تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ Sunday, 7 July , 2024
0

وقتی مصریان باستان نیز از آسیب‌های شغلی در امان نبودند

  • کد خبر : 54799
  • 13 تیر 1403 - 15:20
وقتی مصریان باستان نیز از آسیب‌های شغلی در امان نبودند
بی‌شک درباره‌ی حوادث یا آسیب‌های ناشی از کار، بسیار شنیده‌اید اما جالب است بدانید یک مطالعه‌ی جدید نشان داده است که مصریان باستان نیز از آسیب‌های ناشی از کار، رنج می‌برده‌اند!

«صبح من» با دانستنی‌ها: بی‌شک درباره‌ی حوادث یا آسیب‌های ناشی از کار، بسیار شنیده‌اید اما جالب است بدانید یک مطالعه‌ی جدید نشان داده است که مصریان باستان نیز از آسیب‌های ناشی از کار، رنج می‌برده‌اند!

به گزارش مجله‌ی خبری «صبح من»، محققان دریافته‌اند که کاتبان مصر باستان، از درد و مشکلات در لگن و ستون فقرات و وضعیت نامناسب نشستن، رنج می‌برده‌اند.

بنا بر تحقیقات دانشگاه «چارلز» در جمهوری چک، در حالی که در دنیای متمدن امروزی به کارمندان هشدار داده می‌شود که حتی به صورت خمیده، پشت میز خود ننشینند، اما کارگران در زمان مصر باستان از قوانین بهداشتی و ایمنی، بهره‌ی چندانی نمی‌برده‌اند.

بنا بر آنچه وب‌سایت ۲۴ منتشر کرده است، دکتر «برنکور هاولکووا»، سرپرست این پژوهش گفته است: «نویسندگان دربار فرعون به دلیل نشستن روی پاهای خود در ساعت‌های طولانی و با سری خمیده رو به جلو، از مشکلات زیادی رنج می‌برده‌اند.»

محققان در این بررسی، اسکلت‌ ۴۰۰۰ ساله‌ی مردی را مورد مطالعه قرار داده‌اند. نتایج این بررسی نشان می‌داده که این مرد، کارهای اداری دربار فرعون را انجام می‌داده و از مشکلات اسکلتی رنج می‌برده است.

ترجمه و تنظیم: مجله‌ی خبری «صبح من» ـ استفاده مطلب تنها با ذکر منبع، مجاز است.

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=54799

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.