تاریخ : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ Saturday, 21 September , 2024
2

بررسی دو سیستم عامل اندروید و IOS

  • کد خبر : 11957
  • 07 فروردین 1402 - 15:26
بررسی دو سیستم عامل اندروید و IOS
برای اینکه گوشی هوشمند یا تبلت جدیدی انتخاب کنید، باید دقت کنید که انتقال از اندروید به آی‌او‌اس (IOS) و برعکس نیازمند این است که اپلیکیشن‌های خریداری شده در هر کدام را مجدداً خریداری کنید، زیرا امکان انتقال حساب کاربری بین اندروید و آی‌او‌اس وجود ندارد.

«صبح من» با فناوری: آی‌او‌اس (IOS) شرکت اپل و اندروید شرکت گوگل هر دو سیستم عامل‌هایی هستند که معمولاً در تکنولوژی‌های همراه مانند گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. اندروید بر پایه لینوکس است و تا حدودی اوپن سورس محسوب می‌شود و نسبت به IOS شباهت بیشتری به کامپیوترهای شخصی دارد، زیرا رابط کاربری و مشخصات پایه‌ای آن قابلیت شخصی‌سازی شدن را دارند؛ در صورتی که سیستم عامل اپل اجزای طراحی یکنواختی دارند و قابلیت شخصی‌سازی کمی دارند، ولی با این حال کاربرپسند نیز هستند.

به گزارش صبح من، برای اینکه گوشی هوشمند یا تبلت جدیدی انتخاب کنید، باید دقت کنید که انتقال از اندروید به آی‌او‌اس (IOS) و برعکس نیازمند این است که اپلیکیشن‌های خریداری شده در هر کدام را مجدداً خریداری کنید، زیرا امکان انتقال حساب کاربری بین اندروید و آی‌او‌اس وجود ندارد. اندروید در حال حاضر در دنیا بیشتر مرسوم است و آی‌او‌اس فقط بر روی گوشی‌های اپل نصب می‌شود.

 برخی از خصوصیات کلی دو سیستم در زیر آمده است:

– اندروید برای اولین بار در ۲۳ سپتامبر سال ۲۰۰۸ معرفی شد. آی‌او‌اس (IOS) زودتر از اندروید و برای اولین بار در ۲۹ جولای ۲۰۰۷ معرفی شد.

– آخرین نسخه اندروید در حال حاضر اندروید ۱۲ است و آخرین نسخه‌ی آی‌او‌اس (۱۵٫۳٫۱IOS ) است.

– انتقال فایل در اندروید راحت‌تر است، زیرا تنها با یک کابل USB می‌توان دستگاه را به یک کامپیوتر متصل کرد و عکس و فایل مورد نظر را انتقال داد، در صورتی که در IOS این امکان با سختی بسیار زیادی همراه است.

– زبان‌های قابل استفاده بر روی اندروید بیش از ۱۰۰ زبان از جمله فارسی است، در صورتی که IOS تنها از ۴۰ زبان پشتیبانی می‌کند.
– بر روی اندروید فقط گوگل‌مَپ نصب شده است، در صورتی که بر روی اپل علاوه بر اپل‌مَپ امکان نصب گوگل‌مَپ نیز وجود دارد.

– برای سیستم‌های دارای سیستم عامل اندروید، گوگل پلی‌استور با بیش از ۲،۵۰۰،۰۰۰ برنامه وجود دارد، در صورتی که اَپ‌استور اپل ۱،۸۰۰،۰۰۰ برنامه برای نصب در دسترس کاربران خود قرار می‌دهد.

– تهدیدهای امنیتی بر روی IOS بسیار نادر است، زیرا این سیستم عامل بسته است و دانلود اپلیکیشن خارج از اپ استور کار سختی است.

– خدمات ابری در سیستم عامل اندروید تا ۱۵ گیگابیت رایگان است و برای بیشتر از آن باید پول پرداخت کرد، ولی در IOS تا ۵ گیگابیت رایگان است و برای بیش از آن باید پول پرداخت کرد.

– در اندروید امکان داشتن کنترل کامل بر روی دستگاه وجود دارد و می‌توان بوت‌لودر آن‌را باز کرد، در صورتی که در IOS امکان داشتن دسترسی کامل به دستگاه وجود ندارد.

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=11957

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.