تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
3

آلوئه‌ورا، گیاهی پرخاصیت و مفید

  • کد خبر : 15408
  • 30 اردیبهشت 1402 - 11:51
آلوئه‌ورا، گیاهی پرخاصیت و مفید
آلوئه ورا، گیاهی است که برای مراقبت از پوست و سلامت بدن، خواص بی‌شماری دارد. امروز تصمیم داریم به چند خاصیت درمانی این گیاه، بپردازیم. با ما همراه باشید.

«صبح من» با سلامت: آلوئه ورا، گیاهی است که برای مراقبت از پوست و سلامت بدن، خواص بی‌شماری دارد. امروز تصمیم داریم به چند خاصیت درمانی این گیاه، بپردازیم. با ما همراه باشید.

به گزارش «صبح من»، آلوئه ورا در از بین بردن یبوست، درمان تبخال تناسلی، تسریع درمان محل سوختگی، درمان عفونت‌ها و ضایعات پوستی و … موثر است.

این گیاه، از دو ماده بسیار متفاوت تولید شده است که از نظر خواص درمانی و ظاهر، با یکدیگر متفاوتند.

لاتکس گیاه، شیره زرد و تلخی است که اثرات ملین بسیار قوی دارد. این ماده برای پوست ممکن است مضر بوده و خاصیت تحریک کنندگی داشته باشد.

ژل آلوئه ورا که در برگ‌های این گیاه یافت می‌شود، دارای خاصیت نرم کنندگی بسیار قوی است و در محصولات زیبایی و آرایشی، کاربرد دارد.

بخش بیرونی گیاه، برای صورت و پوست و درمان‌های خارجی، بسیار موثر است. ژل آلوئه ورا را مستقیم روی بخش‌های آسیب دیده پوست بمالید و در صورت نیاز، چند بار این کار را در روز تکرار کنید. (این ژل به صورت تجاری نیز به فروش می‌رسد)

برای درمان یبوست، ۵۰ تا ۲۰۰ میلی گرم لاتکس آلوئه ورا را پیش از خواب، مصرف کنید. از دوز کم شروع کرده و کم کم آن را زیاد کنید. (مانند تمام ملین‌ها، در مصرف، احتیاط کنید)

اگرچه اثربخشی ژل آلوئه ورا در پایین آوردن قند خون، به طور آشکار، اثبات نشده اما توصیه می‌شود یک قاشق غذاخوری از آن دو بار در روز پیش از غذا، مصرف شد. (این کار را با مشورت پزشک انجام دهید.)

موارد گفته شده، بخشی از خواص گیاه پرخاصیت آلوئه ورا است. در آینده، بیشتر به خواص این گیاه خواهیم پرداخت.

ترجمه و تنظیم: صبح من ـ استفاده از مطلب تنها با ذکر منبع، مجاز است.
لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=15408

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.