تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ Sunday, 7 July , 2024
0

نحوه برخورد با مرد بد دهن

  • کد خبر : 50656
  • 10 خرداد 1403 - 11:40
نحوه برخورد با مرد بد دهن
شوهرم همش به من و خانواده‌ام فحش میده؟ شوهرم بددهنه. چیکار کنم باهام درست صحبت کنه؟ باید چه کار کنم؟ با ما همراه شوید.

«صبح من» با همسرداری: «شوهرم همش به من و خانواده‌ام فحش میده؟»، «شوهرم بددهنه. چیکار کنم باهام درست صحبت کنه؟» شاید این سوالات در ذهن شما نیز باشد. زندگی کردن با مرد بددهن که با هر مشکلی زود فحاشی می‌کند و با بی‌احترامی صحبت می‌کند، قطعا سخت و طاقت‌فرسا است.

به گزارش مجله خبری «صبح من»، احتمالا در این زندگی مشترک، شما احساس بدی خواهید داشت و از اینکه همیشه همه چیز به گردنش شما می‌افتد، احساس فرسودگی و یا افسردگی خواهید داشت. افراد بددهن، معمولا مسئولیت اشتباهات خودشان را نمی‌پذیرند و همیشه حق به جانب هستند.

در این مقاله، ابتدا دلایل بددهنی مرد را توضیح می‌دهیم و سپس راهکارهایی را ارائه می‌دهیم که بتوانید با شوهرتان ارتباط خوبی داشته باشید و این عادت رفتاری بد را در او کاهش دهید.

دلایل بددهن بودن مرد

برخی از اختلالات و مشکلات شخصیتی، می‌توانند باعث بددهنی مرد شوند و باعث شوند او زود از کوره در برود، عصبانی شود و حرف‌های بدی بزند یا رفتارهای اشتباه و خطرناکی انجام دهد. اختلالات شخصیتی مثل اختلال شخصیت مرزی، ضد اجتماعی، دوقطبی و… می‌توانند باعث این رفتار و ویژگی شخصیتی در مردان و زنان شوند.

این اختلالات قابل درمان هستند اگر شوهرتان بخواهد درمان شود و تغییر کند و به روانشناس مراجعه کند. البته بسیاری از افرادی که مشکلات جدی و اختلالات شخصیتی دارند، اغلب اشتباهات و مشکلات خودشان را قبول ندارند و خودشان را سالم می‌دانند، به همین دلیل برای درمان مراجعه نمی‌کنند مگر اینکه از لحاظ قانونی گیر ببفتند و مجبور شوند با روانشناس صحبت کنند.

افرادی که استرس، اضطراب و فشارهای روانی زیادی دارند ودائما در حالت تنش هستند، این افراد زود از کوره در می‌روند و دیگر تحمل شرایط سخت، بحث و دعوا و استرس زیاد را ندارند. تقریبا همه ما تجربه این مورد را داشتیم که وقتی بی‌حوصله هستیم، روز کاری سختی داشتیم و یا استرس داشتیم، بسیار زودجوش و حساس می‌شویم و دیگر حوصله فشارهای روانی دیگر را نداریم.

این مورد می‌تواند برای هر فردی اتفاق بیفتد. بنابراین یکی از دلایل بددهن بودن مرد و یا بی‌احترامی کردن او، می‌تواند استرس و اضطراب زیاد باشد که آستانه تحمل او را پایین می‌آورد و زود او را به نقطه جوش می‌رساند.او احساس می‌کند شما به او توجه ندارید

همه ما، چه مرد و چه زن وقتی احساس کنیم طرف مقابل‌مان به ما بی‌توجه است و یا ما را تایید نمی‌کند و دائما از ما عیب و ایراد می‌گیرد، از کوره در می‌رویم و ممکن است حرف‌هایی بزنیم که بعدا پشیمان شویم.

بنابراین اگر شوهرتان احساس کند همیشه او را تحقیر و سرزنش می‌کنید، عیب و ایراد می‌گیرید و به او توجه لازم را ندارید و تاییدش نمی‌کنید، او حساس و زودرنج خواهد شد و ممکن است برای تلافی این احساس بد، به شما بی‌احترامی کند و زود عصبانی شود.

افرادی که خیانت می‌کنند، به دلیل اینکه استرس بالایی را تحمل می‌کنند که نکند همسرشان متوجه خیانت شود، برای تخلیه این فشارها و استرس، ممکن است بددهنی کنند و زود از کوره در بروند. گاهی نیز افراد آن قدر با همسرشان مشکل دارند که راه فرار از مشکل، یعنی خیانت را انتخاب می‌کنند.

به دلیل مشکلات و اختلافات زیادشان در زندگی مشترک، فردی زودجوش و بددهن می‌شوند، یعنی هر بار که دعوایشان شود، بددهنی می‌کنند. البته که فقط بددهن بودن برای اثبات خیانت کافی نیست!

هورمون سرتونین، هورمونی است که بر روی خلق و خوی فرد تاثیرگذار است. اگر این هورمون کم ترشح شود، می‌تواند فرد را بی‌انگیزه و افسرده کند. افراد افسرده نیز بسیار تحریک‌پذیر می‌شوند و ممکن است بددهنی و بی‌احترامی کنند و زود از کوره در بروند. هورمون تستوسترون هورمون جنسی است که اگر کم ترشح شود، خلق و خوی فرد را بهم می‌ریزد و می تواند باعث پرخاشگری شود.

افرادی که هدفی برای زندگی‌شان ندارند، بی‌انگیزه هستند و یا شغل خوب و ثابتی ندارند، بیشتر از سایر افراد عصبانی هستند. مخصوصا برای یک مرد که کارش و هدف زندگی‌اش بسیار اهمیت دارد و آن قدر مهم است که هویت و شخصیت او را تشکیل می‌دهد، اگر در این موارد اختلالی ایجاد شود، باعث پرخاشگری می‌شود.

افراد افسرده معمولا تحریک‌پذیرتر از سایر افراد هستند و به دلیل کمبود سرتونین در بدن‌شان، ممکن است زود عصبانی شده و بددهنی کنند.

برخی از افراد از خانواده‌شان بددهن بودن را الگوبرداری می‌کنند و همان را در زندگی مشترک خود اجرا می‌کنند. اگر بددهنی مردتان به این دلیل باشد، احتمالا در خانواده‌اش نیز افراد بددهن زیادی را می‌بینید.

افرادی که خودشیفته و خودخواه هستند، دوست دارند همه چیز بر وفق مرادشان باشد. اگر چیزی برخلاف میل‌شان باشد، فورا واکنش نشان می‌دهند و ممکن است عصبانی شده و بی‌احترامی کنند. این افراد تحمل شنیدن انتقاد و یا حرف‌ها و نظرات دیگران را ندارند.

آیا می‌توان شوهر بددهن را تغییر داد؟

مسلما ما نمی‌توانیم هیچ کسی را عوض کنیم یا درمان کنیم اما شاید بتوانیم کمی بر روی او تاثیرگذار باشیم که حداثل نتیجه و اثر رفتارهایش را بداند و اگر بخواهد، تغییر کند و این عادات بد را تغییر دهد.

پس ما نمی‌توانیم او را به یک مرد دیگری تبدیل کنیم اما می‌توانیم کمی تاثیرگذار باشیم تا تغییر کند. البته برخی از افراد هستند که تحت هیچ شرایطی نمی‌خواهند تغییر کنند، مخصوصا افرادی که خودشیفته هستند اما افرادی هستند که شاید تشویق شوند کمی تغییر کنند و به روانشناس مراجعه کنند.

چگونه با شوهر بددهن برخورد کنیم؟

شاید نیاز باشد آزمایش خون بدهد تا هورمون‌هایش بررسی شوند که به اندازه ترشح می‌شوند یا کم یا زیاد است. اگر مشکلی هورمونی باشد، با دارو حل می‌شود، اما اگر مشکلاتی مثل استرس و اضطراب زیاد و یا افسردگی باشد، نیاز است که از روانشناس بالینی کمک بگیرد.

سعی کنید به مشکلات خودتان با همسرتان نیز فکر کنید و اگر مشکلی وجود دارد که باید به کمک مشاور حل کنید، می‌توانید از زوج درمانگران همیار عشق در این زمینه کمک بگیرید. بنابراین دلیل بددهن بودن مردتان را پیدا کنید تا راه حل مناسب به ذهن‌تان برسد.

بررسی کنید که خودتان با شوهرتان چگونه صحبت می‌کنید؟ آیا لحن‌تان خوب است؟ چه چیزهایی می‌گویید که او عصبانی می‌شود؟ آیا با همه افراد هم اینطوری رفتار می‌کند؟

شاید برخی از کلمات و جملات و یا لحن بد، باعث می‌شود او زود از کوره در برود. پس حتما روی رفتارها و حرف‌هایتان هم یک بازبینی داشته باشید و سعی کنید اشتباهات‌تان را رفع و اصلاح کنید.

حتما از بددهنی شوهرتان بسیار آزار می‌بینید و روی شما نیز تاثیر منفی می‌گذارد. این موضوع را با لحن خوب با شوهرتان در میان بگذارید. می‌توانید بگویید: «از اینکه به من و یا خانواده‌ام بی‌احترامی می‌کنی، خیلی حس بدی بهم دست میده. حس می‌کنم منو دوست نداری و برات مهم نیستم که احترامم رو نگه نمی‌داری.»

شاید به ذهن‌تان برسد که شما هم مثل او رفتار کنید تا او میزان بد بودن رفتارهایش را ببیند و متوجه شود، اما انجام دادن این کار راه حل خوبی نیست و می‌تواند رفتارهایش را بدتر کند. تنها کاری که می‌توانید بکنید تا او نتیجه رفتارهایش را بداند، این است که با او صحبت کنید و احساسات‌تان را در میان بگذارید.

اگر صحبت جدی دارید و یا مشکلی در ارتباط‌تان پیش آمده است که باید با او در میان بگذارید، در شرایط مناسب این کار را بکنید که او آمادگی شنیدن و صحبت کردن را داشته باشد. به عنوان مثال وقتی روز کاری سختی داشته است و عصبانی به خانه برگشته است، در این شرایط نمی‌توان با او منطقی و بدون دعوا صحبت کرد.

زمانی با او صحبت کنید که در آرامش است تا او واکنش درستی نشان دهد و بددهنی نکند. سعی کنید صحبت‌های جدی‌تان را کوتاه انجام دهید و نه اینکه برای هر بحث یا صحبت چندین ساعت زمان بگذارید که در آخر بی‌حوصله شود و از کوره در برود.

همان طور که توضیح دادیم گاهی کمبود محبت و توجه زوجین نیز باعث تحریک‌پذیری می شود و یا فرد برای تلافی کردن بی‌توجهی همسر نسبت به او، خودش نیز بی‌توجهی می‌کند و یا بددهنی می‌کند.

بنابراین سعی کنید در طول روز، ابراز علاقه کلامی و رفتاری نسبت به شوهرتان داشته باشید و رابطه جنسی خوبی با هم برقرار کنید تا ارتباط‌تان بهبود پیدا کند. هر چقدر یکدیگر را دوست داشته باشید، او نیز کمتر بددهنی خواهد کرد و بیشتر به شما عشق می‌ورزد.

سخن پایانی

یکی از رفتارهای آزاردهنده و تخریبگر زندگی مشترک، بددهنی شوهر است. این رفتار می‌تواند به دلیل کمبود برخی از هورمون‌ها در بدن باشد و یا به دلیل کمبود سرتونین، افسردگی، استرس و اضطراب، مشکلات زناشویی و… برای اینکه بتوانید به او کمک کنید این رفتار را تغییر دهد، ابتدا باید دلیل رفتارش را متوجه شوید.

سعی کنید در شرایطی که خسته است یا روز کاری بدی داشته است، با او بحث نکنید و درباره موضوعات جدی صحبت نکنید و زمانی که شرایط مناسبی برای صحبت کردن است، صحبت‌تان باید بسیار کوتاه و خلاصه باشد.

اما این نکته را بدانید که شما نمی‌توانید به زور او را تغییر دهید، بلکه خودش باید این را بخواهد و از درمانگر کمک بگیرد چون این مشکل و ترک این رفتار، مشکل آسان و سطحی نیست بلکه ریشه دارد و تنها درمانگر می‌تواند آن را درمان کند اما شما هم می توانید با رفتارها و برخورد درست نسبت به او، روی کاهش این رفتارش تاثیرگذار باشید.

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=50656

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.