تاریخ : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024
1

نسخه‌ درمانی رفلاکس معده چیست؟

  • کد خبر : 55998
  • 28 تیر 1403 - 11:00
نسخه‌ درمانی رفلاکس معده چیست؟
رفلاکس معده شاید یکی از شایع‌ترین مشکلات در سطح جامعه باشد. این مشکل با بازگشت اسید معده به مری و گاهی ناحیه‌ی حلق و دهان رخ می‌دهد که به اصطلاح عامیانه به آن «ترش کردن» گفته می‌شود.

«صبح من» با مطالب پزشکی: رفلاکس معده شاید یکی از شایع‌ترین مشکلات در سطح جامعه باشد. این مشکل با بازگشت اسید معده به مری و گاهی ناحیه‌ی حلق و دهان رخ می‌دهد که به اصطلاح عامیانه به آن «ترش کردن» گفته می‌شود.

دکتر سیدمجتبی نکوقدم، متخصص داخلی و عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی ضمن بیان این مطلب در گفتگو با مجله‌ی خبری «صبح من»، افزود: در انتهای مسیر اتصال مری به معده، دریچه‌ای وجود دارد که به جز هنگام ورود غذا به معده، به طور معمول، بسته است و مانع بازگشت ترشحات معده به مری می‌شود.

به گفته‌ی دکتر نکوقدم، گاهی برخی از عوامل باعث می‌شوند که کارایی این دریچه، دچار مشکل شده و اسیدهای معده به داخل مری، بازگردند.

وی افزود: این عوامل می‌توانند شامل ترشح بیش از حد اسید معده، قرارگیری نامناسب محل دریچه به دلیل مشکلات مادرزادی، مشکلات فردی مانند عادت به پرخوری، عادت به دراز کشیدن پس از غذا خوردن، مصرف مایعات به همراه غذا، مصرف سیگار و مخدرها باشند.

به گفته‌ی این متخصص داخلی، در بیشتر موارد برای درمان رفلاکس معده، معمولا درمان‌های دارویی به همراه برخی توصیه‌های پزشکی، صورت می‌گیرد. درمان دارویی بیشتر به منظور کاهش اسید معده است.

دکتر سیدمجتبی نکوقدم افزود: توصیه‌های پزشکی در این زمینه، اصلاح سبک زندگی است به این صورت که فرد، حجم غذای کمتری مصرف کرده و از نوشیدن مایعات هنگام غذا خوردن، پرهیز کند.

وی در پایان توصیه کرد: افراد مبتلا به مصرف رفلاکس معده باید از مصرف مایعات گازدار یا الکلی و همچنین مواد محرک، خودداری کرده و سعی کنند پس از خوردن غذا، دراز نکشند. این افراد همچنین باید از خوردن غذاهایی که باعث تشدید رفلاکس می‌شود، خودداری کنند.

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=55998

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.