تاریخ : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
4

(عکس) بارش شهابی جوزایی در آسمان شب

  • کد خبر : 1802
  • 26 آذر 1401 - 16:19
(عکس) بارش شهابی جوزایی در آسمان شب
در ۱۳ دسامبر نزدیک به اوج بارش شهابی جوزایی، دانه غباری با دو برابر سرعت اوریون وارد جو زمین شد و تصویری به یاد ماندنی از شهاب سنگ آتشین و درخشان را در آسمان شب چین ایجاد کرد.

تصویر روز ناسا به تصویری زیبا از بارش شهابی جوزایی در آسمان شب چین اختصاص دارد.

به گزارش «صبح من» ناسا به طور روزانه تصاویری جذاب با موضوع فضا و ستاره شناسی برای علاقه‌مندان این علم منتشر می‌کند. جدیدترین تصویر منتشر شده درباره بارش شهابی جوزایی در آسمان شب چین است.

در تصویر امروز ناسا می‌بینیم که در ۱۳ دسامبر نزدیک به اوج بارش شهابی جوزایی، دانه غباری با دو برابر سرعت اوریون وارد جو زمین شد و تصویری به یاد ماندنی از شهاب سنگ آتشین و درخشان را در آسمان شب چین ایجاد کرد.

هر سال سیاره زیبای ما از میان دنباله غبارآلود سیارک مرموز «فایتون ۳۲۰۰» (۳۲۰۰ Phaethon) که منشا بارش شهابی جوزایی است، عبور می‌کند. به نظر می‌رسد که کانون بارش شهاب‌های جوزایی نقطه‌ای در صورت فلکی دوقلو (Geminids) است.

در سمت چپ تصویر، ستارگان صورت فلکی دوقلو پشت درختان دره ماه آبی در یون‌نان (Blue Moon Valley, Yunnan) پنهان شده‌اند. همچنین در نزدیکی مرکز عکس، ستاره‌های صورت فلکی شکارچی که در آب‌های ساکن دریاچه منعکس شده‌اند، در حال طلوع هستند. مریخ خیره‌کننده با وجود اینکه قبل از طلوع ماه گرفته شده است، هنوز هم درخشان‌ترین فانوس آسمانی در این صحنه شگفت‌انگیز است.

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=1802

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.