تاریخ : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ Friday, 26 July , 2024
1

طرز تهیه‌ی خوراک گوشت چرخ کرده و سیب زمینی

  • کد خبر : 909
  • 25 اردیبهشت 1403 - 17:00
طرز تهیه‌ی خوراک گوشت چرخ کرده و سیب زمینی
خوراکی گوشت چرخ کرده و سیب زمینی غذایی برای روزهای بی حوصلگی است. این غذا را می توان با برنج و نان سرو کرد.

صبح من با آشپزی؛ خوراک گوشت چرخ کرده و سیب زمینی یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و ساده می‌باشد که می‌توانید به عنوان نهار به همراه برنج تازه تهیه کنید و سرو کنید.

به گزارش «صبح من»، اگر می خواهید برای یک شام سبک و بدون برنج نیز تهیه کنید گزینه بسیار خوبی در کنار نان تازه می شود. شما می توانید به دلخواه در کنار این خوراک یک نیمرو نیز تهیه کنید و یک خوراک فوق العاده تهیه کنید حتی یک صبحانه عالی پر انرژی نیز می باشد که شما می توانید به راحتی با گوشت چرخ کرده و سبزیجان مخلتف تهیه کنید.

مواد لازم:

پیاز متوسط: دو عدد

قارچ: پنج عدد

آبلیمو: یک قاشق چایخوری

گوشت چرخ کرده: دویست گرم

رب گوجه فرنگی: یک قاشق غذاخوری

سیب زمینی: دو عدد

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر و آویشن به میزان دلخواه

طرز تهیه:

ابتدا باید پیازها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه بدون افزودن روغن کمی تفت دهید تا نرم شود و بعد روغن و زردچوبه را اضافه کنید و تفت دهید تا طلایی و سبک شود. قارچ ها را خوب بشورید و اسلایس کنید و به همراه پیاز ها و آبلیموترش تازه تفت دهید تا قارچ خوب پخته نرم شوند و سیاه نشوند.

در ادامه باید گوشت چرخ کرده را یخ زادیی کنید و به همراه مواد فوق و ادویه های گفته شده و نمک را اضافه کنید و تفت دهید تا گوشت خوب سرخ شود و بعد رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و زمانی که مواد یکدست شد باید چند قاشق آب روی مواد بریزید و بگذارید با شعله کم خوب گوشت پخته شود.

در ادامه وقتی خوراک در حال پخت است باید سیب زمینی را پوست بگیرید و نگینی یا خلالی خرد کنید و داخل تابه به همراه کمی روغن و نمک سرخ کنید و تا طلایی شود و زمانی که آب گوشت کشیده شده خوراک را داخل دیس کشیده و به همراه سیب زمینی و گوجه و خیارشور سرو کنید.

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=909

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.