تاریخ : پنجشنبه, ۲۶ مهر , ۱۴۰۳ Thursday, 17 October , 2024
0

معرفی طویل ترین خودروهای جهان!

  • کد خبر : 63464
  • 26 مهر 1403 - 14:00
معرفی طویل ترین خودروهای جهان!
در این مقاله به سراغ معرفی ۱۰ مدل از بزرگ‌ترین خودروهای جهان رفته‌ایم. البته قطعاً خودروهای بسیار زیادی در بین خودروهای نام برده شده در لیست ما قرار می‌گیرند؛ اما اگر بخواهیم نام همه آن‌ها را در این مقاله ذکر کنیم باید چند ده دقیقه از زمانتان را برای خواندن این مقاله صرف کنید.

«صبح من» با خودرو: ممکن است برخی خودروهایی مانند سمند و یا پژو پارس را وسیله بزرگ و جادار برای سفرهای طولانی بدانند؛ اما بد نیست بدانید که در طول تاریخ خودروهایی ساخته شده‌اند که یک سمند به‌راحتی بین محور جلو و عقب آن‌ها جای می‌گیرد. همواره طول خودروها تأثیر مستقیمی بر میزان لوکس بودن آن‌ها داشته برای مثال شما هیچ خودروی اقتصادی را نمی‌بینید که ۶ متر طول داشته باشد و بالعکس، هیچ خودرویی لوکس و گران‌قیمتی را نمی‌بینید که ۴ متر طول داشته باشد.

به گزارش مجله خبری صبح من، در این مقاله به سراغ معرفی ۱۰ مدل از بزرگ‌ترین خودروهای جهان رفته‌ایم. البته قطعاً خودروهای بسیار زیادی در بین خودروهای نام برده شده در لیست ما قرار می‌گیرند؛ اما اگر بخواهیم نام همه آن‌ها را در این مقاله ذکر کنیم باید چند ده دقیقه از زمانتان را برای خواندن این مقاله صرف کنید. همچنین در این لیست نام خودروهای دست‌ساز و یا خودروهایی که تنها یک نسخه از آن ساخته شده نیامده و فقط نام خودروهای تولید انبوه آمده است. البته ما نام دو دستگاه از این خودروهای خاص را در انتهای این مقاله آورده‌ایم. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

بزرگترین خودروهای تولید انبوه از لحاظ طول

 ۱۰. فورد اکسپدیشن ماکس (Ford Expedition Max)

طول: ۵.۳۳ متر

فیدلیتی سه ردیف صندلی دارد و این غول ۵.۳ متری نیز ۳ ردیف صندلی دارد! با این تفاوت که این فورد غول‌پیکر قادر است به‌راحتی ۸ نفر را در خود جای دهد و بازهم فضای صندوق زیادی برایش باقی مانده باشد اما فیدلیتی… . کابین این خودرو فضایی مجلل و لوکس را برای سرنشینان فراهم آورده. شاید بتوان تنها ایراد بزرگ این خودرو را وزن زیاد و مصرف سوخت ۱۴ لیتری آن دانست.

بیشتر بخوانید: آشنایی با سریع ترین خودروی جهان

۹. شورلت تاهو (Chevrolet Tahoe)

طول: ۵.۴ متر

همیشه خودروهای شورلت جزو بزرگترین ها بوده‌اند و هستند. این خودرو نیز در زمان خود بسیار لوکس و مجلل محسوب می‌شود. البته نسخه‌های جدید تاهو نسبت به نسخه‌های قبلی پیشرفت‌های چشمگیری را داشتند و بسیار لوکس‌تر شده‌اند؛ اما متأسفانه این خودروی سنگین‌وزن حدود ۱۳ لیتر در اتوبان‌های خارج از شهر می‌سوزاند!

۸. جی‌ام‌سی یوکان دنالی ایکس‌ال (GMC Yukon Denali XL)

طول: ۵.۷۲ متر

جی‌ام‌سی یوکان یا همان جمس یوکان خودمان با اختلافی ۳۰ سانتی از شورلت تاهو جلو زده. این خودرو به دلیل قابلیت‌های آفرودی مناسبی که دارد برای پیک‌نیک و کمپینگ بسیار مناسب است و می‌تواند خاطره دل‌نشینی از خود در ذهن شما به‌جا بگذارد؛ اما مصرف سوخت آن مانند پسرعموهایش در معابر شهری سر به فلک می‌گذارد و گاهی به ۲۵ لیتر نیز می‌رسد!

۷. کادیلاک اسکالید (Cadillac Escalade ESV)

طول: ۵.۷۹ متر

بازهم نام شاسی‌بلندی آمریکایی در لیست جا گرفت. یک شاسی‌بلند واقعی واقعی! کمتر کسی است که کادیلاک اسکالید را نشناسد. بسیاری از مقامات دولتی مهم آمریکا از نسخه ضدگلوله این خودرو برای رفت‌وآمد خود استفاده می‌کردند. این غول آمریکایی سال‌ها است که پرچم‌دار اس‌یو‌وی‌های این سایز بوده و هست. البته نسل جدید این خودرو بسیار بسیار پیشرفته و لوکس شده اما طول آن کمی از نسخه‌ای که در تصویر می‌بینید کم‌تر است.

بیشتر بخوانید: ایمن ترین شرکت خودروسازی در جهان کدام است؟

۶. رولزرویس فانتوم (ٰٰRolls-Royce Phantom)

طول: ۵.۸۵ متر

اولین خودروی غیر آمریکایی لیست ما رولزرویس فانتوم است. مطمئناً هیچ خودرویی توان رقابت با این لیموزین فوق لوکس را ندارد. البته کمتر از ۵ درصد مردم توانایی خرید این لیموزین میلیون دلاری را دارند. طول این خودرو آن‌قدر زیاد است که سرنشینان آن می‌توانند فاصله‌گذاری اجتماعی کرونا را در آن حفظ کنند! جالب است بدانید که رئیس‌جمهور سابق آمریکا یعنی دونالد ترامپ هم یک دستگاه رولزرویس فانتوم داشت که چندی پیش در یک مزایده به فروش رفت.

۵. کادیلاک وی ۱۶ (Cadillac V16)

طول: ۶.۱ متر

این کادیلاک کمی متفاوت و عجیب است. شاید وقتی برای بار اول به آن نگاه می‌کنید گمان کنید که تنها یک خودروی کانسپت است و در دنیای واقعی وجود ندارد. این کادیلاک قصد داشت میراث پدران پیشین خود را زنده کند اما متأسفانه به‌هیچ‌وجه موفق نشد. این خودرو از یک موتور ۱۶ سیلندر ۷.۴ لیتری استفاده می‌کند. جالب است بدانید که تنها ۵۱ نسخه از این خودروی عجیب ساخته و فروخته شد.

۴. مرسدس بنز میباخ اس ۶۰۰ پولمن (Mercedes-Benz Maybach S600 Pullman)

طول: ۶.۵ متر

مرسدس بنز+اس کلاس+میباخ+ پولمن تنها ترکیبی است که تاکنون هیچ شرکتی به‌جز بنز نتوانسته به آن دست بیابد. شاید بنزهای میباخ تنها خودروهایی باشند که بتوانند به‌پای محصولات رولز رویس برسند. در بیشتر سفارتخانه‌های دنیا حداقل یک دستگاه میباخ و یا اس کلاس وجود دارد. کابین این خودرو آن‌چنان با کیفیت، لوکس و ظریف است که ممکن است هنگام نشستن در آن لباس‌هایتان کابین را کثیف کند!

۳. بنتلی مولسان گرند لیموزین (Bentley Mulsanne Limousine)

طول: ۶.۶ متر

رتبه سوم این لیست بازهم به لیموزینی فوق لوکس آر برندی معتبر اختصاص دارد. نسخه لیموزین مولسان حدود یک متر از نسخه معمولی آن بلندتر است. این بنتلی جزو کمیاب‌ترین خودروها محسوب می‌شود. این خودرو می‌تواند به‌راحتی ۶ نفر را جابه‌جا کند: دو نفر جلو و ۴ نفر عقب. البته همان‌طور که می‌دانید صندلی‌های عقب این لیموزین دوبه‌دو روبروی هم نصب شده تا سرنشینان بتوانند در کمال راحتی با یکدیگر صحبت کنند.

بیشتر بخوانید: معرفی ۱۲ خودرو با سریع‌ترین مکانیسم باز شدن سقف

۲. فورد اف ۳۵۰ (Ford F350)

طول: ۶.۷۵ متر

این فورد بیش از اینکه به خاطر طویل بودنش شهرت داشته باشد به ظرفیت یدک کشی و گشتاور عظیم شهرت دارد؛ اما افسوس که دیگر دوره این پیکاپ‌های کوه‌پیکر V8 تمام شده و پیکاپ‌های برقی کم‌کم در حال پر کردن جای خالی آن‌ها هستند. فورد اف ۳۵۰ به‌عنوان طولانی‌ترین پیکاپ جهان نیز شناخته می‌شود.

۱. چکر آیروباس (Checker Aerobus)

طول: ۶.۸۵ متر

خودرویی که در رتبه اول لیست ما قرار می‌گیرد نه لیموزینی لوکس است و نه پیکاپی غول‌پیکر. آیروباس تنها یک تاکسی است! این خودرو که از سال ۱۹۶۲ تا ۱۹۷۷ روی خط تولید بود محصولی از شرکت آمریکایی چکر بود. این تاکسی ۹ درب ۲.۵ تنی از یک پیشرانه ۵.۷ لیتری شورلت برای مسافرکشی استفاده می‌کرد‍!

بیشتر بخوانید: معرفی پرسرعت ترین خودروهای ایرانی

بزرگترین خودروهای دست‌ساز و تک‌نسخه‌ای ازلحاظ طول

۲. سوپر باس (super bus)

طول: ۱۵ متر

سازنده این خودروی عجیب‌الخلقه فکر طراحی یک اتوبوس را در ذهن می‌پرورانده اما اتوبوس تنها چیزی است که این خودرو به آن شبیه نیست! این یک غول ۱۵ متری با ۱۶ در و شش چرخ است، درحالی‌که عرض آن ۲.۵ متر و ارتفاع ۱.۶ متر می‌رسد است. سوپرباس برای ۲۳ مسافر طراحی شده است که با داشتن امکاناتی مانند سیستم تهویه مطبوع، اینترنت بی‌سیم، تلویزیون، راحت‌ترین سفر را برای مسافران خود فراهم می‌کند؛ اما زمانی که بشنوید این خودرو می‌تواند تا ۲۵۰ کیلومتر سرعت بگیرد، مغزتان منفجر می‌شود!

بیشتر بخوانید: از نظر ایمنی کدام خودرو های ایرانی بهتر است؟

۱. کادیلاک رؤیای آمریکایی

طول: ۳۰.۵ متر

بازهم آمریکا و بازهم کادیلاک رکورد دیگری را در این لیست ثبت کرد. زمانی که خبر بازسازی این کشتی به گوش رسید تقریباً همه عاشقان دنیای اتومبیل با این خودرو آشنا شدند. ۳۰ متر یعنی تقریباً ۹ پراید هاچ‌بک و یا ۳ اتوبوس واحد. این ابعاد و اندازه باعث شده که راندن این کادیلاک در شهر عملاً غیرممکن باشد.

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=63464

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.