تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
1

کاربردهای جالب خلال دندان در خانه

  • کد خبر : 51377
  • 16 خرداد 1403 - 13:40
کاربردهای جالب خلال دندان در خانه
همانطور که از نام آن پیداست، این اولین استفاده از خلال دندان است. با این حال، برخی از دندانپزشکان در مورد خلال دندان هشدار می دهند و نخ دندان را برای برداشتن مواد بین دندان ها ترجیح می دهند. ما در این مقاله، کاربردهای دیگری از خلال دندان را به شما معرفی می کنیم که شاید برای شما جالب به نظر بیاید.

«صبح من» با ترفندها: همانطور که از نام آن پیداست، این اولین استفاده از خلال دندان است. با این حال، برخی از دندانپزشکان در مورد خلال دندان هشدار می دهند و نخ دندان را برای برداشتن مواد بین دندان ها ترجیح می دهند. ما در این مقاله از مجله خبری صبح من، کاربردهای دیگری از خلال دندان را به شما معرفی می کنیم که شاید برای شما جالب به نظر بیاید.

کاربردهای خلال دندان

کاربرد خلال دندان در خارج از آشپزخانه هم زیاد است. یکی از بهترین و پرطرفدارترین کاربردها به عنوان پرکننده چوبی موقت اما محکم است. اگر سوراخ‌های پیچ را برای لولا، سخت‌افزار کشو یا نقاط دیگر باز کرده‌اید، می‌توانید سوراخ را با خلال دندان پر کنید. روی انتهای هر خلال دندان چسب بزنید، سپس آن را به داخل بلغزانید و انتهای آن را جدا کنید. هنگامی که سوراخ محکم با خلال دندان پر شد، سوراخ خالی شده را دوباره دریل کنید.

خلال دندان ابزار مناسبی برای افزودن رنگ به خراش های کوچک در مبلمان، کارهای چوبی و کابینت است. این کوچکتر، ارزان تر و تمیزتر از قلم مو است و فقط ترک های کوچک را به جای اطراف آن رنگ می کند.

خلال دندان برای چسباندن چسب به فضاهای کوچک و روی سطوح کوچک مانند مجسمه ها یا زیور آلات نیز مفید است.

خلال دندان همچنین می تواند سوراخ های تصادفی و آشکار میخ را در پروژه های چوبی پنهان کند. مقداری چسب روی خلال دندان بزنید و آن را به داخل نگهدارنده فشار دهید. انتهای آن را بشکنید، سپس سمباده بزنید و در صورت لزوم لکه یا رنگ اضافه کنید.

برخی از کارشناسان خیاطی چند خلال دندان را برای منظم کردن دکمه ها چه با ماشین و چه با دست در جعبه خیاطی نگه می دارند. آنها از خلال دندان به عنوان ساقه نخ برای ایجاد فاصله بین دکمه و پارچه استفاده می کنند. فضای لازم برای بستن صحیح دکمه است. خلال دندان برای تمیز کردن و تعمیر چرخ خیاطی نیز مفید است.

یک خلال دندان را از میان برس فرو کنید تا به راحتی موهای انباشته شده را بیرون بکشید.

یک خلال دندان را به الکل مالشی یا محلول تمیز کننده دیگر استریل آغشته کنید، سپس از آن برای خراش دادن شکاف ها و شکاف های مبلمان و وسایل استفاده کنید. همچنین ممکن است تنها راه دسترسی به فضاهای کوچک و پاک کردن تار عنکبوت و خاک باشد.

به همین ترتیب، کیبوردها فضاهای تنگ و کوچک زیادی دارند که تمیز کردن آنها با چیزهای بزرگتر از خلال دندان دشوار است.

بعد از باغبانی یا انجام کارهای کثیف دیگر، پاک کردن کثیفی از زیر ناخن‌ها سخت است، حتی اگر دست‌هایتان را به مدت ۳۰ ثانیه با آب گرم و صابون بشویید. با این حال، یک خلال دندان در زیر ناخن‌ها می‌تواند به سرعت آن‌ها را از کثیفی نجات دهد.

خلال دندان ها همزن های مینیاتوری خوبی برای ظروف رنگ می سازند که با کیت های مدل و سایر پروژه های کوچک همخوانی دارند. همانطور که در بالا ذکر شد، خلال دندان برای استفاده از رنگ در فضاهای کوچک و دقیق نیز کار می کند.

دانشمندان پزشکی قانونی از خلال دندان برای جمع آوری بقایای مواد مخدر از تلفن های فروشندگان مواد مخدر استفاده کرده اند. باقیمانده به عنوان مدرک علیه فروشندگان استفاده می شود. ممکن است بر روی گیرنده گوشی خود شواهدی مجرمانه نداشته باشید، اما ممکن است کثیفی  در سوراخ های گیرنده وجود داشته باشد. بهترین راه برای پاک کردن سوراخ ها با خلال دندان است.

یک خلال دندان اغلب می تواند ساقه گیاهی که افتاده یا خم شده را مهار کند. ساقه را صاف کرده و خلال دندان را با چسب بچسبانید. گیاه را آبیاری کنید و مراقب سلامتی آن باشید. پس از رشد مجدد آتل خلال دندان را بردارید تا از خفگی ساقه جلوگیری شود.

یک خلال دندان را به سوراخ شلنگ باغچه که نشتی دارد بچسبانید. آب چوب را متورم می کند و یک دوشاخه موقت خوبی ایجاد می کند.

تست خلال دندان برای کیک برای گیاهان آپارتمانی برعکس عمل می کند. یک خلال دندان را به خاک اطراف گیاهان گلدانی فشار دهید. اگر تمیز بیرون بیاید نیاز به آب دارد. اگر خیس و پوشیده از خاک بیرون بیاید، هنوز نیازی به آب ندارد.

اگر پیچ عینک خود را گم کردید، سوراخ‌های پیچ‌ها را تراز کنید و یک خلال دندان وارد کنید. انتهای آن را جدا کرده و خلال دندان را در جای خود بچسبانید. تا زمانی که بتوانید آنها را به درستی تعمیر کنید، حداقل می توانید ببینید.

خلال دندان کندتر و طولانی تر از کبریت می سوزد، بنابراین از کبریت برای روشن کردن خلال دندان و از خلال دندان برای روشن کردن شمع استفاده کنید.

عمل جویدن یک خلال دندان، به ویژه یک خلال دندان طعم دار، می تواند به ترک نیکوتین کمک کند.

خلال دندان می تواند روشی مفید برای علامت گذاری جای خود در کتاب بدون تا زدن صفحه باشد.

در حین پخت، یک خلال دندان را به کیک و براونی بچسبانید. اگر تمیز بیرون بیاید، پخت و پز تمام شده است. تست خلال دندان نیز یک روش اثبات شده اما کمتر تبلیغ شده برای بررسی «تمام بودن» دنده های کباب شده است. با این حال، به چند هشدار توجه کنید. تست خلال دندان بی خطا نیست. شکلات چیپسی و سایر مواد ذوب شده می توانند آزمایش را مختل کنند. در نهایت، در برابر تمایل به باز کردن زود هنگام یا وسواس در فر برای چسباندن خلال دندان به کیک خود مقاومت کنید. باز کردن درب گرمای زیادی آزاد می کند و می تواند مشکلاتی ایجاد کند.

در یک مهمانی یا غذاخوری، از خلال دندان با رنگ یا برچسب متفاوت برای علامت گذاری مواد غذایی با مواد مختلف یا پخته شده در سطوح مختلف استفاده کنید. برای مثال، می‌توانید رول‌های گندم و بدون گلوتن، یا کوفته‌های گوشتی و گیاهی، یا همبرگرهای کمیاب، متوسط و خوب را علامت بزنید.

برای جلوگیری از جوشیدن قابلمه ها، با چسباندن خلال دندان زیر درب، فاصله کمی برای خروج بخار ایجاد کنید.

مایکروویوها پختن سیب زمینی را سریعتر انجام می دهند، اما می توانید با آویزان کردن آنها روی پایه های خلال دندان، اسفنج و سایر سبزیجات را سریعتر بپزید. سیب زمینی از همه طرف، از جمله قسمت پایین، سریعتر و یکنواختتر پخته می شود.

برای پختن یکنواخت و راحت سوسیس ها، آن ها را با خلال دندان بچینید. برگرداندن آنها راحت تر خواهد بود، در تابه نمی چرخند و فقط باید یک بار آنها را بچرخانید.

نمی خواهید دوباره خیلی سس روی سالدتان بریزد! پس این راه را امتحان کنید: فویل روی قوطی سس سالاد را برندارید. با استفاده از یک خلال دندان سوراخ هایی روی آن ایجاد کنید. با این کار از به یکباره خالی شدن قوطی سس روی سالدتان جلوگیری می کنید و علاوه بر آنکه در مصرف سس صرفه جویی می کنید از مصرف کالری بی رویه که برایتان مضر است نیز پرهیز می کنید.

از خلال دندان و سیخ های چوبی برای چیدمان خوراکی میوه یا سایر خوراکی ها استفاده کنید.

اغلب پیدا کردن سر نوار چسب کار وقت گیری است (اگر نخواهم بگویم که اعصاب خردکن است.) بار بعد که از نوار چسب استفاده کردید یک خلال دندان را به سر آن بپیچید تا دوباره دچار این معضل نشوید.

چنانچه می خواهید غذایتان را با سیر مزه دار کنید در حبه های سیر خلال دندانی فرو کنید تا هنگام سرو غذا آنها را به راحتی خارج کنید.

چنانچه در حال انجام کار هنری هستید که نیاز به چسباندن پولک یا دگمه دارد از خلال دندان استفاده کنید تا بتوانید تمیزتر کار کنید. کمی چسب روی کاغذی بریزید. یک خلال دندانی را در آن فرو کنید و با استفاده از آن مقدار کافی چسب را روی هر قطعه بمالید.

با استفاده از یک خلال دندان پارچه تان را به راحتی به زیر پایه دوخت و دوز چرخ خیاطی هدایت کنید و یا پارچه ای را که در حال جمع شدن است، باز کنید و به این ترتیب سریع تر و آسان تر خیاطی کنید.

گردآوری و تنظیم: مجله خبری صبح من

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=51377

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.