تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
2

ناگفته‌هایی جالب از «لذّت نقاشی» تا مرگ «باب راس»

  • کد خبر : 14496
  • 14 اردیبهشت 1402 - 12:00
ناگفته‌هایی جالب از «لذّت نقاشی» تا مرگ «باب راس»
اگر شما هم از طرفداران برنامه «لذت نقاشی» بودید، شاید برایتان جالب باشد بدانید، این برنامه چگونه شکل گرفت و سرانجام «باب راس» چه شد. برای دانستن این مطالب با ما همراه باشید.

«صبح من» با چهره‌ها: اگر شما هم از طرفداران برنامه «لذت نقاشی» بودید، شاید برایتان جالب باشد بدانید، این برنامه چگونه شکل گرفت و سرانجام «باب راس» چه شد.

به گزارش «صبح من»؛ در سال ۱۹۸۳ برای نخستین بار برنامه «لذت نقاشی» پخش شد. نمایشی کوتاه و ساده که هر قسمت آن، سی دقیقه بود و «باب راس»، مجری برنامه، صحنه‌ای از طبیعت را نقاشی می‌کرد.

«باب راس» با رفتاری آرام و دستورالعمل‌هایی گام به گام، طرفداران زیادی را به خود جذب کرد.

«راس» دبیرستان را در کلاس نهم ترک کرد و پس از پیوستن به نیروی هوایی در ۱۸ سالگی، به عنوان نجار، مشغول به کار شد. راس بیست سال را در ارتش سپری کرد.

اما حرفه‌ی هنری «راس» زمانی که با «آنت کوالسکی» ملاقات کرد، اوج گرفت. او در کلاس‌های هنری «کوالسکی» ثبت نام کرد. استعداد «راس» باعث شد که مورد توجه کوالسکی قرار گیرد و به همین دلیل قرارداد تلویزیونی با او بسته شد و برنامه «لذت نقاشی» شکل گرفت.

گفته می‌شود بیش از ۹۰ درصد کسانی که برنامه «لذت نقاشی» را دنبال می‌کردند، به همراه «راس» مشغول نقاشی نمی‌شدند. با این حال اگر می‌خواستند نقاشی کنند، «راس» سعی می‌کرد از ابزارهای ارزان‌قیمت و کاغذهای معمولی استفاده کند.

«راس» با تأسیس شرکت «باب راس» برای فروش کالا و لوازم هنری، از شهرت به دست آمده، بهره برد. «لذت نقاشی» در سطح بین‌المللی توزیع شد و «راس» در معرض لشکری از طرفداران قرار گرفت که حضور آرامش‌بخش او را تحسین می‌کردند. این نمایش به مدت ۱۱ سال اجرا شد.

«راس» در سال ۱۹۹۴ و پس از مرگ همسرش، متوجه شد که به بیماری سرطان دچار شده است. این ماجرا مانع کار او نشد و حتی وقتی موهایش را از دست داد، با کلاه گیس در برنامه حضور پیدا کرد. برخی بر این باورند که شاید استفاده زیاد از تینر در سال‌های متوالی باعث بیماری «راس» شده بود.

قسمت آخر لذت نقاشی در ۱۷ می ۱۹۹۴ پخش شد و سرانجام «باب راس» در چهارم ژوئیه ۱۹۹۵ بر اثر بیماری سرطان در ۵۲ سالگی در فلوریدا درگذشت.

«راس» سفارش کرده بود تنها عزیزانش در تشییع جنازه‌اش شرکت کنند. وی در پارکی در گوتا فلوریدا دفن شد. روی سنگ قبر او، پرتره‌ای با امضای او قرار گرفته است. قبر «باب راس» محبوبیت زیادی بین گردشگران و طرفداران او دارد.

ترجمه و تنظیم: صبح من ـ استفاده از مطلب تنها با ذکر منبع، مجاز است.
لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=14496

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.