تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
5

راهکارهایی برای از بین بردن بوهای ناخوشایند از فرش و موکت

  • کد خبر : 15105
  • 25 اردیبهشت 1402 - 14:07
راهکارهایی برای از بین بردن بوهای ناخوشایند از فرش و موکت
بوی سیگار گرفتن موکت یا فرش بسیار بوی ناخوشایندی را در خانه پخش میکند . اما با این روش ساده به راحتی میتوانید بوی سیگار و دیگر بوهای ناخوشایند فرش و موکت مانند : سرکه ، شیر ، دوغ و …. را از بین ببرید .در زمانی که به مسافرت ، تعطیلات و یا بیرون از خانه میروید این کار را انجام دهید بهتر است .

«صبح من» با زندگی: بوی سیگار گرفتن موکت یا فرش بسیار بوی ناخوشایندی را در خانه پخش میکند . اما با این روش ساده به راحتی میتوانید بوی سیگار و دیگر بوهای ناخوشایند فرش و موکت مانند : سرکه ، شیر ، دوغ و …. را از بین ببرید .

به گزارش صبح من، جوش شیرین یک بوگیر بسیار قوی و ارزان میباشد که به راحتی قابل دسترسی است و هیچگونه ضرری هم ندارد . جوش شیرین را هرچقدر بیشتر بگذارید بماند تاثیر بیشتری خواهد داشت .

مراحل

در زمانی که به مسافرت ، تعطیلات و یا بیرون از خانه میروید این کار را انجام دهید بهتر است .

۱ – خریدن مقدار زیادی جوش شیرین. جوش شیرین بسیار ارزان است بنابراین برای بوگیری ، بهتر است به مقدار زیاد مصرف شود .

۲ – تمیز کردن فرش و داشتن جاروبرقی قوی و عوض کردن پاکت آن. در هنگام جارو کشیدن جوش شیرین جاروبرقی را روی قدرت حداکثر قرار دهید . بهتر است برای بوگیری اول با شامپو فرش یا شامپو معمولی فرش را تمیز بکنید و بگذارید خشک شود سپس جوش شیرین بریزید . حداقل جایی که بیشتر بوی سرکه و سیگار میدهد را تمیز کنید .

۳ – ریختن جوش شیرین. یک ساعت قبل از ترک خانه ، مقدار زیادی جوش شیرین را روی کل فرش یا موکت بریزید و آن را کاملا پخش کنید . مطمئن شوید مکانهایی که بوی سرکه و سیگار میدهند کاملا با جوش شیرین پوشیده شوند . با یک فرچه جوش شیرین را به عمق فرش ، موکت یا هر چیز دیگری بفرستید تا پروسه بوگیری بهتر انجام شود .

۴ – یک ساعت بعد دوباره جاهایی که بوی بد سیگار یا دیگر مواد را میدهند را جوش شیرین معطر بریزید. برای بوگیری بهتر و نتیجه ۱۰۰% ، جوش شیرین را در یک ظرف بزرگ بریزید و ۱۰ قطره از عطر یا مواد زیر را در آن ریخته و کاملا هم بزنید سپس روی محل مورد نطر بریزید :

  • عصاره اکالیپتوس
  • لیمو یا آبلیمو
  • روغن استوخودوس

۵ – درها را ببندید و خانه را ترک کنید. بهتر است قبل از بیرون رفتن این کار را انجام دهید اما در صورتی قصد بیرون رفتن ندارید روی جایی که جوش شیرین ریخته اید راه نروید .

۶ – جاروبرقی کشیدن. بعد از آمدن به خانه یا گذشت ۲۴ ساعت فرش را کامل جاروبرقی بکشید .

۷ – عوض کردن پاکت جاروبرقی. پاکت جاروبرقی را عوض کنید و یکبار دیگر جاروبرقی بکشید . اینکار برای جمع کردن کامل جوش شیرین و نماندن بو انجام میشود .

۸ – باز کردن پنجره ها و استفاده از نور آفتاب. پنجره های خانه را باز بگذارید تا هوای خانه مدام عوض شود زیرا هوای تازه و مخصوصا نور خورشید بوی ناخوشایند را به راحتی از بین میبرند .

مرحله اضافی

در ضمن می توانید برای بوگیری بهتر در داخل اتاقی که بوی بد میدهد یا در کنار محلی که بوی سرکه یا سیگار میدهد ، یک عدد سیب را چند قسمت کنید و در کنار محل مورد نظر یا مکان های مختلف اتاق قرار دهید .

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=15105

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.