تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
1

۱۰ حرکت ورزشی برای کاهش قند خون

  • کد خبر : 14454
  • 13 اردیبهشت 1402 - 14:00
۱۰ حرکت ورزشی برای کاهش قند خون
ورزش منظم به کنترل وزن، رشد عضلات، بهبود سطح اکسیژن و تنظیم جریان خون، کمک می‌کند. اما یک واقعیت جالب درباره ورزش این است که این کار، سطح قند خون را برای کنترل و پیشگیری از دیابت، تنظیم می‌کند. در ادامه، مجموعه‌ای از تمرینات ورزشی را برای شما قرار داده‌ایم که به کاهش و کنترل قند خون، کمک می‌کند.

«صبح من» با سلامت: قند خون بالا و کنترل نشده، موجب عوارض طولانی مدت مانند مشکلات عصبی، بینایی و کلیوی خواهد شد.

به گزارش «صبح من»؛ ورزش منظم به کنترل وزن، رشد عضلات، بهبود سطح اکسیژن و تنظیم جریان خون، کمک می‌کند. اما یک واقعیت جالب درباره ورزش این است که این کار، سطح قند خون را برای کنترل و پیشگیری از دیابت، تنظیم می‌کند.

در ادامه، مجموعه‌ای از تمرینات ورزشی را برای شما قرار داده‌ایم که به کاهش و کنترل قند خون، کمک می‌کند.

تمرین پاشنه پا

این تمرین، سوخت و ساز ماهیچه‌ها را حتی در حالت نشسته، برای ساعت‌ها بالا می‌برود. برای این کار، در حالی که با پاهای صاف روی صندلی نشسته‌اید و ماهیچه‌ها در حال استراحت هستند، پاشنه پا را بلند کرده و در حالی که جلوی پا در موقعیت خود باقی است، پاشنه را به حداکثر دامنه حرکتی خود برسانید. وقتی پا به سمت پایین رها شد، نورون‌های حرکتی ماهیچه ساق پا، فعال شده و شروع به متابولیسم می‌کنند.

پرش

این تمرین، حرکت کامل بدن را تضمین کرده و ضربان قلب را برای کمک به بهبود گردش خون، افزایش می‌دهد.

تمرین کوهنوردی

در وضعیتی قرار بگیرد که انگار در حال بالا رفتن از کوه هستید. کوهنوردی شامل حرکات تمام بدن است و به تلاش بیشتری نسبت به پرش نیاز دارد. این ورزش عضلات سینه، شانه و عضلات سه سر را تقویت و باعث کاهش قند خون می‌شود.

فشار جانبی به شکل هواپیما

این تمرین را به مدت یک دقیقه انجام داده و ۵۰ بار تکرار کنید.

پیاده‌روی

یک ساعت یا سی دقیقه پیاده روی کنید. این کار را در هفته سه یا چهار بار تکرار کنید. مطالعات نشان می‌دهد پیاده روی، سطح قند خون و وزن بدن را در بیماران مبتلا به دیابت نوع دو، کاهش می‌دهد.

شنا کردن

شنا یک راه سرگرم کننده برای کنترل سطح خون است. این ورزش علاوه بر آرام کردن مفاصل به قلب، ریه‌ها و ماهیچه‌ها کمک می‌کند تا فعالیت بهتری داشته باشند.

دوچرخه سواری

دوچرخه سواری ضربان قلب را افزایش داده و باعث سوختن کالری‌ می‌شود. نتیجه این عمل، کاهش سطح قند خون است.

بالا رفتن از پله‌ها

این ورزش با افزایش سرعت کارکرد قلب و ریه، به افراد دیابتی کمک می‌کند کالری بهتری بسوزانند. سه دقیقه بالا و پایین رفتن از پله‌ها، نتایج خوبی به همراه دارد.

زدن وزنه

وزنه زدن یک راه اثبات شده برای کاهش دیابت است. این کار باعث ساخت توده عضلانی و سوزاندن کالری می‌شود.

تمرینات پیلاتس

پیلاتس اخیرا بسیار مورد توجه قرار گرفته و مزایای زیادی برای مبتلایان به دیابت نوع دو دارد. این برنامه علاوه بر تناسب اندام، قدرت و تعادل شما را به طور مطلوب، تنظیم می‌کند. پیلاتس نوعی تمرین قدرتی است که به بهبود قدرت عضلات و استقامت آنها کمک می‌کند.

نکاتی مهم درباره‌ی ورزش بیماران دیابتی

  • پیش از ورزش، آب کافی بنوشید
  • در جای خنک و سایه ورزش کنید.
  • با پزشک خود مشورت کنید.

یک مطالعه‌ی جدید در دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد، زنان مبتلا به دیابت که دست کم ۴ ساعت را صرف ورزش متوسط ​​یا شدید می‌کنند، ۴۰ درصد کمتر به بیماری قلبی مبتلا می‌شوند.

تمرینات ورزشی، حساسیت به انسولین و عملکرد ریه‌ها و قلب را افزایش می‌دهد و تمرینات استقامتی مانند زدن وزنه، برای بهبود توده عضلانی و چربی، تراکم مواد معدنی، فشار خون و کاهش چربی خون مفید هستند.

ترجمه و تنظیم: صبح من ـ استفاده از مطلب تنها با ذکر منبع، مجاز است.
لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=14454

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.