باقی‌مانده کاغذ باید به‌اندازه کافی نرم شده باشند تا بتوان به راحتی آنها را از بین برد . همچنین شما می‌توانید از سیم ظرفشویی نیز استفاده تا چسب‌های خیلی سمج را از بین ببرید . فقط حواستان باشد که شیشه را خط نیاندازید .

سینک یا سطلی را پر از آب داغ و سودای شستشو کنید . با توجه به میزان آبی که ریخته‌اید ، نیم تا ۱ پیمانه سودای شستشو داخل آب بریزید . ترکیب آب و سودای شستشو باعث آب شدن و تجزیه چسب خواهند شد .

در هنگام استفاده از سودای شستشو از دستکش استفاده کنید ، زیرا می‌تواند باعث تحریک کردن پوست شود .

شیشه را ۳۰ دقیقه بگذارید خیس بخورد . حتی می‌توانید مدت بیشتر یا حتی یک‌شب بگذارید تا خیس بخورد .

شیشه را دربیاورید . سودای شستشو از جوش‌شیرین قلیایی‌تر است و برچسب و چسب روی شیشه باید الآن به‌راحتی دربیایند .

حواستان باشد که شیشه‌ای که در سودای شستشو خوابانده شده است را خوب آبکشی کنید ، مخصوصاً اگر وسایلی مانند پارچ باشد .

استفاده از حرارت

سطح شیشه را حرارت دهید . سشوار را روی حرارت زیاد قرار داده و به مدت ۱ تا ۲ دقیقه آن را روی برچسب بگیرید یا اینکه می‌توانید شیشه را به مدت چند ساعت در آفتاب قرار دهید . حرارت باعث آب شدن چسب خواهد شد ، اما برچسب باید سریعاً کنده شود زیرا با سرد شدن چسب دوباره سفت می‌شود .

اگر می‌خواهید برچسب روی شیشه ماشین را از بین ببرید ، ماشین را در روزی خیلی آفتابی به مدت ۲ تا ۳ ساعت در مقابل خورشید پارک کنید .

برچسب را بکنید . با دست یا با چاقو می‌توانید برچسب را بکنید ، فقط حواستان باشد که سطح موردنظر بسیار داغ است . حتماً از چاقوی کند استفاده کنید تا روی شیشه خط و خش نیافتد یا اینکه برچسب را نبرد .

از پاک‌کننده استفاده کنید . شاید مجبور باشید که چسب‌های قوی و خیلی چسبنده را با صابون ، روغن و هرگونه پاک‌کننده دیگر بازهم شستشو دهید تا از بین بروند .

استفاده از الکل

مقداری الکل به پارچه یا پنبه بزنید . این روش برای مواردی که امکان خیس کردن جسم شیشه‌ای وجود ندارد مناسب است .

حواستان باشد که الکل قابل اشتعال است و در کنار گاز یا جای خیلی گرم نباید استفاده شود . همچنین در مکانی که گردش هوای مناسبی دارد از آن استفاده کنید .

برچسب را با الکل بمالید . با یک‌بار مالیدن الکل ممکن است برچسب کنده شود یا اینکه نیاز به چندین بار تکرار این کار باشد .

الکل حلال و نوعی پاک‌کننده است و می‌تواند سطح چسبناک ، چسب و برچسب را از بین ببرد . الکل سریعاً خشک می‌شود ، بنابراین می‌توان آن را در وسایل الکترونیکی بدون دغدغه خاصی استفاده کرد .

پارچه الکلی را روی برچسب مقدار فشار دهید و نگه‌دارید ، سپس برچسب را به راحتی بکنید .

استفاده از  WD-40

دستان و سطوحی که ممکن است آسیب ببینند را بپوشانید . اسپری روان کننده WD-40 یک حلال قدرتمند است که می‌تواند چسب را حل کند ، اما یک محلول شیمیایی قوی نیز هست . بنابراین حواستان باشد که روی خودتان ، پارچه و حتی خود شیشه خورده نشود .

همچنین به‌جای اسپری روان کننده WD-40 از چربی زدای آشپزخانه نیز می‌توانید استفاده کنید .

اسپری WD-40 را روی دستمال بزنید. به‌جای اسپری کردن مستقیم روی برچسب و جلوگیری از برخورد آن با شیشه ، روی دستمال اسپری کنید و حتماً دستکش دستتان کنید .

دستمال را روی برچسب بکشید . برچسب با مقداری مالیدن دستمال کنده می‌شود . برای چسب‌های سمج ، ممکن است نیاز به استفاده از چاقوی کند یا تیغ برای کندن چسب پیدا کنید .

نکات مهم

۱ – لاک پاک‌کن با گلیسیرین نیز می‌تواند به شما کمک کند .

۲ – سس مایونز یا کره بادام‌زمینی نیز ممکن است باعث از بین بردن چسب شوند .

۳ – با استفاده از پاک‌کن خودکار یا سرکه بقیه چسب باقی‌مانده را می‌توانید بکنید .

۴ – حواستان به حلال‌ها باشد ، بعضی‌اوقات آن‌ها باعث خراب کردن پلاستیک ، پارچه و دیگر سطوح حساس می‌شوند .

۵ – استفاده از تیغ نیز ایده خوبی است ، اما حواستان باشد به خودتان آسیب نرسانید .

۶ – بعد از استفاده از هرگونه حلالی دستان خود را خوب بشورید .

۷ – حواستان باشد که در هنگام استفاده از تیغ ، چاقو یا کارت اعتباری فشار کمی به آن‌ها وارد کنید تا باعث آسیب رساندن به شیشه نشوند .

۸ – در هنگام استفاده از سشوار یا هیتر حواستان باشد که شیشه ترک نخورد .

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=15555

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.