تاریخ : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ Saturday, 21 September , 2024
3
بخش نخست:

علوم ترسناک: راز پازل جسدهای قطعه شده!

  • کد خبر : 32782
  • 19 آذر 1402 - 11:00
علوم ترسناک: راز پازل جسدهای قطعه شده!
این موجود شگفت‌انگیز، غیرقابل تصور، وحشتناک و زشت بود. ناگهان بدن آن موجود تکان خورد و مانند کسی که از خوابی سنگین بیدار شود، به حرکت درآمد… .

مجله‌ی خبری «صبح من»: نیمه شب گذشته بود و باران روی شیشه‌ی اتاق زیر شیروانی به شدت می‌بارید. زیر نور اندک شمع، «بارون فرانک اشتاین» با ترس به موجودی که از کنار هم گذاشتن اعضای بدن مردگان ساخته بود، خیره شده بود. این موجود شگفت‌انگیز، غیرقابل تصور، وحشتناک و زشت بود. ناگهان بدن آن موجود تکان خورد و مانند کسی که از خوابی سنگین بیدار شود، به حرکت درآمد… .

نترسید! این فقط داستانی به نام «فرانک اشتاین» است که «مری شلی» در حدود ۲۰۰ سال قبل پیش، نوشته است. هنوز هیچ کس نتوانسته از اعضای بدن مردگان، یک انسان بسازد!

اگر وحشت کردید، یادتان باشد که در زمان «بارون» برای کالبدشکافی، کمبود شدید جسد وجود داشت. در خیلی از کشورها این کار ترسناک، غیرقانونی و مشکل‌ساز بود. چون دانشمندان اسرار بدن انسان را تنها با کالبد شکافی اجساد می‌توانستند دریابند، متأسفانه بعضی از دانشمندان، مجرم شناخته می‌شدند.

سارقین اجزای بدن، افرادی بودند که برای این کار، از جایی به جای دیگر می‌رفتند. آنان می‌دانستند که پزشکان برای کالبدشکافی یک جسد تازه‌ی خوب، پول خوبی می‌پردازند.

این روش را «آندرس ورسالوس» دانشمند مشهور قرن شانزدهم به کار برد. او در یک شهر قدیمی در بلژیک زندگی می‌کرد.

این روش در قرن ۱۹ در آمریکا و انگلستان به کار گرفته می‌شد.

تصور کنید اجزایی از بدن یک جسد به دست آمده باشد. حالا باید برای ساختن موجود استثنایی فرانک اشتاین، قطعه‌ها را کنار هم بچینید.

بر عکس یک پازل معمولی، باید چیدن قطعه‌ها را از درون آغاز کرد نه از بیرون (پوست) و مطمئن شد که همه‌ی اجزا، در جای درست خود قرار گرفته‌اند و هیچ قسمت مورد نیاز، فراموش نشده است وگرنه موجود ساخت شما، درست کار نخواهد کرد.

اگر اشتباه کنید، ناچار خواهید شد برای قرار دادن قطعه‌ی جا مانده، همه قطعه‌ها را جدا کرده و دوباره در محل مناسب خود قرار دهید.

گردآوری، تنظیم و تخلیص: مجله‌ی خبری «صبح من»
لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=32782
  • نویسنده : نیک آرنولد
  • منبع : علوم ترسناک
  • 282 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.