تاریخ : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
3

توصیه‌هایی به والدین: از این رفتارها با فرزندان بزرگسال خود، دوری کنید

  • کد خبر : 56170
  • 31 تیر 1403 - 12:20
توصیه‌هایی به والدین: از این رفتارها با فرزندان بزرگسال خود، دوری کنید
اگر می‌خواهید بدانید چگونه با بچه‌های بزرگ‌تر خود پیوندهای محکمی داشته باشید، زمان خداحافظی با این 4 رفتار است که ممکن است ناخواسته آنها را از شما دور کند.

«صبح من» با فرزندپروری: حفظ رابطه‌ی خوب با فرزندان بزرگ‌سال‌ برای والدین می‌تواند کاری دشوار باشد اما با رعایت توصیه‌هایی می‌توان رابطه‌ها را بهبود بخشید.

به گزارش مجله‌ی خبری «صبح من»، رفتارهای انگشت‌شماری وجود دارد که می‌تواند بدون این که شما متوجه باشید، رابطه شما با فرزند بزرگسالتان را را خراب کند. بنابراین، اگر می‌خواهید بدانید چگونه با بچه‌های بزرگ‌تر خود پیوندهای محکمی داشته باشید، زمان خداحافظی با این ۴ رفتار است که ممکن است ناخواسته آنها را از شما دور کند.

رفتارهای والدین با فرزندان بزرگسال

به عنوان والدین، ما معمولا در دام این باور می‌افتیم که می‌دانیم چه چیزی برای فرزندان بزرگسال ما بهترین است. این یک غریزه طبیعی است، اما مهم است که به یاد داشته باشید آنها اکنون بالغ هستند. آنها تصمیمات خود را می‌گیرند و این تصمیمات ممکن است همیشه با آنچه ما فکر می‌کنیم بهترین است، مطابقت نداشته باشد و این اشکالی ندارد.

تلاش برای دیکته کردن زندگی به آنها می‌تواند منجر به رنجش و تنش در روابط شود. مهم است که وقتی از شما خواسته می‌شود، توصیه هایی ارائه کنید، اما در نهایت، اجازه دهید کشتی زندگی خود را هدایت کنند.

احترام گذاشتن به مرزها در هر رابطه‌ای بسیار مهم است و در مورد فرزندان بزرگ‌تر شما تفاوتی ندارد. حفظ مرزهای سالم می‌تواند در رابطه شما با بچه‌های بزرگ‌سال‌تان معجزه کند.

رفتار والدین با فرزندان بزرگسال

انتقاد بیش از حد به عنوان والدین، واقعاً می‌تواند عزت نفس فرزند بزرگ‌سال شما را به هم بزند. افتادن در این تله آسان است، با این تصور که اشاره به عیوب آن‌ها به نوعی به رشدشان کمک می‌کند. اما نکته این جاست: انتقاد بیش از حد؟ این مانند یک توپ ویرانگر برای اعتماد به نفس آنهاست.

همه ما سرعت و روش خاص خود را برای یادگیری از چالش های زندگی داریم. پس چرا به جای این که دایم دست و پا بزنیم، روی بردها و نقاط قوت خود تمرکز نکنیم؟ به این ترتیب، اعتماد به نفس شان را افزایش می‌دهید و به آنها احساس ارزشمندی می‌دهید.

فقط به این دلیل که فرزندان شما اکنون بالغ هستند، به این معنی نیست که آنها به راهنمایی یا حمایت شما نیاز ندارند. در واقع، آنها ممکن است در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز داشته باشند، زیرا با پیچیدگی‌های زندگی بزرگ‌سالان درگیر هستند. اجتناب از گفت‌وگو در مورد امور مالی، روابط، یا انتخاب شغل می‌تواند منجر به سوء تفاهم و فاصله شود.

در پایان باید گفت، برای بهبود رابطه با فرزندان بزرگسال خود، در کنار آنها باشید، در صورت درخواست مشاوره ارائه دهید و به دیدگاه‌های آن‌ها گوش دهید. این می‌تواند پیوندهای عمیق‌تر را تقویت کند و موجب شود فرزندان بزرگ‌سال شما احساس درک و حمایت از جانب شما کنند.

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=56170

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.