تاریخ : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
1

کشف فصل گمشده انجیل پس از ۱۵۰۰ سال!

  • کد خبر : 13257
  • 25 فروردین 1402 - 13:00
کشف فصل گمشده انجیل پس از ۱۵۰۰ سال!
متن انجیل که در این نسخه خطی یافت شده، حاوی ترجمه‌های به اصطلاح سریانی قدیمی اناجیل است. این ترجمه سریانی قدیم اغلب متن انجیل را تأیید می کند که با متن استاندارد انجیل که امروزه می شناسیم متفاوت است.

«صبح من» با دانستنی‌ها: سرانجام پس از ۱۵۰۰ سال، فصل گمشده کتاب مقدس پیدا شد. این فصل که آیات مخفی نام دارد، در یک نسخه خطی قرن سوم در داخل کتابخانه واتیکان یافت شد.

به گزارش «صبح من»؛ این فصل شامل ترجمه جدیدی از فصل های ۱۱ تا ۱۲ از انجیل متی است. دانشمندان پس از استفاده از عکس های فرابنفش در داخل انجیل متی توانستند متنی را که به زبان سریانی باستان نوشته شده بود، کشف کنند.

در ترجمه اصلی یونانی، متی، یکی از شاگردان عیسی، نوشت: “در آن زمان عیسی در روز سبت از مزارع غلات عبور کرد و شاگردانش گرسنه شدند و شروع به چیدن غلات و خوردن کردند.”

اما ترجمه تازه کشف شده چنین می‌گوید: «در آن زمان عیسی در روز سبت از مزارع غلات عبور کرد و شاگردانش گرسنه شدند و شروع به چیدن کله‌های غلات، مالیدن آنها در دستان خود و خوردن آنها کردند.»

ظاهراً یک کاتب فصل را در حین نوشتن پاک کرده است. تنها یک بخش از متن بازیابی شده تاکنون برای عموم منتشر شده است.

گریگوری کسل، که این کشف را انجام داد، به DailyMail.com گفت: «متن انجیل که در این نسخه خطی یافت شده، حاوی ترجمه‌های به اصطلاح سریانی قدیمی اناجیل است. این ترجمه سریانی قدیم اغلب متن انجیل را تأیید می کند که با متن استاندارد انجیل که امروزه می شناسیم متفاوت است. انجیل متی هسته ۲۷ کتاب عهد جدید را تشکیل می دهد. بخش متی با توصیف تولد عیسی شروع می شود و همچنین شامل مکاتبات اولیه بین رهبران کلیسا و مسیحیان است.»

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=13257

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.