تاریخ : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 6 October , 2024
1

راهکارهای خانگی برای فراری دادن پشه‌ها

  • کد خبر : 55148
  • 17 تیر 1403 - 15:40
راهکارهای خانگی برای فراری دادن پشه‌ها
کافی است پشه‌ی گرامی یک فرصت پیدا کند و جای نیشش برای چند روز ما را کلافه کند؛ اما چند فرمول خانگی هست که پشه‌ها را فراری می‌دهد.

«صبح من» با دانستنی‌ها: پشه‌ها در این هوای گرم دردسر جدی و مزاحم خواب ما هستند، کافی است پشه‌ی گرامی یک فرصت پیدا کند و جای نیشش برای چند روز ما را کلافه کند؛ اما چند فرمول خانگی هست که پشه‌ها را فراری می‌دهد.

به گزارش مجله‌ی خبری «صبح من»، در ادامه به معرفی چند ترکیب خانگی برای فراری دادن پشه‌ها می‌پردازیم:

شما می‌توانید با ترکیب پودر وانیل و لوسیون بچه به میزان ۱ به ۱۰، معجونی درست کنید که پشه‌ها را فراری دهد. اگر لوسیون کودک ندارید، می‌توانید به جای آن از آب استفاده کنید. وانیل را در کمی آب مخلوط کنید و آن را به بدن تان بمالید.

بیشتر بخوانید:

۵ گرم از میخک صدپر را در یک لیوان آب بریزید و آن را به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید. ۱۰ قطره از این معجون را با یک قاشق چای خوری از هر عطری که خواستید مخلوط کنید و آن را به نقاطی از بدن‌تان که پوشیده نیست بمالید. حالا شما می‌توانید با خیال راحت تا ۲ ساعت بیرون از خانه بمانید، بدون این که پشه‌ها به سمت تان بیایند.

روغن سدر نه تنها پشه‌ها، بلکه مگس و سوسک‌ها را هم فراری می‌دهد؛ بنابراین می‌توانید با یک تیر، چند نشان بزنید و با خیال راحت در محیطی باز بنشینید.

می‌توانید چند شاخه از این گیاه را در محلی که نشسته‌‎اید بگذارید و بدون مزاحمت پشه‎ها، از هوای آزاد لذت ببرید.

در قدیم، مردم از گندم برای فراری دادن پشه‌ها استفاده می‌کردند. یک دسته از ریشه گندم را آسیاب کنید و آن را با مقداری آب، سه بار بجوشانید. با این کار، معجون شما رنگی زرد پیدا خواهد کرد. اکنون دست و صورت تان را با این مایع بشویید، آن‌وقت می‌بینید که هیچ پشه‌ای به شما نزدیک نخواهد شد.

مقداری ریحان تازه بردارید و آن را بکوبید. سپس آن‌ها را به پوست‌تان بمالید.

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=55148

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.