تاریخ : پنجشنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳ Thursday, 4 July , 2024
1
شرمندگی تا کی دختر؟ ـ بخش بیست و ششم

بدون تقلب و با رمز ۳۰ دقیقه‌ای، مسیر خود را هموار کنید

  • کد خبر : 54565
  • 11 تیر 1403 - 11:00
بدون تقلب و با رمز ۳۰ دقیقه‌ای، مسیر خود را هموار کنید
آیا می‌خواهید به اهدافتان دست پیدا کنید؟ چالش پیش روی شما این است؛ آیا می‌توانید به قولی که به خودتان داده‌اید، یک ماه متعهد بمانید؟

تا اینجا متوجه شدیم که باید آب کافی بنوشیم و یک ساعت زودتر از دیگر افراد خانواده، بیدار شویم. در این بخش به شما خواهیم گفت که با یک روش ساده‌ی حذفی، بر روی اصول تغذیه‌ی خود تمرکز کنید.

از شما می‌خواهم به مدت یک ماه از خوردن غذاهای مضر، پرهیز کنید.

آیا تا به حال شنیده‌اید که می‌گویند بتوانید به مدت یک ماه هر چیزی را ترک کنید، در حقیقت یک عادت جدید در ذهن خود به وجود آورده‌اید؟ خب. پس من از شما می‌خواهم که عادت نخوردن خوراکی‌های مضر را تمرین کنید. منظور من از خوراکی‌های مضر، فست‌فود و یا غذاهای فرآوری شده است.

نکته‌ی اصلی اینجاست که از شما نمی‌خواهم از خوردن همه چیز، امتناع کنید یا رژیم خاصی را بگیرید زیرا این کار ذهن شما را درگیر خواهد کرد به ویژه اگر به دنبال تأمین اهدافتان باشید. تنها از شما می‌خواهم یک گروه کوچک از مواد غذایی را انتخاب کنید و بعد مثل اینکه ویروس طاعون دارند، از آنها دوری کنید.

اگر بتوانید کاری را ترک کنید و واقعا از آن دوری کنید و هیچ تقلبی در کارتان نباشد، آن را به عادت تبدیل کرده‌اید.

دوست ندارم از واژه‌ی تقلب استفاده کنم اما اگر قولی را که به خودتان داده‌اید، زیر پا بگذارید، کارتان تمام است! دیگر به آن عادت نخواهید کرد.

در بسیاری از ابعاد زندگی، اگر تعهد خود را زیر پا بگذارید، احتمالا خیلی راحت به شما می‌گویم «دوباره بلند شو، دوباره بلند شو، دوباره بلند شو» اما اگر نتوانید به این فاکتور پایبند بمانید، دوباره باید از اول شروع کنید؛ یعنی یک دوره‌ی یک ماهه.

چالش پیش روی شما این است؛ آیا می‌توانید به قولی که به خودتان داده‌اید، یک ماه متعهد بمانید؟ حتی برایم مهم نیست که آن را با چیز دیگری عوض کنید. برایم مهم نیست که مثلا بگویید «خب نمی‌تونم نوشابه رژیمی بخورم پس لیموناد را امتحان می‌کنم ـ که اگرچه پر از مواد قندیه اما حداقل عاری از مواد شیمیاییه. اینجا حرف از آن نیست که می‌خواهید چه عادتی را ترک کنید بلکه باید به خودتان ثابت کنید که می‌توانید سر حرف خودتان بمانید و به شکمتان نشان دهید که می‌توانید در یک بازه‌ی زمانی مشخص و طولانی بدون فست فود هم زنده بمانید.

و اما فاکتور بعدی برای رسیدن به سلامتی این است که بدن خود را به حرکت وادارید. منظورم این نیست که در یک اردوی تمرینی ثبت نام کنید که هر روز به مدت یک ساعت سرتان داد بزنند مگر آنکه به اینگونه ورزش‌ها علاقمند باشید. اما هر روز باید به مدت ۳۰ دقیقه بدن خود را وادار به تحرک کنید.

اجازه بدهید همین حالا نکته‌ای را به شما بگویم. اگر نمی‌توانید زمان و انرژی و اراده‌ی لازم را داشته باشید تا بدنتان را هر روز هفته و به مدت ۳۰ دقیقه تکان دهید، پس با مشکل روبرو هستید.

خوب می‌دانم که صدها میلیون نکته انحرافی وجود دارد که شما را وادار می‌کند تا لم بدهید و به تماشای تلویزیون بنشینید و یا مدام سرتان را در گوشی همراهتان باشد اما اگر این تنها کاری است که در اوقات فراغت خود انجام می‌دهید، دارید انرژی خودتان تخلیه می‌کنید لزوما نباید اندازه یا وزن خاصی داشته باشید اما قطعا باید انرژی بدن خود را حفظ کنید.

مطالعات زیادی روی فعال‌ترین افراد مثلا بهترین ورزشکاران، بهترین خانم‌های شاغل و بهترین‌های دنیا انجام شده است. در میان فعال‌ترین این افراد، چیزی در حدود ۹۷ درصد از آنها، دست کم پنج روز در هفته را ورزش می‌کردند. علت این نیست که آنها ژن ورزشکاری خاصی در ساختار DNA خود دارند که شما از آنها بی‌نصیب مانده‌اید بلکه این افراد می‌دانند انرژی، انرژی بیشتری به همراه دارد.

آیا می‌خواهید به اهدافتان دست پیدا کنید؟ پس هر روز سی دقیقه از وقت خود را به ورزش اختصاص دهید و مطمئن شوید که بدنتان آمادگی لازم برای رسیدن به چشم‌انداز مورد نظر شما را دارد.

ریچل در بخش بعدی درباره‌ی تمرین شکرگزاری خواهد گفت.

بخش پیشین:

تهیه، تخلیص و تنظیم: مجله‌ی خبری «صبح من»
لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=54565
  • نویسنده : ریچل هالیس
  • منبع : شرمندگی تا کی دختر؟
  • 5 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.