تاریخ : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ Saturday, 21 September , 2024
4

اشتباهات خانم‌ها هنگام کار با جاروبرقی

  • کد خبر : 19212
  • 08 تیر 1402 - 17:00
اشتباهات خانم‌ها هنگام کار با جاروبرقی
جاروبرقی یکی از ابزارهای ضروری در هر خانه است که به کمک آن می‌توان گرد و غبار و سایر ذرات موجود در فضای داخلی را به راحتی جمع‌آوری کرد. اما در برخی موارد، ممکن است مکش جاروبرقی کم شود که می‌تواند به دلایل مختلفی باشد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم

«صبح من» با خانه‌داری: اگر نمی‌دانید که چرا جاروبرقی شما مکش اولیه را ندارد و علاقه‌مند هستید با ترفندهای افزایش عمر جاروبرقی آشنا شوید با ما همراه باشید.

به گزارش «صبح من»؛ جاروبرقی جزو پر استفاده‌ترین وسیله در خانه است که تقریبا روزانه با آن سروکار داریم؛ بنابراین نحوه کار با جاروبرقی ، در افزایش طول عمر آن بسیار اهمیت دارد. بنابراین برای جلوگیری از خراب شدن آن لازم است با اصول کار با جاروبرقی آشنا شوید؛ چنانچه طول عمر جاروبرقی شما برایتان مهم است، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

علت کم شدن مکش جاروبرقی

جاروبرقی یکی از ابزارهای ضروری در هر خانه است که به کمک آن می‌توان گرد و غبار و سایر ذرات موجود در فضای داخلی را به راحتی جمع‌آوری کرد. اما در برخی موارد، ممکن است مکش جاروبرقی کم شود که می‌تواند به دلایل مختلفی باشد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

بی‌توجهی به گرفتگی لوله هنگام کار با جاروبرقی

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث کم شدن مکش جاروبرقی می‌شود، گرفتگی لوله خرطومی جاروبرقی است؛ لوله جاروبرقی باید کاملاً باز باشد تا جریان هوا به درستی به موتور جاروبرقی برسد و مکش جاروبرقی حفظ شود. هنگامی که لوله جاروبرقی گرفته می‌شود، جریان هوا به شدت محدود می‌شود و می‌تواند باعث کاهش مکش جاروبرقی و در نهایت فشار به موتور آن شود. برای جلوگیری از گرفتگی لوله، بهتر است از لوله جاروبرقی با پوشش ضد گره‌خوردگی و گردگیر استفاده کنید.

خالی نکردن کیسه جاروبرقی

خالی نکردن کیسه جاروبرقی هنگام کار، می‌تواند باعث کم شدن مکش و طول عمر جاروبرقی شود. زمانی که کیسه جاروبرقی پر شود به راحتی نمی‌تواند گرد و غبار را جمع آوری کند در نتیجه جریان هوا را به درستی از آن عبور نمی‌کند؛ بنابراین، بهتر است که کیسه جاروبرقی را به صورت دوره‌ای تعویض کنید. در نتیجه پیشنهاد می‌شود که قبل از شروع کار با جاروبرقی، کیسه آن را چک کنید و در صورت لزوم آن را خالی کنید. اگر فراموش می‌کنید که کیسه جاروبرقی را تعویض کنید بهتر است از کیسه‌های یکبار مصرف استفاده کنید.

تمیز نکردن فیلترها هنگام کار با جاروبرقی

فیلترهای جاروبرقی، گرد و غبار را از جریان هوا جدا کرده و جمع‌آوری می‌کنند. اگر فیلترها کثیف شده و گرد و غبار در آن‌ها جمع شده باشد، جریان هوا به درستی از آن‌ها عبور نمی‌کند و مکش جاروبرقی کاهش می‌یابد. بنابراین، بهتر است که فیلترهای جاروبرقی را به صورت دوره‌ای تمیز کنید. برای تمیز کردن فیلترها، می‌توانید از روش‌های مختلفی مانند شستشو با آب و صابون یا از بادکنک فشار قوی استفاده کنید.

جاروبرقی را برای مدت زیادی روشن نگه می‌دارید

جاروبرقی را برای مدت زیادی روشن نگه داشتن، می‌تواند باعث داغ شدن موتور جاروبرقی شود. علاوه بر این، استفاده طولانی مدت از جاروبرقی ممکن است باعث گرم شدن قطعات دیگری نیز شود که کاهش عمر جاروبرقی را به همراه دارد.

بنابراین، بهتر است جاروبرقی را برای مدت زمان کوتاهی روشن نگه داشته و پس از استفاده، آن را خاموش کنید و به خوبی خنک شود. همچنین، در صورت استفاده طولانی مدت از جاروبرقی، بهتر است آن را به صورت دوره‌ای خاموش کرده و بعد از مدت کوتاهی مجدد شروع به کار کنید؛ این کار می‌تواند باعث افزایش عمر جاروبرقی شود.

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=19212

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.