تاریخ : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
0
شرمندگی تا کی دختر؟ ـ بخش سی‌ و سوم

چگونه اجازه ندهیم دیگران، مانع رسیدن ما به هدف بشوند؟

  • کد خبر : 60330
  • 12 شهریور 1403 - 11:00
چگونه اجازه ندهیم دیگران، مانع رسیدن ما به هدف بشوند؟
به جای آنکه همه را از خودتان برانید و روابط خود را با دیگران تیره و تار کنید، چند راهکار به شما معرفی می‌کنم تا بتوانید کنترل بهتری بر روی این قبیل واکنش‌ها داشته باشید.

ناراحت شدن بخش لاینفک هر نوع رابطه‌ای است. وقتی قرار است برای رسیدن به خواسته‌های جدید، تغییرات اساسی در زندگی خود ایجاد کنید، ناگزیر افراد حاضر در زندگی شما احساس ناراحتی و سردرگمی می‌کنند.

دلایل متعددی وجود دارد که چرا دوستان یا اعضای خانواده، از شما حمایت نمی‌کنند؛ احساس ناامنی، ترس، صیانت از خود، از خود راضی بودن و غیره. در اینجا قصد ندارم به این دلایل بپردازم بلکه می‌خواهم در مورد تأثیر الهام‌بخش شما صحبت کنم.

افراد میانه‌رو همواره تلاش می‌کنند تا شما را به عقب و حالت میانه بکشند. همان طور که تنبل‌ها همیشه تلاش می‌کنند تا شما را به تنبلی تشویق کنند. به هر دلیل افرادی که در زندگی شما حضور دارند از لحاظ رشد و ترقی فردی در موضع یکسانی با شما قرار ندارند که این عدم برابری، چیز خوبی است.

همه‌ی ما در مسیر زندگی خودمان قرار داریم و این وظیفه‌ی شما نیست که دیگران را هم‌سطح خود کنید. وظیفه‌ی شما این است که حواستان به زندگی خودتان باشد و برای تحقق رویاهای خودتان، از هیچ تلاشی دریغ نکنید. بنابراین باید تصمیمیاتی را اتخاذ کنید که دیگران هیچ اظهارنظری در مورد آنها نکنند یعنی روی پای خود بایستید و این را بدانید کسی که بیرون از گود نشسته، نمی‌تواند به شما بگوید که چگونه در رینگ، مبارزه کنید.

اگر در زمین مسابقه نیستید، اگر برای دریافت چیزهای بیشتر مبارزه نمی‌کنید، اگر نمی‌خواهید این چند مایل را با من بدوید یا این واژه‌ها را با من نمی‌نویسید یا با این عادات جدید من نمی‌سازید، اگر در این بازی همراه من نیستید، نمی‌توانید هیچ حرفی بزنید و یا اظهارنظر منفی درباره‌ی کارهای من بکنید!

غلبه بر عاداتی که به دیگران اجازه می‌دهد تا شما را از دنبال کردن خواسته‌هایتان منصرف کنند، کاری بس دشوار است اما یکی از بهترین رفتارهای شما خواهد شد.

بخشی از آنچه که این کار را سخت می‌کند، داشتن دغدغه در مورد نظرات دیگران نسبت به خودمان است. این دغدغه از زمان تولد در وجود ما رخنه کرده است اما همان طور که قبلا گفتیم، نظر دیگران در مورد شما، هیچ ارتباطی به شما ندارد! اگرچه وقتی منظور از دیگران، افرادی باشد که ارتباط عاطفی عمیقی با آنها دارید، تمرین این عادت حتی دشوارتر هم می‌شود.

نکته اینجاست که شما نمی‌توانید عملکرد، گفته‌ها و یا حمایت آنها را تحت کنترل بگیرید. شما صرفا می‌توانید واکنش خودتان به عملکرد آنها را تحت کنترل بگیرید. شما صرفا می‌توانید واکنش خودتان به عملکرد آنها را کنترل کنید و اینکه مراقب باشید تا احساسات آنها، عاملی برای کناره‌گیری شما از اهدافتان نباشد.

به جای آنکه همه را از خودتان برانید و روابط خود را با دیگران تیره و تار کنید، چند راهکار به شما معرفی می‌کنم تا بتوانید کنترل بهتری بر روی این قبیل واکنش‌ها داشته باشید.

در بخش بعدی، با راهکارهای ریچل بیشتر آشنا شوید.

بخش پیشین:

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=60330
  • نویسنده : ریچل هالیس
  • منبع : شرمندگی تا کی دختر
  • 20 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.