تاریخ : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024
1

نکاتی خواندنی برای نوجوان‌های شلخته!

  • کد خبر : 60062
  • 08 شهریور 1403 - 14:00
نکاتی خواندنی برای نوجوان‌های شلخته!
شلختگی افراد، بعضی وقت‌ها برای اعضای خانواده و دوستان آن فرد کلافه‌کننده است. می‌خواهید بدانید چرا در نوجوانی شلخته می‌شویم و به قول قدیمی‌ها شتر با بارش در اتاق‌مان گم‌ می‌شود؟!

«صبح من» با زندگی: همه شلخته‌ها قانونی دارند که می‌گوید «در بی‌نظمی من نظمی است که شما نمی‌دانید!» شاید این بی‌نظمی برای شلخته‌ها جذاب باشد اما بعضی وقت‌ها برای اعضای خانواده و دوستان آن فرد کلافه‌کننده است. می‌خواهید بدانید چرا در نوجوانی شلخته می‌شویم و به قول قدیمی‌ها شتر با بارش در اتاق‌مان گم‌ می‌شود؟!

شلختگی نوجوان‌ها عادی است!

بگذارید همین اول جواب سوال‌تان را بدهیم. به عقیده بسیاری از متخصصان، شلختگی نوجوانان خیلی رایج است و آثارش در هر خانه‌ای می‌تواند به چشم بخورد. البته منظورمان این نیست از فردا دست به اتاق‌تان نزنید و برای والدین‌تان استدلال بیاورید که شلختگی عادی است. این را گفتیم تا بدانید یک دوره گذار است و باید با تمرین آن را از خودتان دور کنید.

ساختار ذهنی و توانایی مغز

متخصصان می‌گویند علت شلختگی نوجوان‌ها‌، به دلیل ساختار مغزی و توانایی‌های ذهنی آن‌هاست. توانایی‌های کنترلی ذهن افراد در سنین نوجوانی، هنوز آن‌قدر که باید رشد نکرده است؛ به همین دلیل است که نوجوان‌ها به نسبت افراد بالغ، توانایی کمتری در کنترل محیط اطراف خود و برنامه‌ریزی کردن دارند.

شلخته‌ها، افسرده می‌شوند؟

چرخه شلختگی و افسردگی، دوطرفه است؛ یعنی نه‌تنها افسردگی می‌تواند منجر به شلختگی نوجوانان شود، بلکه شلختگی نیز می‌تواند افسردگی به همراه داشته باشد. شلختگی اطراف نوجوانان، می‌تواند برای آن‌ها استرس‌زا باشد و موجب بروز احساسات منفی در آن‌ها شود. بهتر است بدانید که نه‌فقط شلختگی خود نوجوان، بلکه اوضاع کل خانه و بی‌نظمی خانواده نیز می‌تواند گاهی اوقات نوجوان را بیشتر در معرض خطر افسردگی قرار دهد.

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=60062

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.