تاریخ : سه شنبه, ۲۷ شهریور , ۱۴۰۳ Tuesday, 17 September , 2024
0
شرمندگی تا کی دختر؟ ـ بخش سی‌ و چهارم

آیا حذف افراد منفی‌نگر از زندگی، چاره کار است؟

  • کد خبر : 60739
  • 19 شهریور 1403 - 11:00
آیا حذف افراد منفی‌نگر از زندگی، چاره کار است؟
حقیقتا شما به هیچ عنوان مجبور نیستید با افرادی معاشرت کنید که منفی‌نگر یا بدجنس هستند و یا شما را دچار اضطراب می‌کنند و یا بدترین‌ها را برای شما می‌خواهند...

از خودتان بپرسید که آیا این فرد حتما باید در زندگی شما حضور داشته باشد؟ کاملا جدی می‌گویم. یک لحظه به این راهکار فکر کنید. اگر کسی بهترین‌ها را برای زندگی شما نمی‌خواهد ـ حتی اگر خودش هم متوجه چنین چیزی نباشد ـ یا شما با آنها مشکل دارید یا آنها نباید در زندگی شما حضور داشته باشند.

شما یا زندگی در کنار این افراد را می‌پسندید یعنی تعامل با آنها احساس خوبی به شما می‌دهد یا اصلا نباید در زندگی شما جایی داشته باشند؛ والسلام.

خوب می‌دانم که این راهکار برای برخی از شما، کفرآمیز به شمار می‌رود اما حقیقتا شما به هیچ عنوان مجبور نیستید با افرادی معاشرت کنید که منفی‌نگر یا بدجنس هستند و یا شما را دچار اضطراب می‌کنند و یا بدترین‌ها را برای شما می‌خواهند حتی اگر خانواده‌تان باشند!

گروهی از خویشاوندان خونی‌ام هستند که از زمان بزرگسالی تا به الان، هیچ رفت و آمدی با آنها ندارم. وقتی کم سن و سال بودم، حق انتخاب نداشتم اما وقتی بزرگ شدم، تصمیم گرفتم به افرادی که بدجنس بودند یا حرف درست می‌کردند و یا موجب آزار دیگران می‌شدند، ابدا اجازه‌ی نزدیک شدن به خودم، خانه یا فرزندانم را ندهم!

رفتار مورد علاقه‌ی ما اینطور نیست و اگرچه یادآوری خاطرات آن دوران که چگونه لحظات خوبی که با آنها داشتم را از دست دادم، عذابم می‌دهند اما صرفا به خاطر مهمانی‌ها اجازه نمی‌دهم که آن دوران بد، تکرار شوند.

یا مهربان باشید یا از دیگران فاصله بگیرید. این شعار ماست. اگر نمی‌توانید به آن پایبند باشید، پس جزو آن گروه از افرادی نیستید که در زندگی من حضور داشته باشید.

روش دیگر آنکه، قبل از روبرو شدن با چنین افرادی، خود را آماده کنید.

در بیشتر اوقات، قطع رابطه با افراد زندگی‌تان، راهکار به شمار نمی‌رود. در غالب موارد، شما به این درک می‌رسید که آنها در زندگی با ناامنی‌هایی روبرو هستند بنابراین تصمیم می‌گیرید که این ناامنی‌ها به زندگی شما نفوذ نکند. اما اگر منتظر رویارویی با آن فرد منفی‌نگر هستید که بالاخره تصمیم خود را برای واکنش نشان دادن به او بگویید، باید بگویم سخت در اشتباهید!

مثل این می‌ماند که رژیم غذایی را شروع کرده باشید و منتظر بمانید تا گرسنه شوید تا بعد در مورد اینکه چه غذایی بخورید، تصمیم بگیرید!

اگر از قبل هیچ تصمیم مشخصی در مورد آینده‌ی فردی زندگی خودتان نداشته باشید، احتمالش صفر است که به اهدافتان دست پیدا کنید. یادتان هست که گفتم امید، استراتژی محسوب نمی‌شود؟ بنابراین دفعه‌ی بعد که وارد تعامل با افرادی شدید که از شما حمایت نمی‌کنند، پیشاپیش از خود بپرسید که چطور می‎‌توانید از صحبت کردن با آنها طفره بروید. لطفا توجه کنید، نگفتم که از آنها فاصله بگیرید. این را از روی تجربه‌ی شخصی خودم می‌گویم. در عوض، اتفاقات احتمالی پیش رو را به خودتان متذکر شوید.

سعی کنید خودتان را از لحاظ فیزیکی، آماده‌ی رویارویی با چنین افرادی کنید. به خودتان یادآوری کنید که علت نشان دادن چنین واکنشی چیست و چرا اینقدر برایتان اهمیت دارد. به موسیقی مورد علاقه‌ی خود گوش دهید تا در شرایط ذهنی مناسبی قرار بگیرید و به خودتان بگویید این تجربه و تعامل، قرار است بی‌نظیر باشد چون نباید اجازه بدهید غیر از این بشود.

ریچل، در بخش بعدی بیشتر در این زمینه خواهد گفت.

بخش پیشین:

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=60739
  • نویسنده : ریچل هالیس
  • منبع : شرمندگی تا کی دختر؟
  • 14 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.