تاریخ : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ Saturday, 21 September , 2024
2
شرمندگی تا کی دختر؟ ـ بخش بیست و یکم

یک هشدار دوستانه: حتما از دیگران کمک بخواهید!

  • کد خبر : 50766
  • 14 خرداد 1403 - 11:00
یک هشدار دوستانه: حتما از دیگران کمک بخواهید!
در سلسله‌ مطالب برگرفته از کتاب «شرمندگی تا کی دختر؟» با ریچل هالیس همراه بودیم و خواندیم که باید با آغوش باز به استقبال جاه‌طلبی رفت. در این بخش، ریچل به شما پیشنهاد می‌کند که برای رسیدن به هدف، تنها به دل جاده نزنید.

شما را درک می‌کنم. می‌فهمم چه می‌گویید. می‌دانم بیشتر شما از کمک گرفتن از دیگران حس خوبی ندارید. از یک طرف از اینکه نیازهایمان را نزد دیگران ـ و به ویژه خودمان ـ اقرار کنیم، متنفر هستیم واز سوی دیگر، نوعی تفکر نادرست در ذهنمان وجود دارد که نهیب می‌زند، ضعیف هستیم و نمی‌توانیم فلان کار را با موفقیت به سرانجام برسانیم.

ببینید که این تفکر، تا چه میزان مسخره است.

قدرتمندترین افراد دنیا هم برای خود، یک تیم کامل دارند که مسئولیت‌هایشان را به آنها واگذار می‌کنند. آنها در همه‌ی زمینه‌ها کمک می‌گیرند؛ از نظافت منزل گرفته تا توسعه‌ی کسب و کار در آن سوی آب‌ها اما شما، شمایی که کسب و کار نوپایی را راه انداخته‌اید و با حجم انبوه لباس‌های نشسته و دو بچه که هر دو زیر چهار سال هستند، می‌خواهید همه‌ی این کارها را به تنهایی انجام دهید؟

دوست عزیزم، هیچ راهی ندارد. شما درک نادرستی از موفقیت در تمام ابعاد زندگی خود دارید. البته تقصیری هم ندارید.

به نظر من، رسانه مقصر است.

شاید بتوان گفت هر فرد بسیار خوشتیپ و خوش‌چهره‌ای که طی ۵۰ سال گذشته در تلویزیون و اینترنت مشغول به کار بوده را مقصر می‌دانم که چرا به ما نگفته‌اند با چه کمک‌هایی به این سطح از پیشرفت رسیده‌اند؟

از نظر من تمامی مجلاتی که ۳۹ روش مزه‌دار کردن بوقلمون برای جشن شکرگذاری را یادمان دادند اما نگفتند که از خواهر خود بخواهید روز یا شب قبل از جشن در نگهداری بچه‌ها به شما کمک کنند تا خودتان برای خانواده آشپزی کنید، مقصر هستند!

احتمالا نمونه‌های زیادی از افراد را در زندگی واقعی و در تلویزیون دیده‌اید که همه‌ی کارهایشان را خودشان انجام می‌دهند. به نظر من این افراد از دو حالت خارج نیستند:

  • یا تلاش می‌کنند تا تمامی مسئولیت زندگی خود را به عهده بگیرند و اینکه تا چه حد کشمکش‌های درونی دارند، اعتراف نمی‌کنند؛
  • یا حتی بدتر از آن، هر نوع کمکی را از طرف دیگران دریافت می‌کنند ولی به این موضوع اعتراف نمی‌کنند.

«مادلین آلبرایت»، وزیر امور خارجه سابق ایالات متحده آمریکا، گفته است: «خانم‌هایی که به بقیه کمک نمی‌کنند، جایگاه ویژه‌ای در جهنم دارند.»

خب من هم می‌گویم، خانم‌هایی که از کمک‌های مفید دیگران استفاده می‌کنند اما دَم نمی‌زنند، جایگاه خاصی در آتش جهنم دارند!

دوستان عزیزم! افرادی که در سطوح شخصی و حرفه‌ای مورد نظر شما فعالیت می‌کنند، از کمک دیگران بهره می‌برند. شاید این کمک از طرف همسر، مادر و یا خواهرشان باشد یا شاید هم کسی در مراقبت از بچه‌ها به آنها کمک می‌کند.

هزار راه برای دریافت کمک وجود دارد اما برای شروع باید بدانیم که پیش از رفتن به مرحله‌ی بعدی و در همان جایگاه نخست، به آن نیاز داریم. هیچ کس نمی‌تواند به تنهایی از عهده‌ی همه‌ی مسئولیت‌های زندگی بربیاید.

وقتی به طور عامیانه در این مورد سخن می‌گوییم، بسیار منطقی به نظر می‌رسد. غیر از این است؟ اما در ادامه به عباراتی مثل «خودساخته» می‌رسیم و به خودمان می‌گوییم که آیا این همان چیزی است که باید دنبال کنیم؟

من عاشق واژه‌ی «خودساخته» هستم به ویژه زمانی که آن را به موفقیت خودم نسبت می‌دهم چون فقط خودم می‌دانم که چه سختی‌هایی که متحمل نشده‌ام تا از نقطه‌ی ابتدا به این سطح برسم.

طی یک دهه‌ی گذشته به خوبی متوجه شدم که چقدر آسان است که از پا دربیایید یا بدتر از آن، دست از رویاهای خود بردارید چون کارهای زیادی دارید که باید هم‌زمان انجام دهید بنابراین یاد گرفتم که باید از دیگران کمک بخواهم.

مردم همیشه این سوال را از من می‌پرسد که «چگونه همه‌ی کارها را با هم انجام می‌دهم» و من بسیار خرسندم از اینکه با صدایی رسا که گویی سقف را می‌شکافد، می‌گویم: «همه‌ی این کارها را خودم انجام نمی‌دهم.»

از شما خواهش می‌کنم به خودتان یاد بدهید که در صورت لزوم، دستانتان را برای دریافت کمک بالا ببرید و بپذیرید که به تنهایی، از عهده‌ی همه‌ی کارها برنمی‌آیید!

در ادامه، ریچل بیشتر در این زمینه، سخن خواهد گفت.

تهیه، تنظیم و تخلیص: مجله‌ی خبری «صبح من»

    اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
    کانال «صبح من» در بله:
    https://ble.ir/sobheman
    کانال «صبح من» در ایتا:
    https://eitaa.com/Sobheman

    لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=50766
    • نویسنده : ریچل هالیس
    • منبع : شرمندگی تا کی دختر؟
    • 85 بازدید
    • بدون دیدگاه

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.