تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳ Monday, 7 October , 2024
0

برای راه اندازی فروشگاه لوازم پزشکی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

  • کد خبر : 62696
  • 16 مهر 1403 - 14:00
برای راه اندازی فروشگاه لوازم پزشکی به چه نکاتی باید توجه کرد؟
بهترین راه در زمان شروع به کار آشنایی با شیوه‌های راه اندازی فروشگاه لوازم پزشکی است. نگرانی از بابت سختی این روش‌ها نداشته باشید. با بکارگیری چند روش عملی و ساده می‌توانید بهترین مغازه فروش لوازم پزشکی را برای خود داشته باشید. در ادامه این روش ها را با هم مرور می کنیم.

«صبح من» با کسب و کار: در صورت تمایل به شروع کسب‌وکاری تازه با چالش‌های زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنید. این موضوع، در رابطه با راه اندازی مغازه لوازم پزشکی نیز صدق می‌کند. باور اکثر قریب به اتفاق افراد فعال در حوزه پزشکی این است که، خرید و فروش انواع لوازم پزشکی با سود بالایی همراه است. از این رو، به راحتی می‌توانید بعد از گذشت مدتی کوتاه از خواباندن سرمایه در فروشگاه لوازم پزشکی، شاهد بازگشت آن باشید.

به گزارش مجله خبری صبح من، اما بهترین راه در زمان شروع به کار آشنایی با شیوه‌های راه اندازی فروشگاه لوازم پزشکی است. نگرانی از بابت سختی این روش‌ها نداشته باشید. با بکارگیری چند روش عملی و ساده می‌توانید بهترین مغازه فروش لوازم پزشکی را برای خود داشته باشید. در ادامه این روش ها را با هم مرور می کنیم.

روش هایی برای داشتن بهترین فروشگاه لوازم پزشکی

تشخیص دادن نیازها و تعیین هدف‌ها

شاید دیده باشید که، افراد زیادی اقدام به راه اندازی مغازه لوازم پزشکی می‌کنند اما، تنها تعداد انگشت‌شماری از آن‌ها به موفقیت می‌رسند. رمز موفقیت این افراد فقط یک چیز آن هم برخورداری از طرح تجاری مشخص و از قبل تعیین شده است. حتی همین الان که مشغول خواندن این مقاله هستید، قلم و کاغذی را برداشته و تمامی هدف‌های خود را به طور دقیق و کامل یادداشت بفرمایید.

بعلاوه، به فروشگاه‌های اطراف رفته و نیازهای محله‌های مختلف شهر را با دقت ارزیابی کنید. مثلاً بررسی کنید که، وارد شدن کدام نوع از اجناس برای مدتی طولانی به تعویق افتاده و یا چه کالایی از لیست لوازم پزشکی ارائه شده حذف گردیده است؟ با انجام این امور، طرح تجاری به مراتب بهتر و جامع‌تری را تهیه و تدوین می‌کنید. شاید نیاز باشد که، هفته‌ها و روزها را به ترسیم طرح تجاری خود اختصاص بدهید. اما هرگز پا پس نکشیده و از انجام این کار دلزده نشوید.

تأمین منابع مالی و تعیین بودجه

در قدم بعدی و با توجه به اهداف تجاری تعیین شده، بودجه‌ای را برای راه اندازی مغازه لوازم پزشکی در نظر بگیرید. حتی امکان دارد نیاز به ارتقاء منابع مالی باشد. در صورت عدم امکان افزایش بودجه، کسب‌وکار خود را با سرمایه‌ای اندک شروع بفرمایید. خبر خوش اینکه، ورود به حرفه فروش لوازم پزشکی نیازی به داشتن مقدار مشخصی از بودجه نداشته و امکان وارد شدن به این بازار با هر بودجه‌ای وجود دارد. به این معنا که، در آغاز کار لوازم پزشکی پر فروش و ارزان قیمتی را خریداری کرده و به تدریج با جمع‌آوری سود حاصل از فروختن اجناس و مجددا تبدیل به سرمایه اولیه کنید.

رهن و اجازه مکانی برای راه‌اندازی کسب‌وکار

در گام بعدی، نوبت به اجاره مکانی مناسب برای افتتاح فروشگاه لوازم پزشکی می‌رسد. آن‌هم جایی که، با داشتن ویترینی جذاب و زیبا مشتریان را جذب ورود به مغازه کرده و در معرض دید سواره‌ها و عابرین پیاده قرار داشته باشد. برای اجاره مغازه، باید پارامترهای زیادی را در نظر بگیرید. مثلاً، بهتر است فعالیت خود را در جایی آغاز کنید که بورس مغازه لوازم پزشکی باشد. به این ترتیب، شانس خود را تا حد قابل‌توجهی برای افزایش فروش و کسب سود بیشتر بالا می‌برید.

تجهیز مغازه و خریدن لوازم پزشکی

این قدم را می‌توان از شیرین‌ترین مراحل راه اندازی مغازه لوازم پزشکی دانست. الزاماً باید بودجه‌ای مناسب را برای سرمایه‌گذاری در این صنف کنار بگذارید. البته، همواره این امکان وجود دارد که، در گام‌های اول امکان خریداری تمامی لوازم پزشکی و تجهیزات لازم را نداشته باشید. اما جای نگرانی نبوده و بعد از گذشت مدتی با بکارگیری استراتژی مناسب و کاربردی، اجناس بیشتر و بالاخص پرفروش‌تری را به لیست کالاهای قابل ارائه در مغازه می‌افزایید.

پیشنهاد ما در زمان خرید لوازم پزشکی، انتخاب از بین پرفروش‌ترین و شناخته‌شده‌ترین برندهای موجود در بازار است. از میان تجهیزات پزشکی پرفروش می‌توان از دستگاه نوار قلب، کالای ارتوپدی، تجهیزات زیبایی و اتاق عمل و دستگاه سونوگرافی نام برد.

داشتن استراتژی فروش

برای تضمین آینده کسب‌وکار، الزاماً باید استراتژی مشخصی را برای فروش دنبال کنید. برقراری تعادلی مناسب در زمان خرید انواع لوازم پزشکی الزامی است. به این معنا که، اجناسی با بازه قیمتی مختلفی را در مغازه موجود کنید. تنها با اقدامی هوشمندانه و تلاش کافی می‌توانید نمایندگی‌ یکی از برندهای شناخته‌شده و معتبر را نیز قبول کنید. در اولین قدم، محصولاتی را برای فروش عرضه کنید که، برنده سازنده تبلیغات آن‌ها را انجام داده باشد. اینگونه، دیگر احتیاجی به تبلیغات گسترده برای محصول نداشته و تا حد زیادی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی می‌کنید.

دکوراسیون و چیدمان فروشگاه

صرف هزینه برای دکوراسیون مغازه، سرمایه‌گذاری هوشمندانه برای شماست. شاید با خود فکر کنید که، فروشگاه لوازم پزشکی احتیاجی به داشتن دکوراسیونی جذاب و زیبا ندارد. اما این تفکر شما کاملاً اشتباه است. چرا که، نحوه چیدمان محصولات در مغازه، به بهتر دیده شدن آن و جذب مشتریان بیشتر کمک مؤثری می‌کند.

گاهی اوقات، شماری از افراد به دلیل دکوراسیون زیبای مغازه شما وارد مغازه شده و با دیدن محصولات تمایل به خرید آن‌ها پیدا می‌کنند. پس حتی در صورت نداشتن دانش کافی در رابطه با نحوه چیدمان مغازه، این موضوع را جدی گرفته و با افرادی خبره در این رابطه مشورت کنید.

دریافت مجوزهای ضروری و لازم

بعد از اجاره مغازه و مجهز کردن آن به لوازم پزشکی، امکان ارائه درخواست برای دریافت مجوز را دارید. به این ترتیب، کسب‌وکار شما جنبه قانونی به خود می‌گیرد و کار خود را تحت نظر اتحادیه پیش می‌برید. در این حالت، با سرعت بیشتری در کسب‌وکار خود پیشرفت می‌کنید.

تبلیغ و معرفی فروشگاه

در قدم آخر برای راه اندازی فروشگاه لوازم پزشکی، باید اقدامات لازم را برای تبلیغ و معرفی برند تجاری خود انجام دهید. در واقع، برگ برنده شما در زمان راه اندازی مغازه لوازم پزشکی است. خوشبختانه، ابزارهای تبلیغاتی مختلفی در دسترس شماست که، به کمک آن‌ها امکان معرفی برند خود به جامعه هدف را دارید. فقط کافیست آن را شناخته و سرمایه‌گذاری هوشمندانه و منطقی خود انجام بدهید.

تبلیغ در فضای مجازی، راه‌اندازی اکانتی در اینستاگرام و طراح وبسایتی عالی را می‌توان جزء بروزترین تکنیک‌های تبلیغاتی به شمار آورد. البته، استفاده از بنر تبلیغاتی، بروشور و چاپ کردن تراکت نیز می‌تواند مشتریان زیادی را به سمت شما جذب کند. حتی تابلو مغازه شما نیز می‌تواند به یکی از مهم‌ترین عناصر تبلیغاتی تبدیل شود. بهترین راه، کمک گرفتن از فردی متخصص و کاردان در حوزه طراحی تابلو است.

کسب‌وکار آنلاین

شاید دستیابی به موفقیت در یک شغل و طی این مسیر پر پیچ‌وخم در آغاز راه کمی سخت و طاقت‌فرسا باشد. ولی، با رسیدن به انتهای این مسیر تمامی این سختی‌ها فراموش شده و شیرینی جای آن را می‌گیرد. راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم پزشکی در کنار داشتن مغازه فیزیکی می‌تواند کمک بزرگی به توسعه و پیشرفت کسب‌وکار شما کند.

نکاتی درباره راه اندازی فروشگاه لوازم پزشکی

توجه به نکاتی چند و ترسیم مسیر رشد کسب‌وکار اهمیت زیادی دارد تا با دنبال کردن آن به اوج موفقیت دست پیدا کنید. در ادامه، با ذکر این نکات کلیدی با شما همراه هستیم.

انتخاب کردن نیچ مارکت مناسب

بازار لوازم پزشکی، بسیار وسیع بوده و در وهله اول پوشش‌دهی آن شاید سخت و حتی اشتباه به نظر برسد. برای موفقیت در وبسایت خود و تجربه فروش بیشتر، باید نیچ مارکت مناسبی را انتخاب کنید. یک نیچ مارکت، امکان متخصص شدن در حوزه‌ای خاص را به شما داده و کلیه نیاز هر یک از مشتریان را در این زمینه رفع می‌کند.

مثلاً، با برخورداری از نیچ لوازم مصرفی در یک دندانپزشکی می‌توانید فروش مداوم را تجربه کنید و یک دندانپزشک کلیه مواد مورد نیاز برای مطبش را از شما خریداری کند. اینگونه، گوشه‌ای از بازار را مورد هدف قرار داده و به سود بالایی می‌رسید.

یافتن تمایز شما با رقبا

ممکن است رقبا نیز خدماتی دقیقاً مشابه با شما را ارائه بدهند. شماری از لوازم پزشکی می‌تواند در تعداد زیادی فروشگاه عرضه شود و حتی قیمت آن‌ها نیز تقریباً یکسان باشد. اما، مورد متمایز کننده شما و رقبایتان، خدمتی است که در کنار لوازم مختلف پزشکی تقدیم کاربر می‌کنید.

تهیه لیستی از محصولات ارائه شده توسط رقبا

همواره محصولاتی را برای فروش انتخاب کنید که، رقبایتان آن را عرضه کرده و متنوع هستند. اطلاع از تنوع محصولات ارائه شده توسط رقبا، می‌تواند کمک بزرگی به شما در انتخاب محصولاتی پرفروش و پرسود باشد. در صورت عرضه محصولاتی متنوع، کاربران به سایت‌های دیگر مراجعه نکرده و خرید خود را از وبسایت شما انجام می‌دهند.

مثلاً، اگر فردی به چند بسته ماسک، تب‌سنج و فشارسنج دارد، امکان خرید از شما تحت عنوان فروشنده‌ای جامع را داشته و دیگر نیازی به خرید یک مورد از این اجناس به فروشگاه اینترنتی دیگری مراجعه نمی‌کند.

امکانات ارائه شده به مشتریان با خرید اینترنتی

یکی از مهم‌ترین روش‌های جذب مشتری در زمان راه اندازی فروشگاه لوازم پزشکی، ارائه امکاناتی جذاب و متنوع به آن‌هاست. از میان این تسهیلات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عرضه دستگاه‌های کمیاب و محبوب
  • داشتن تخصص در حوزه خاصی از لوازم پزشکی
  • ارائه پیشنهاداتی متنوع در قبال سبد خرید مشتری
  • ارسال کردن هدیه در کنار سفارش‌های مشتریان
  • ارسال بسته مشتری به صورت رایگان
  • اعمال کد تخفیف به مشتری
یافتن تأمین کننده لوازم پزشکی

یک مغازه لوازم پزشکی بدون فرد یا شرکت تأمین کننده دقیقاً مانند گلدانی است که هرگز آبی به آن داده نمی‌شود. در صورت داشتن تأمین کننده مناسب، امکان حضور مداوم در بازار را دارید. در این صورت، دیگر نگرانی از بابت ناموجود شدن کالاهایتان ندارید. از میان دیگر ویژگی‌های پیدا کردن تأمین کننده خوب، تأمین کالاها با قیمتی مناسب‌تر است.

اینگونه، از رقبا جلوتر هستید. از طرفی، با شناخت تأمین کننده اصلی، دغدغه‌های شما کمتر شده و موفقیت و رسیدن به سود بالاتر را برای خود تضمین می‌کنید.

راه‌اندازی مغازه لوازم پزشکی چقدر زمان می‌برد؟

اگر همان زمان ارائه درخواست تا اخذ جواز کسب، اگر کلیه مدارک و استعلامات شما حاضر باشد، به مدت یک ماه زمان می‌برد تا بتوانید کسب‌وکار خود را شروع کنید. چرا که، مطابق قانون اتاق اصناف، اتحادیه باید نظر خود را در رابطه با قبول یا رد درخواست فرد متقاضی اعلام کند. اگر هیچ پاسخی از طرف اتحادیه دریافت نشد، درخواست شما تأیید شده است.

بعد از تأیید درخواست، مرجع صدور جواز کسب ۱۵ روز زمان دارد تا پروانه را صادر و در اختیار شما قرار بدهد. ولی، در صورت حاضر نبودن مدارک، سه ماه به شما برای تکمیل و تحویل آن‌ها زمان داده می‌شود. در رابطه با استعلامات نیز باید عرض کنیم که، به هر یک از مراجع حداکثر پانزده روز زمان داده می‌شود تا در این مورد پاسخگو باشند. مورد مهم اینکه، پاسخ منفی بعد از اتمام زمان قانونی پذیرفتنی نیست.

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=62696

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.