تاریخ : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 18 October , 2024
0

چگونه فشار خون خود را دقیق اندازه‌گیری کنیم؟

  • کد خبر : 63419
  • 26 مهر 1403 - 16:00
چگونه فشار خون خود را دقیق اندازه‌گیری کنیم؟
اندازه‌گیری فشار خون به ویژه برای کسانی که از فشار خون بالا یا پایین رنج می‌برند، امری بسیار ضروری است. اما یادآوری این نکته نیز لازم است که فشار خون، باید تا جایی که امکان دارد، دقیق اندازه‌گیری شود.

«صبح من» با مطالب پزشکی: اندازه‌گیری فشار خون به ویژه برای کسانی که از فشار خون بالا یا پایین رنج می‌برند، امری بسیار ضروری است. اما یادآوری این نکته نیز لازم است که فشار خون، باید تا جایی که امکان دارد، دقیق اندازه‌گیری شود.

به گزارش مجله‌ی خبری «صبح من»، پزشکان تأیید می‌کنند که رعایت وضعیت درست بدن در هنگام اندازه‌گیری فشار خون، بر دقت نتایج اندازه‌گیری تأثیر زیادی دارد.

یک مطالعه نشان می‌دهد، رعایت نکردن موقعیت درست قرار گرفتن دست در طول فرآیند اندازه‌گیری فشار خون، ممکن است منجر به نتایج نادرستی شود که بر دقت تشخیص بیماری تأثیر می‌گذارد.

در این مطالعه که توسط انجمن قلب و عروق آمریکا منتشر شده، محققان تأثیر موقعیت‌های مختلف دست بر نتایج اندازه‌گیری فشار خون را در ۱۳۳ بزرگسال بین سنین ۱۸ تا ۸۰ سال بررسی کردند.

محققان نتایج اندازه‌گیری فشار خون را هنگام قرار دادن دست روی سطحی بالا، زمانی که دست در حالت نشسته بالای ران‌ها (روی پا) قرار می‌گرفت و در نهایت زمانی که دست در هوا در کنار بیمار، آویزان می‌شد، آزمایش کردند.

نتایج نشان داد که قرار دادن دست بر روی سطحی بالاتر، منجر به افزایش ۴ میلی متر جیوه در نتیجه اندازه‌گیری دیاستولیک و سیستولیک بر روی نشانگر دستگاه اندازه‌گیری فشار خون می‌شود و آویزان ماندن دست در کنار بدن منجر به افزایش ۴ میلی متری جیوه می‌شود.

پزشکان انجمن قلب و عروق آمریکا توصیه می‌کنند، در طول اندازه‌گیری فشار خون، دست را در ارتفاعی معادل سطح قلب بر روی سطح میز قرار دهید تا اندازه‌گیری فشار خون، با دقیق‌ترین نتیجه‌ی ممکن به دست آید.

پزشکان همچنین بر لزوم قرار دادن پاها به شکل تقریبا موازی در کنار هم و روی زمین برای بدست آوردن اندازه‌گیری صحیح فشار خون تاکید می‌کنند.

به گفته محققان، مسئولان مراقبت‌های بهداشتی باید به کنترل‌های اندازه‌گیری فشار خون پایبند باشند و شرایط مناسب را برای اندازه‌گیری فشار خون چه در مراکز بهداشتی و چه در خانه ایجاد کنند.

ترجمه و تنظیم: مجله‌ی خبری «صبح من» ـ استفاده از مطلب تنها با ذکر منبع، مجاز است.

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=63419

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.