تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024
1

آیا گوشی‌های هوشمند، دوربین‌های عکاسی را بازنشسته می‌کنند؟

  • کد خبر : 59713
  • 04 شهریور 1403 - 16:00
آیا گوشی‌های هوشمند، دوربین‌های عکاسی را بازنشسته می‌کنند؟
به نظر می‌رسد گوشی‌های هوشمند، بر صنعت دوربین‌های عکاسی، غلبه کرده و در حال از میدان به در کردن آنهاست. اما علت این اتفاق چیست و این موضوع، چه تأثیری بر دنیای دیجیتال دارد؟

«صبح من» با فناوری: صنعت دوربین‌های دیجیتال در طول سال‌ها، تغییرات زیادی را متحمل شده و در حال حاضر نزدیک به فروپاشی بزرگی است.

به گزارش مجله‌ی خبری «صبح من»، به نظر می‌رسد گوشی‌های هوشمند، بر صنعت دوربین‌های عکاسی، غلبه کرده و در حال از میدان به در کردن آنهاست.

نمودار زیر که از داده‌های محموله‌های دوربین‌ها بهره می‌برد، نشان می‌دهد تفاوت بین افت و خیز معاملات دوربین در ۷۰ سال گذشته چقدر فاحش بوده است.

این داده‌ها که توسط استاتیستا* گرفته شده شامل دوربین‌های ساخته شده توسط اعضای OM Digital Solutions (Olympus سابق)، شرکت‌هایی مانند Canon، Fujifilm، Sony، Nikon، Panasonic و بسیاری دیگر می‌شود.

  • استاتیستا(به انگلیسی Statista) یک شرکت آلمانی است که متخصص داده‌های فروش و مصرف‌کننده است.

این شرکت که فعالیتش را از سال ۲۰۰۷ آغاز کرده، اعلام داشته است، اطلاعاتش شامل بیش از یک میلیون آمار در ۸۰٬۰۰۰ موضوع و بیش از ۲۲٬۵۰۰ منبع در زمینه ۱۷۰ صنعت مختلف است و سالانه حدود ۶۰ میلیون یورو درآمد کسب می‌کند.

در نمودار، بخشی که به رنگ نارنجی است، نشان‌دهنده فروش دوربین‌های فیلم‌خور از دهه ۱۹۵۰ تا ۱۹۷۰ و با یک رشد قابل توجه در سال ۱۹۹۰ را نشان می‌دهد.

در این نمودار از دهه ۱۹۸۰ و قبل از یک جهش بزرگ در عصر دیجیتال که بین سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۱۰ اوج گرفت، رشد فروش دوربین‌های دیجیتال تا سال ۲۰۱۰ که به عدد بیش از ۱۲۰ میلیون دستگاه در یک سال می‌رسد با رنگ آبی مشخص است اما در پایان بازار بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۳ شاهد یک افت چشمگیری می شود.

با توجه به داده‌های بالا سوال اینجاست که اگر فروش دوربین‌های دیجیتال افت شدیدی دارد شاید مشکل اینجاست که تمامی دوربین‌ها از سال ۲۰۱۰ به بعد چیز جدیدی برای رغبت خریداران به تهیه یک دوربین جدید ندارند. اما استاتیستا نظری دیگر دارد.

با توجه به داده‌های نمودار مشخص می‌شود که کمتر از ۵۰ درصد از خانواده‌های دارای یک عضو در رده سنی ۱۸ تا ۶۴ سال در چند کشور مختلف مورد بررسی، صاحب یک دوربین دیجیتال هستند.

به عنوان مثال این عدد در ژاپن ۳۰ درصد و حتی از بین این هشت کشور در ایالات متحده از همه کمتر است.

فلیکس ریشتر، روزنامه‌نگار می‌نویسد، در حالی که حرفه‌ای‌ها و علاقه‌مندان به عکاسی (احتمالا) همیشه با استفاده از دوربین‌ها و لنزهای سطح بالا، نتایج بهتری را کسب می‌کنند، اما گوشی‌های هوشمند مدرن، عکس‌هایی می‌گیرند که به راحتی برای خواسته‌های مصرف‌کننده معمولی کافی است.

از آنجایی که سازندگان گوشی‌های هوشمند در حال ارائه ویژگی‌های هوش مصنوعی در دستگاه‌های خود هستند، دوربین‌های گوشی‌های هوشمند، قدرتمندتر می‌شوند و به کاربران عادی امکان می‌دهند عکس‌های خود را به روش‌هایی ویرایش کنند که چند سال گذشته قابل تصور هم نبود.

ترجمه و تنظیم: مجله‌ی خبری «صبح من» ـ استفاده از مطلب تنها با ذکر منبع، مجاز است.

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=59713

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.