تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
2
شرمندگی تا کی دختر؟ ـ بخش بیست و هفتم

هموار کردن مسیر رسیدن به موفقیت با یک ایده‌ی طلایی

  • کد خبر : 56291
  • 01 مرداد 1403 - 11:00
هموار کردن مسیر رسیدن به موفقیت با یک ایده‌ی طلایی
وقتی قرار است همه‌ی عزم خود را جزم کنید تا به موفقیت برسید، اگر باور داشته باشید که چنین چیزی برای شما محقق می‌شود، این تمرین می‌تواند به شما کمک کند.

پنجمین کاری که از شما می‌خواهم در برنامه‌ی روزانه‌ی خود بگنجانید، مهمترین کار به شمار می‌رود. می‌خواهم به شما بگویم هر روز ۱۰ چیزی را که به خاطر آنها خداوند را سپاس‌گزار هستید یا در گوشی خود و هر چیز دیگری که دوست دارید، بنویسید. فقط ۱۲ دقیقه وقت بگذارید و آنها را لیست کنید.

شکرگزاری‌های بزرگ را ننویسید مثلا نگویید که به خاطر شریک زندگی یا به خاطر نفس کشیدن از خداوند سپاس‌گزارید بلکه چیزهایی را بنویسید که امروز اتفاق افتاده‌اند.

مثلا چقدر این فنجان قهوه به من چسبید یا چگونه فردی در بزرگراه با وجود ترافیک سنگین، راه را برای شما باز کرد. یا اینکه فلان دوست را دیدید و یا فرزند ۵ ساله‌ی شما، لطیفه‌ی بامزه‌ای را برایتان تعریف کرد و شما هم از خنده غش کردید با وجود آنکه خیلی هم بامزه نبود.

منظورم این است که وقتی بدانید قرار است آخر شب لیست تمامی آیتم‌های شکرگزاری را بنویسید، تمام روز را صرف پیدا کردن موهبت‌هایی می‌کنید که خدا به شما عطا کرده است. نکته‌ی کلید همین است، آن را پیدا خواهید کرد.

وقتی زندگی خود را در حالت سپاس‌گزاری سپری کنید، همه چیز تغییر خواهد کرد. اگر احساس ما این باشد که قرار است موهبت‌های زیادی را دریافت کنیم، پس گزینه‌های زیادی سر راهمان قرار خواهد گرفت. بنابراین، اعتقاد پیدا می‌کنیم که اتفاقا خوب در راه هستند و امکان رخ دادن آنها برای ما بیشتر می‌شود.

وقتی قرار است همه‌ی عزم خود را جزم کنید تا به موفقیت برسید، اگر باور داشته باشید که چنین چیزی برای شما محقق می‌شود، این تمرین می‌تواند به شما کمک کند.

اگر هیچ کدام از تمرین‌های قبلی را انجام نمی‌دهید، همین یک تمرین را دست کم یک ماه انجام دهید. این که بر روی یک ماه تأکید می‌کنم، به این دلیل است که از زندگی خودم متوجه شده‌ام هر چیزی را سی روز پشت سر هم انجام دهم، در ذهنم تثبیت خواهد شد.

وقتی به مدت یک ماه تمرین شکرگزاری انجام دهید، آب کافی بنوشید و ورزش کنید، بستر رسیدن به موفقیت را فراهم کرده‌اید.

وقتی در شرایط جسمی و روحی نامناسبی هستید، قطعا نمی‌توانید به دنبال اهداف خود بروید اما زمانی که حواستان به زندگی خودتان هم باشد، انرژی مضاعفی برای تحقق چشم‌اندازهای خود خواهید داشت.

ریچل در بخش بعدی توصیه‌هایی برای نظم بخشیدن به زندگی خواهد داشت.

تهیه، تنظیم و تخلیص: مجله‌ی خبری «صبح من»

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=56291
  • نویسنده : ریچل هالیس
  • منبع : شرمندگی تا کی دختر؟
  • 53 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.