تاریخ : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ Saturday, 21 September , 2024
6

یک چترباز چگونه می‌تواند سرعت فرود خود را کنترل کند؟

  • کد خبر : 54318
  • 09 تیر 1403 - 11:00
یک چترباز چگونه می‌تواند سرعت فرود خود را کنترل کند؟
یک چترباز با استفاده از تکنیک‌ها و تجهیزات زیادی می‌تواند سرعت فرود خود را کنترل کند. اما چه چیزهایی باعث می‌شوند که چترباز با سرعت زیادی سقوط نکند؟

«صبح من» با دانستنی‌ها: یک چترباز با استفاده از تکنیک‌ها و تجهیزات زیادی می‌تواند سرعت فرود خود را کنترل کند. اما چه چیزهایی باعث می‌شوند که چترباز با سرعت زیادی سقوط نکند؟

به گزارش مجله‌ی خبری «صبح من»، عوامل اولیه‌ای که بر سرعت فرود تاثیر می‌گذارند اندازه و طراحی چتر، موقعیت بدنه و کنترل چتر نجات است. در ادامه، با این عوامل بیشتر آشنا خواهیم شد. همراه ما بمانید!

نوع و اندازه چتر نجات نقش مهمی در کنترل سرعت فرود دارد. چترها در طرح های مختلفی مانند سایبان های پنوماتیک و سایبان های گرد تولید می‌شوند که هر کدام ویژگی های متفاوتی دارند. چترهای بزرگتر به طور کلی سرعت فرود آهسته‌تری دارند، در حالی که چترهای کوچکتر فرود سریع‌تری دارند.

چتربازان می‌توانند تنظیمات چتر نجات خود را برای کنترل سرعت فرودشان، دستکاری کنند. این دستکاری، معمولاً شامل تغییر خطوط کنترل یا سوئیچ‌ها می‌شود. فشار دادن همزمان هر دو سوئیچ سرعت فرود را کاهش می‌دهد، در حالی که به آرامی رها کردن یا کشیدن آنها، باعث افزایش سرعت فرود می‌شود.

چترباز با تنظیم زاویه بدن خود می‌تواند سرعت رو به جلو و سرعت سقوط خود را کنترل کند. برای فرود آهسته‌تر، چتربازان می‌توانند کمر خود را قوس داده، اندام خود را بازتر کنند و وضعیت پایدارتری از شکم تا کف ایجاد کنند و برای افزایش سرعت، می‌توانند با دست‌ها و پاهایی که به هم نزدیک‌تر شده‌اند، وضعیت ساده‌تری را به خود بگیرند.

برخی از چترهای نجات،‌ دارای گزینه‌های درج بند هستند که به چترباز اجازه می‌دهد تا سرعت فرود خود را کنترل کند. این ورودی‌ها ممکن است شامل تنظیم مهار یا دستکاری شکل بال باشد.

چتربازان همچنین می‌توانند با تغییر وزن خود و انتخاب ارتفاعی که چتر خود را در آن باز می‌کنند، سرعت فرود خود را به طور غیر مستقیم کنترل کنند. برای مثال، باز کردن چتر نجات در ارتفاع کمتر و پوشیدن لباس اضافی و افزایش وزن با استفاده از آن، می‌تواند منجر به فرود سریع‌تر یک چترباز شود. در حالی که باز کردن چتر نجات در ارتفاع بالاتر، امکان فرود طولانی‌تر و احتمالاً آهسته‌تر را فراهم می‌کند.

باید این نکته را در نظر داشت که چتربازان برای تسلط بر این تکنیک‌ها و کنترل ایمن سرعت فرود خود، باید آموزش های مناسب را ببینند و مراحل ایمنی را رعایت کنند. در نطر نگرفتن این نکته، ممکن است منجر به موقعیت‌های خطرناک و حوادث شود. علاوه بر این، عواملی مانند شرایط باد، عملکرد تجهیزات و سطح تجربه چترباز، همگی می‌توانند بر توانایی کنترل سرعت فرود به طور موثر تأثیر بگذارند.

ترجمه و تنظیم: مجله‌ی خبری «صبح من» – استفاده از مطلب تنها با ذکر منبع مجاز است.

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=54318

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.