تاریخ : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ Saturday, 21 September , 2024
7

(تصاویر) با این کاکتوس‌های گلدار، خانه‌ی خود را زیباتر کنید

  • کد خبر : 19268
  • 10 تیر 1402 - 15:00
(تصاویر) با این کاکتوس‌های گلدار، خانه‌ی خود را زیباتر کنید
یکی از گیاهانی که در دنیا طرفداران بسیاری دارد، کاکتوس است؛ مخصوصاً کاکتوس‌های گلدار. اگر شما هم دوست دارید با انواع کاکتوس‌های گلدار آشنا شوید و از آنها برای تزیین خانه‌تان استفاده کنید، ادامه‌ی مطلب را بخوانید.

«صبح من» با دنیای گیاهان: کاکتوس‌ها تنها گیاهانی خاردار با ظاهری عجیب و غریب نیستند. برخی از آنها گل‌های رنگارنگ و شکوفه‌های زیبایی دارند و همین ویژگی سبب شده تا آنها بتوانند با انواع گیاهان گلدار و زیبای آپارتمانی برای انتخاب یک گیاه آپارتمانی رقابت کنند. همچنین مقاومت بالا و نگهداری آسان ‌این گیاهان، آنها را به گزینه‌ای مناسب برای نگهداری در منازل تبدیل کرده است. امروز قصد داریم چند نمونه از زیباترین گیاهان کاکتوس گلدار را به شما معرفی کنیم:

۱- کاکتوس پینکوشن خاردار

این گیاه یکی از انواع کاکتوس‌های توپی خاردار و بومی ‌مکزیک است. ساقه‌های آن به شکل ستونی یا کروی هستند و در فصل بهار شکوفه‌های صورتی رنگی بر روی آن ظاهر می‌شود.

۲- کاکتوس عنکبوتی

کاکتوس عنکبوتی یکی از زیباترین کاکتوس‌های گلدار با خارهایی منحصر به فرد شبیه عنکبوت است که گل‌هایی به رنگ صورتی، زرد ،سفید و کرم دارد. ‌این گیاه در اواخر بهار و اوایل تابستان گل می‌دهد.

۳- کاکتوس مامیلاریا

کاکتوس مامیلاریا معروف به ستاره طلایی، یک گیاه استوانه‌ای شکل است که گل‌هایی به رنگ صورتی مایل به بنفش دارد. زمان گلدهی ‌این گیاه در فصل تابستان است.

۴- کاکتوس پودری پفکی

کاکتوس پودری پفکی یک گیاه کوچک بومی‌ مکزیک است که به سرعت رشد می‌کند و انحراف‌های کوچک و گرد تولید می‌کند. بدن ‌این کاکتوس معمولاً به رنگ آبی و سبز است و با کرک‌های سفید و ابریشمی ‌پوشیده شده است. زمان گل دهی ‌این گیاه فصل تابستان است.

۵- کاکتوس شلوسر

کاکتوس شلوسر یک گیاه کروی شکل با خارهای مسی و گل‌های زرد رنگ است.‌ این گیاه در فصل تابستان به آبیاری زیاد نیاز دارد و در همین فصل نیز گل می‌دهد.

۶- کاکتوس ستون فقرات دو قلو

کاکتوس ستون فقرات دو قلو نوعی کاکتوس گرد و کپه‌ای است که با خارهای نقره‌ای پوشیده شده است.‌این گیاه گل‌های صورتی بسیار جذابی دارد که به صورت تاج بر بالای آن می‌رویند. زمان گلدهی ‌این کاکتوس نیز تابستان است.

۷- کاکتوس سولکوربوتیا

کاکتوس سولکوربوتیا یک گیاه مقاوم با توده‌ای از خارهای متقاطع است که گل‌های صورتی فراوانی دارد.‌ این گیاه در شرایط محیطی مختلف به خوبی دوام می‌آورد. اما به سرما حساس است. زمان گلدهی کاکتوس سولکوربوتیا اواخر بهار است.

۸- کاکتوس بادکنکی

کاکتوس بادکنکی یک گیاه کروی شکل به رنگ سبز آبی با خارهای زرد و طلایی رنگ و بومی ‌آمریکای جنوبی است. ‌این گیاه گل‌هایی زرد دارد و زمان گلدهی آن در بهار و تابستان است.

۹- کاکتوس آیلوسترا

کاکتوس آیلوسترا نوعی کاکتوس کروی شکل و کمیاب با گل‌های صورتی بزرگ است که در فصل بهار گل می‌دهد. ‌این گیاه یکی از زیباترین گیاهان کاکتوس است.

۱۰- کاکتوس بانوی پیر

کاکتوس بانوی پیر نوعی کاکتوس خاردار و بومی ‌مناطق بیابانی مکزیک است. ‌این کاکتوس دارای ساقه‌هایی ستونی و کروی شکل است که گل‌های صورتی رنگ قیفی شکل زیبایی بر روی آن رشد می‌کنند. زمان گلدهی ‌این گیاه در بهار و تابستان است.

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=19268

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.