تاریخ : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳ Saturday, 5 October , 2024
2

(اینفوگرافیک) تعداد زائران اربعین در هشت سال اخیر به تفکیک سال‌ها

  • کد خبر : 60058
  • 08 شهریور 1403 - 12:00
(اینفوگرافیک) تعداد زائران اربعین در هشت سال اخیر به تفکیک سال‌ها
در سال‌های اخیر، میلیون‌ها نفر در این راهپیمایی شرکت می‌کنند؛ به‌نحوی که این رویداد را بزرگترین گردهمایی سالانهٔ مذهبی در جهان دانسته‌اند. در ادامه، آمار کل زائران اربعین از سال 2016 تا 2024 را ببینید:

«صبح من» با دانستنی‌ها: پیاده‌روی اربعین از آیین‌های شیعی است که در روزهای منتهی به ۲۰ صفر (اربعین حسینی) به‌ طرف کربلا و با هدف زیارت امام حسین‌(ع) در روز اربعین برگزار می‌شود. این پیاده‌روی از نقاط مختلف عراق و برخی از کشورهای دیگر، انجام می‌شود.

به گزارش مجله‌ی خبری «صبح من» در زمان حکومت صدام حسین، محدودیت‌هایی در اجرای این مراسم اعمال شد؛ ولی با سقوط حزب بعث عراق در سال ۲۰۰۳ میلادی، این مراسم احیا شد و هر ساله علاوه بر شیعیان عراق، شیعیان کشورهای دیگر به‌ ویژه ایران نیز به راهپیمایی اربعین می‌پیوندند. بنابر گزارش‌ها، علاوه بر شیعیان، گروه‌هایی از اهل‌سنت، مسیحیان، ایزدیان و دیگر مذاهب نیز در پیاده‌روی اربعین حضور می‌یابند.

در سال‌های اخیر، میلیون‌ها نفر در این راهپیمایی شرکت می‌کنند؛ به‌نحوی که این رویداد را بزرگترین گردهمایی سالانهٔ مذهبی در جهان دانسته‌اند. در ادامه، آمار کل زائران اربعین از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۴ را ببینید:

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=60058

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.