تاریخ : سه شنبه, ۲۰ شهریور , ۱۴۰۳ Tuesday, 10 September , 2024
5

سواحل زیبا و دیدنی استان مازندران

  • کد خبر : 58114
  • 17 مرداد 1403 - 15:00
سواحل زیبا و دیدنی استان مازندران
مازندران هرساله باعث جذب گردشگران زیادی به این استان می شود. اگر شما هم دوست دارید تا با تعدادی از این مکان های تفریحی در این استان زیبای شمالی آشنا شوید لطفا ما را در ادامه این مطلب همراهی کنید.

«صبح من» با گردشگری: قدم زدن در ماسه های شنی کنار دریا و لذت بردن از امواج دریا به دور از هرگونه هیاهو و آلودگی هوا قطعا برای همه لذت بخش خواهد بود، استان مازندران با پوششی سبزرنگ، دریایی مواج، پلاژ هایی با امنیت بالا و سواحلی با امکانات بسیار متنوع می تواند بعنوان یکی از بهترین مکان های تفریحی و گردشگری برای گذراندن تعطیلات محسوب شود.

به گزارش مجله خبری صبح من، این استان شمالی هرساله باعث جذب گردشگران زیادی به این استان می شود. اگر شما هم دوست دارید تا با تعدادی از این مکان های تفریحی در این استان زیبای شمالی آشنا شوید لطفا ما را در ادامه این مطلب همراهی کنید.

آشنایی با تعدادی از بهترین ساحل ها و سواحل مازندان

ساحل لیدو رامسر
سواحل مازندران

ساحل لیدو واقع در شهر پارک ساحلی شهر رامسر بعنوان یکی از ساحل های شهر رامسر به شمار می رود، از امکانات این ساحل زیبا علاوه بر محل های مناسب و کاملا مجزا برای شنا مخصوص بانوان و آقایان می توان به دوش های حمام مختص افرادی که در این ساحل شنا کرده اند  یا در کنار ساحل نشسته اند نیز اشاره کرد، همچنین این ساحل جای بسیار مناسبی برای افرادی که تمایل دارند نهار خود را در کنار ساحل میل کنند فضای مناسبی را تدارک دیده است.

ساحل لیدو حتی برای کسانی که با کم ترین وسایل فقط برای تفریح و گردش به کنار ساحل آمده اند رستوران و چایخانه های بسیار شیکی و دنجی در نظر گرفته است علاوه بر امکانات گفته شده این ساحل دارای محلی برای اسب سواری و پارک بازی برای کودکان  نیز می باشد و کودکان دلبندتان می توانند علاوه بر لذت بردن از دریا در محیطی امن به بازی و تفریح مشغول باشند.

بیشتر بخوانید: هشدار: صدف‌های ساحل را برندارید

ساحل های خلج
سواحل مازندران

سواحل زیبای خلج که در نزدیکی دهکده ساحلی واقع شده است بعنوان یکی از زیباترین و تمیز ترین و همچنین مشهورترین مجتمع های سواحلی رامسر شناخته می شود، فروشگاهایی رنگارنگ در کنار بازارچه ایی، سنتی زیبایی این ساحل را دو چندان کرده است، رستوران ها و کافه ها متنوعی در کنار ساحل ها تفریح در این ساحل رویایی را لذت بخش تر می کند.

از دیگر جاذبه های این ساحل زیبا می توان به ایستگاه های فروش بستنی و آبمیوه و همچنین موزه مردم شناسی و فروشگاه های متنوع صنایع دستی در کنار ساحل ها اشاره کرد.

ساحل توسکاسرا
سواحل مازندران

یکی از جاذبه های دیدنی رامسر ساحل های توسکا سرا می باشد، دلیل نامگذاری آن  بنام توسکا وجود رستوران و استخری با همین نام در اطراف این ساحل می باشد، اگر شما هم دوست دارید تعطیلات زیبایی را در کنار دوستان و خانواده در شهر زیبایی رامسر تجربه کرده و خاطرات خوشی برای همسفران خود بسازید این ساحل زیبا می تواند انتخاب درستی باشد.

این ساحل به فاصله کمی از دو ساحل محبوب شهر رامسر به نام ساحل لیدو و ساحل شهرداری قرار گرفته است، اقامت در این ساحل بصورت ۲۴ ساعته و رایگان می باشد و شما فقط هزینه ورود و پارکینگ را پرداخت خواهید کرد، این ساحل  با توجه به تمامی گروه های سنی تفریحات و امکانات خاصی را در نظر گرفته است تا رضایت همه گروه های سنی را جلب کند.

شما می توانید در این ساحل شاهد امکاناتی نظیر رستوران ها، موزه ی حیوانات تاکسیدرمی و فروشگاه های متنوع صنایع دستی  باشید، همچنین علاوه بر امکانات گفته شده قایق سواری، سالن تیر اندازی، کتاب فروشی و بازی و هیجان در شهربازی از دیگر امکانات این ساحل می باشد، حال آنکه از مهم ترین زیبایی های این ساحل میتوان به شنا کردن و تماشای دریا و لذت بردن از پرواز مرغان دریایی اشاره کرد.

ساحل شهرداری در رامسر
سواحل مازندران

یکی دیگر از گزینه هایی که در سفر به سواحل زیبای رامسر می تواند برای شما و خانواده تان سفر خاطره انگیزی را در ذهنتان حک کند ساحل شهرداری رامسر می باشد، این ساحل  در فضایی جدید و در منطقه ایی زیبا در شهر رامسر واقع شده است، شما می توانید با قدم زدن در ساحل سنگی این ساحل شاهد امواج زیبای دریا و پرواز مرغابی ها باشید یا با خرید سوغاتی از بازارچه های صنایع دستی خاطرات این سفر را به همرا ببرید.

در این ساحل ساحلی کافه ها، رستوران ها، فروشگاه های مواد غذایی، قهوه خانه ها و سفره خانه های سنتی و مدرن تفریح را برای شما ساده تر خواهد کرد شما به هر آنچه نیاز پیدا کنید در دسترس شما خواهد بود. شما همچنین می توانید به همراه خانواده از موزه مردم شناسی شهر رامسر دیدن کرده لذت ببرید.

به دلیل ماسه ایی و هموار بودن کف دریا در این ساحل زیبا بعنوان یکی از مناسب ترین محل های شنا در رامسر شناخته می شود، حتی می توانید در کنار شنا از تفریحات دیگر این ساحل مانند قایق سواری، اسکی روی آب لذت برده و هر زمان که احساس کردید خسته شده اید با نشستن در زیر آلاچیق های این ساحل و دیدن منظره زیبای دریا رفع خستگی کنید.

این ساحل تمامی امکانات را برای تفریح و سرگرمی مسافران در کمال امنیت برقرار کرده است، از امکانات رفاهی این ساحل می توان به هتل های زیبا و تمیز آن اشاره کرد.

ساحل دریا پشته
سواحل مازندران

دریا پشته نامی است که به یکی از محله های غربی شهر رامسر می گویند علت نامگذاری این محله این می باشد که در دریای نزدیک به این محله قسمتی از دریا بصورت برآمدگی است که عمق آب دریا در آن کم و بعد از آن زیاد می شود، در واقع جاده ایی که گیلان را به رامسر متصل می کند از این محله زیبا عبور می کند، ساحل با صفای دریا پشته مانند دیگر ساحل های زیبای رامسر از امکانات رفاهی و تفریحی بسیار مناسبی برخوردار می باشد.

بیشتر بخوانید: (عکس) دریای بی‌ساحل!

ساحل شهر سبز
سواحل مازندران

ساحل شهر سبز بعنوان یکی دیگر از ساحل های دنج و بسیار سرسبز رامسر می باشد، در این ساحل مانند ساحل های دیگر سعی شده است تا تمامی امکانات رفاهی و تفریحی مناسب را برای مسافران خود فراهم آورد، از جمله امکانات این ساحل  باصفا می توان به تله کابین آن اشاره کرد، این تله کابین با عبور از بالای جاده زیبا و سرسبز گیلان به مازندران شما را به کوه می رساند و خاطره ایی سبز را در ذهنتان حک می کند.

تفریحگاه ساحلی نمک آبرود
سواحل مازندران

این تفرجگاه ساحلی در شمال جاده چالوس به تنکابن در لبه شمالی شهرکی با همین نام قرار گرفته است و دارای امکانات بسیار عالی برای داشتن یک روز خاطره انگیز می باشد.

این ساحل زیبا از امکاناتی نظیر جت اسکی، قایق شاتر و چتر پاراسل، هاور کرافت، پیست موتور و ماشین ATV، پیست دوچرخه سواری، شهربازی، قایقرانی پدالی و موتوری مکان های مخصوص شنا برای بانوان و آقایان به همراه بوفه، دوش های آبگرم، چایخانه های سنتی، آلاچیق برای رفع خستگی و اقامت مسافران، رستوران های ساحلی در کنار دریا و رودخانه، کمپینگ و… برخوردار می باشد.

این مکان گردشگری هر سال از ابتدای تیرماه تا پایان تابستان با اجرا کردن برنامه هایی همچون جنگ شادی، تقلید صدا، اجرای موسیقی زنده در قالب طرحی بنام طرح ساحل سالم روزها و شب های به یاد ماندنی را برای مسافرین رقم میزند.

ساحل پردیس متل قو
سواحل مازندران

سلمان شهر که در شهرستان عباس آباد واقع شده بیشتر با نام متل قو شناخته شده است، در ایام تعطیل جمعیت ۱۴ هزار نفری این شهر به ۲۰۰ هزار نفر می رسد که این نشان از تعداد زیاد گردشگران به این شهر ساحلی می باشد، از جاذبه های این ساحل ساحلی زیبا  می توان به منطقه ساحل متل قو اشاره کرد، این ساحل پوشیده از ماسه دارای تفریحات متنوع زیادی همچون قایق سواری، جت اسکی، پاراسل می باشد.

این ساحل با برگزاری برنامه های متنوع با توجه به مناسبت های گوناگون در جذب تعداد زیاد گردشگران بی تاثیر نمی باشد، این ساحل زیبا دارای مراکز خرید جذاب و رستوران های نزدیک به هم می باشد.

مجموعه ساحلی البرز
سواحل مازندران

این مجموعه ساحلی واقع شده در ۵ کیلومتری از مجتمع نمک آبرود دارای آلاچیق، رستوران ها، چادر، زمین بازی کودکان، انواع ورزش های آبی نظیر جت بوت، پاراسل و شاتل آبی و جت اسکی می باشد که روزی رویایی را برای گردشگران می سازد.

ساحل سی سرا
سواحل مازندران

این ساحل که در ورودی سلمان شهر قرار گرفته است مانند دیگر ساحل دارای امکاناتی مانند جت اسکی، قایق سواری، آلاچیق های خانوادگی و مجردی، موتورهای atv و رستوران های زیبا می باشد. البته لازم بذکر است این ساحل ساحلی توسط شهرداری این شهر اداره و نگهداری می شود.

دهکده ساحلی رامسر
سواحل مازندران

این دهکده ساحلی را بیشتر با نام دهکده صنایع دستی می شناسند که دارای سواحلی فوق العاده زیبا و بی نظیر مختص  استان مازندران می باشد، این ساحل دنج و زیبا علاوه بر صنایع دستی دست ساز همان منطقه به همراه محصولاتشان مانند سفالگری، نمد مالی، لباس های محلی، چرم دوزی، چوبکاری، تولید ترشی های محلی، کلوچه پزی، صنایع دستی دریایی و قلاب بافی نیز دارای موزه مردم شناسی می باشد.

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=58114

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.