تاریخ : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024
2

دلایل اصلی طلاق در جهان کدامند؟

  • کد خبر : 60467
  • 15 شهریور 1403 - 14:00
دلایل اصلی طلاق در جهان کدامند؟
طلاق و جدایی میان زوج‌ها دلایل عمده‌ای دارد که اغلب از مسائل و مشکلات حل‌نشده ریشه می‌گیرد. در ادامه به 4 دلیل اصلی طلاق در جهان اشاره خواهیم کرد.

«صبح من» با زندگی: طلاق و جدایی میان زوج‌ها دلایل عمده‌ای دارد که اغلب از مسائل و مشکلات حل‌نشده ریشه می‌گیرد. این مشکلات که در بسیاری از روابط به چشم می‌خورد، می‌تواند در صورت تداوم یافتن و حل نشدن، عمیق‌تر شده و به تدریج بنیان یک رابطه را سست کرده و در نهایت به جدایی منجر شود.

به گزارش مجله‌ی خبری «صبح من»، در ادامه به ۴ دلیل اصلی طلاق در جهان اشاره خواهیم کرد.

۱ـ بحث‌ها و مشاجراتی که از کنترل خارج می‌شوند

دعواها و اختلاف‌نظرها معمولاً برای رفع کدورت یا حل مشکلی که نادیده گرفته شده، پیش می‌آیند، گاهی هم نتیجه یک وضعیت استرس‌زا هستند اما وقتی مشاجرات از کنترل خارج می‌شوند و هیچ یک از طرفین نمی‌تواند آن را متوقف کند، این جاست که ورود به مرحله‌ای خطرناک آغاز می‌شود که ممکن است با طرح نظرات توهین‌آمیز، فحاشی و حتی خشونت همراه باشد؛ زخم‌ها و کینه‌های طولانی‌مدت از همین‌جا ریشه می‌گیرند.

۲ـ مشکلات حل نشده

دعواهای از کنترل خارج‌شده ممکن است با چند روز بی‌توجهی به یکدیگر، تظاهر به این که هیچ‌چیز اتفاق نیفتاده یا عذرخواهی متواضعانه همراه شود اما زوج‌ها اغلب از ترس شروع دوباره دعوا، از بازگشت به موضوع مورد مشاجره خودداری می‌کنند. برای زوج‌هایی که از روی اجتناب از برخورد، سکوت کرده و فاصله عاطفی ایجاد می‌کنند، نتیجه مشابه است؛ مشکلات حل‌نشده به میدان مین تبدیل می‌شود و افراد همیشه در حال راه رفتن روی تخم‌مرغ‌ها هستند.

۳ـ عمیق‌تر شدن زخم‌های عاطفی

ما همگی اغلب از دوران کودکی خود با زخم‌های عاطفی حساسیت‌برانگیزی خارج می‌شویم که تحریک آن‌ها می‌تواند سرمنشأ بسیاری از مشاجرات و دعواها باشد. از جمله رایج‌ترین این زخم‌ها احساس تحت نظر بودن و نقد شدن یا احساس نادیده گرفته شدن و بی‌توجهی است.

۴ـ انباشته شدن کینه‌ها

دعواهای مداوم یا فاصله‌گیری‌ها، تحریک دایم زخم‌های عاطفی و انباشت مشکلات حل‌نشده تاثیرات منفی خود را می‌گذارد. گذشته، به‌جای آن که پر از خاطرات و احساسات خوب باشد، مملو از دردها و زخم‌هایی است که هر از گاهی سر باز می‌کنند و به موجی از افسردگی‌ها، ناامیدی‌ها یا کینه‌های فروخورده دامن می‌زنند. هر یک از زوج‌ها به مسائل منفی حساس شده‌اند و هر چیز مثبتی به نظرشان غیرعادی می‌آید.

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=60467

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.