تاریخ : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024
3

(عکس) تفاوت رشک‌برانگیز قیمت یک خودرو در ایران و عراق

  • کد خبر : 10260
  • 15 اسفند 1401 - 8:52
(عکس) تفاوت رشک‌برانگیز قیمت یک خودرو در ایران و عراق
در حالی که شاهد اختلاف معنادار و نجومی قیمت یک خودروی چینی در ایران و عراق هستیم که نمایندگان مجلس شورای اسلامی کشورمان به تازگی در مصوبه‌ای به وزارت صمت مجوز دادند برای واردات خودروهای کارکرده اقدام کند.

«صبح من» با اقتصاد: آگهی فروش تیگو ۸ پرو را در یک بیلبورد تبلیغاتی بغداد می‌بینید. قیمت نقدی این خودرو در بغداد ۲.۵ میلیون دینار معادل ۹۶۰ میلیون تومان است. در حالی که این خودروی چینی در ایران به قیمت ۳.۳ میلیارد تومان به فروش می‌رسد!

به گزارش «صبح من»، در حالی که شاهد اختلاف معنادار و نجومی قیمت یک خودروی چینی در ایران و عراق هستیم که نمایندگان مجلس شورای اسلامی کشورمان به تازگی در مصوبه‌ای به وزارت صمت مجوز دادند برای واردات خودروهای کارکرده اقدام کند.

همچنین نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای دیگر، به وزارت صمت مجوز دادند که نسبت به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اقدام کند.

طبق این مصوبه، به منظور تنظیم بازار خودرو به وزارت صنعت، معدن و تجارت اجازه داده می‌شود نسبت به ثبت پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اقدام نماید. آیین‌نامه اجرایی این بند ظرف مدت یک ماه توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=10260

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.