تاریخ : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
12

آموزش مکرومه بافی برگ

  • کد خبر : 56914
  • 07 مرداد 1403 - 16:20
آموزش مکرومه بافی برگ
هنر مکرومه بافی یک هنر زیبا و متنوع است. از این هنر متنوع می‌توان انواع و اشکال مختلف را ساخت و از دیدن این همه تنوع لذت برد. یکی از هنرهایی که به وسیله مکرومه بافی صورت می‌گیرد بافت برگ هست. در این جا ما شما را با بافت مکرومه برگ آشنا می‌کنیم.

«صبح من» با هنر در خانه: هنر مکرومه بافی یک هنر زیبا و متنوع است. از این هنر متنوع می‌توان انواع و اشکال مختلف را ساخت و از دیدن این همه تنوع لذت برد. یکی از هنرهایی که به وسیله مکرومه بافی صورت می‌گیرد بافت برگ هست. در این جا ما شما را با بافت مکرومه برگ آشنا می‌کنیم.

به گزارش مجله خبری «صبح من»، برای بافت برگ با هنر مکرومه بافی با ما همراه شوید.

وسایلی که نیاز دارید

  • نخ کتانی ۵ میلی متری
  • اسپری ثابت کننده پارچه (استیفنر)
  • برس
  • قیچی خیاطی

سایز و تعداد نخ‌ها در مکرومه بافی برگ

در این آموزش مکرومه بافی برگ که برای سایز متوسط است، نخ را در سایز و تعداد زیر ببرید:

  • ۱ عدد نخ ۸۰ سانتیمتری برای مرکز برگ (A)
  • ۱۰ الی ۱۲ نخ ۳۵ سانتیمتری برای بالای برگ (B)
  • ۸ الی ۱۰ نخ ۳۰ سانتیمتری برای وسط برگ (C)
  • و ۶ الی ۸ نخ ۲۵ سانتیمتری برای انتهای برگ (D)

روش بافت برگ با هنر مکرومه بافی

طبق تصویر زیر رشته نخ ۸۰ سانتی متری (A) را از وسط تا کنید و روی یک صفحه قرار دهید. سپس یک رشته نخ ۳۵ سانتی متری (B) را هم تا کرده و حلقه‌ی سرش را زیر نخ مرکزی قرار دهید. سپس یک نخ (B) دیگر را هم از وسط تا کرده و از حلقه‌ی (B) قبلی عبور دهید و از طرف دیگر از زیرِ انتهایِ باز نخ، عبور داده و بکشید تا دو نخ (B) در نخ مرکزی به هم قفل شوند.

آموزش مکرومه بافی برگ
آموزش مکرومه بافی برگ

بعد از این کار وارد ردیف بعدی نخ‌ها می‌شویم و عین گره بالا را می‌زنیم تا زمانیکه نخ‌های (B) تمام شوند. بعد نخ‌ها در سایز (C) را گره می‌زنیم و وقتی آن‌ها تمام شدند به نخ‌های سایز (D) می‌رسیم.

فقط به این نکته توجه داشته باشید که از هر سمتی بافت را شروع کردید (چپ یا راست). باید به ترتیب جهت را عوض کنید. مثلا اگر  نخ افقی را اولین بار از چپ به راست قرار دادید، نخ بعدی را از راست به چپ خواهید بست.

آموزش مکرومه بافی برگ
آموزش مکرومه بافی برگ

رشته‌ها را حتماً به سمت بالا فشار دهید تا سفت شوند – پایین رشته وسطی (A) را با یک دست بگیرید و با دست دیگر، رشته‌ها را به سمت بالا فشار دهید. پس از پایان کار، حاشیه‌ نخ‌ها را به سمت پایین بکشید تا به انتهای نخ وسطی (A) برسند.

آموزش مکرومه بافی برگ
آموزش مکرومه بافی برگ

سپس، حاشیه آن را با قیچی اصلاح کنید. این کار نه تنها در شکل دادن به برگ کمک می‌کند بلکه برس زدن و باز کردن رشته‌ها را هم آسان‌تر می‌کند.  هرچه رشته‌ها کوتاه‌تر باشند، برس زدن آسان‌تر می‌شود.

آموزش مکرومه بافی برگ

در ادامه آموزش مکرمه بافی برگ، پس از قیچی کردن، برگ را روی یک سطح با دوام قرار دهید تا از برس حیوانات برای باز کردن آن استفاده کنید. برس به هر سطح ظریف یا چوبی آسیب می‌رساند بنابراین پیشنهاد می‌کنیم از یک جعبه مقوایی صاف استفاده کنید. در ضمن اگر شانه کردن را از سمت رشته مرکزی یعنی (A) و از بالا شروع کنید بهتر است.

آموزش مکرومه بافی برگ
آموزش مکرومه بافی برگ

در این مرحله به تثبیت کننده و سفت کننده نخ نیاز دارید. از آنجایی که نخ‌های باز شده خیلی نرم هستند اگر آن‎ها را بردارید آویزان می‌شوند و شکل برگ به خود نمی‌گیرند. به همین دلیل چند اسپری استیفنر بزنید و چند ساعت صبر کنید تا رشته‌های باز شده نخ، کمی سفت شوند.

آموزش مکرومه بافی برگ

در مرحله آخر، به شکلی که می‌خواهید، اطراف برگ را قیچی کنید.

در نهایت امیدواریم با مطالعه این مقاله، شما هم دست به کار شده و با دیوارکوب‌ها و برگ‌های مکرومه، جذابیت منزل خود را دو چندان کنید.

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=56914

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.