تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
3

پایتخت دو رنگ شد؛ دربی تماشایی پرموقعیت

  • کد خبر : 2226
  • 29 آذر 1401 - 19:46
پایتخت دو رنگ شد؛ دربی تماشایی پرموقعیت
تیم های پرسپولیس و استقلال در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که دیداری تماشایی، جذاب،پرموقیعت،پرگل، زیبا و حیلی زیبا بود.

تیم‌های استقلال و پرسپولیس در نود و نهمین دربی پایتخت به مصاف هم رفتند.

نودونهمین شهرآورد پایتخت بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس امروز سه‌شنبه ۲۹ آذر در چارچوب هفته دوازدهم لیگ برتر در حالی برگزار شد که ورزشگاه آزادی برای این حساس‌ترین دیدار لیگ در نیم‌فصل نخست خالی از تماشاگر بود.

تیم استقلال که تا قبل از این دیدار با ۲۲ امتیاز در رده سوم جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار گرفته است باتوجه به اختلاف ۲ امتیازی نسبت به پرسپولیس و گل‌گهر صدرنشین در صورت پیروزی به صدر جدول خواهد رفت به همین خاطر شاگردان ریکاردو ساپینتو انگیزه‌های زیادی برای گرفتن تمام امتیازات این مسابقه دارند.

تیم پرسپولیس نیز تا قبل از هفته دوازدهم با هم‌امتیاز با گل‌گهر ۲۴ امتیازی و البته با یک بازی کمتر نسبت به این تیم در رده دوم جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار گرفته است و شاگردان یحیی گل‌محمدی برای بازپسگیری صدر جدول از انگیزه لازم برای پیروزی در نودونهمین دربی پایتخت برخوردار هستند.

اما ریکاردو ساپینتو برای مصاف آبی‌پوشان با پرسپولیس از ترکیب زیر استفاده کرده است:

سیدحسین حسینی، محمدحسین مرادمند، رافائل سیلوا، صالح حردانی، جعفر سلمانی، مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند، روزبه چشمی، محمد محبی، کوین یامگا و ارسلان مطهری به مصاف پرسپولیس می‌رود.

گزارش لحظه به لحظه؛ استقلال ۰ – پرسپولیس ۰

یحیی گل‌محمدی نیز برای رقابت پرسپولیس با آبی‌پوشان نفرات زیر را در نظر گرفته است:

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، گولسیانی، علی نعمتی، دانیال اسماعیلی‌فر، وحید امیری، کمال کامیابی‌نیا، میلاد سرلک، مهدی ترابی، سعید صادقی و امید عالیشاه.

گزارش لحظه به لحظه؛ استقلال ۰ – پرسپولیس ۰

داور دربی ۹۹:

محمد حسین زاهدی‌فر

دقیقه ۵: تیم پرسپولیس با سانتر سعید صادقی از جناح راست صاحب ضربه کرنر شد.

دقیقه ۷: محمد محبی در داخل محوطه جریمه پرسپولیس صاحب موقعیت شد که پرس مدافعان قرمزپوش ضربه این بازیکن پس از برخورد به دانیال اسماعیلی‌فر به کرنر رفت.

دقیقه ۱۶: تیم پرسپولیس با خطای جعفر سلمانی روی سعید صادقی در پشت محوطه جریمه استقلال صاحب یک ضربه غیرمستقیم روی دروازه آبی‌پوشان شد. مهدی ترابی توپ را به روی دروازه استقلال سانتر کرد و گئورگی گولسیانی در میان تجمع بازیکنان دو تیم با ضربه سر اولین گل پرسپولیس و دربی را به ثمر رساند.

دقیقه ۱۸: امید عالیشاه روی یک ضد حمله از سمت راست به مست دروازه استقلال پا به توپ شد و با ارسال یک سانتر خطرناک مهدی ترابی را در یک موقعیت تک به تک با سید حسین حسینی قرار داد ترابی خود را به سمت توپ پرتاب کرد اما ضربه این بازیکن به بسیار خطرناک از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه ۲۲: سانتر خطرناک جعفر سلمانی از سمت چپ با حضور گولسیانی دفع شد.

دقیقه ۳۰: تیم استقلال توسط محمد محبی صاحب کرنر شد که بازیکنان استقلال روی یک حرکت تمرین شده کرنر توپ با ارسال پاس کوتاه به جعفر سلمانی در گوشه محوطه پرسپولیس رسید و سانتر خطرناک این بازیکن در داخل محوطه جریمه سرخ‌پوشان روی تیر دوم و ضربه سر روزبه چشمی به گل تساوی استقلال تبدیل شد.

دقیقه ۳۸: کوین یامگا در پشت محوطه جریمه استقلال صاحب توپ شد و با ارسال یک پاس در عمق ارسلان مطهری را در موقعیت گلزنی قرار داد اما شوت مهاجم استقلال با حضور به موقع بیرانوند به گل تبدیل نشد.

دقیقه ۵۰: محمد محبی جناح چپ صاحب توپ شد و سانتر این بازیکن در داخل محوطه جریمه پرسپولیس به ارسلان مطهری رسید و مهاجم آبی‌ها موفق شد گل دوم استقلال را با یک ضربه به کنج دروازه پرسپولیس به گل دوم آبی‌ها تبدیل کند.

دقیقه ۷۵: تیم استقلال توسط پیمان بابایی از سمت راست در ضد حمله این بازیکن می‌توانست محبی را با بیرانوند تک به تک کند که تعلل بابایی باعث شد تا مدافعان پرسپولیس توپ را از زیر پای این بازیکن به بیرون بزنند.

دقیقه ۸۸: تیم پرسپولیس توسط یک کار ترکیبی بین وحید امیری و سعید صادقی در سمت چپ به کرنر رسید و گولسیانی برای دومین بار روی ضربه سر سرخ‌ها را با اشتباه حسینی و رافائل به گل تساوی رساند.

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=2226

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.